Özet
Bu çalışmada, ilköğretim düzeyinde eğitim veren kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticilerin yabancı dil öğretimine yönelik tutumlarını ölçebilmek ve yabancı dil öğretimine bakış açılarını ortaya çıkarmak için uygulanabilir, geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmek amaçlanmıştır. Yabancı Dil Öğretimi Tutum Ölçeği, yabancı dil öğretimine yönelik tutumu ölçmek amacıyla, alandan uzmanların görüşlerine başvurularak hazırlanmış, 32 maddeden oluşan bir ölçektir. Beşli Likert ölçeği formatında hazırlanan ölçeğin geçerlilik güvenilirlik analizi için Münevver Şefik Fergar ve İbrahim Öktem İlköğretim Okulu İlköğretim Okulunda 2009-2010 öğretim yılında uygulanmıştır. Bu okullardan 7si yönetici ve 35i öğretmenlerden oluşan toplam 42 kişi araştırmaya dört hafta ara ile iki defa katılmıştır. Toplam 32 maddeden oluşan ölçeğin maddelerine ait ortalama puan, standart sapma değerleri, faktör analizi ve geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Analiz sonucunda 11 maddenin ölçekten çıkarılmasına karar verilmiştir. Ortaya çıkan 21 maddelik ölçek yabancı dil öğretimine yönelik tutumları ölçmek için kullanıma hazır hale gelmiştir.
Abstract
In this study, it was aimed to develop an attitude scale to measure the attitudes of administrators and teachers working in primary education institutions towards foreign language teaching and to reveal the perspectives of educational administrators towards foreign language teaching. The Foreign Language Teaching Attitude Scale is a 32-item scale prepared by taking expert opinions to measure attitudes towards foreign language teaching. It was prepared in accordance with the five-point Likert scale. For the validity and reliability analysis of the scale, it was applied in İbrahim Öktem and Münevver Şefik Fergar Primary Schools in 2009-2010 academic year. A total of 42 people, including 7 administrators and 35 teachers from these schools, participated in the research twice. Mean score and standard deviation values, factor analysis, validity and reliability analyses were performed for the items of the scale consisting of 32 items in total. As a result of the analysis, it was decided to remove 11 items from the scale. The resulting 21-item scale was ready for use to measure attitudes towards foreign language teaching.
Foreign Language Teaching Attitude scale validity-reliability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |