Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 12 - 18, 15.08.2017

Öz

Kaynakça

  • Akgül, H. (2010). Otizmli çocuklara fotoğraflı etkinlik çizelgesi takip etme becerisi kazandırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dalgın,Ö.-E. (2011). Bilgisayar Destekli Etkinlik Çizelgeleriyle Sunulan Öğretimin Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Çizelge İzleme ve Rol Oynama Becerilerini Öğrenmedeki Etkileri. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı yüksek lisans tezi.
  • Diken, İ.H. (2012). Özel Eğitim (Ed). Ankara: Pegam Akademi Yayıncılık.
  • Eliçin, Ö. (2015). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara İşlevsel Okuma Becerilerinin Kazandırılmasında Tablet Bilgisayar Aracılığı İle Sunulan Programın Etkililiği.
  • Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı Zihinsel Engelliler Eğitimi Bilim Dalı Doktora Tezi. Shah, N. (2011). Special educationpupilsfindlearningtool in iPadapplications. Educationweek, 30(22), 1-16.
  • Tanji, T., Takahashi, K., &Noro, F. (2013). TeachingGeneralized Reading AndSpellingToChildrenWithAutism. Research in AutismSpectrumDisorders, 7, 276-287.
  • McClannahan, L. E., & Krantz, P. J. (2010). Activity schedules for children with autism: Teaching independent behavior. (2nd ed.). Bethesda, MD: Woodbine House, Inc.
  • McClannahan, L., E. & Krantz,P., J., (2015). Otizmli çocukların eğitiminde etkinlik çizelgelerinin kullanımı: (Birkan, B.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Tablet Bilgisayar Yoluyla Sunulan Etkinlik Çizelgesi Uygulamaları

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 12 - 18, 15.08.2017

Öz

Teknolojik gelişmeler son yıllarda artmaya başlamasıyla birlikte masaüstü bilgisayarların taşınamaz olmalarından dolayı, bilgisayarlar dizüstü veya tablet bilgisayarlar olarak üretilmeye başlamıştır. Etkinlik çizelgeleri otizm spektrum bozukluğu ve diğer özel eğitime muhtaç çocukların eğitiminde kullanılan etkili bir yöntemdir. Geleneksel etkinlik çizelgesi çalışmalarının maliyeti ve her etkinlik için yapılan çalışmaların otizmli çocukların ilgisini yeterli tutmamasından dolayı, tablet bilgisayarların eğitim hayatında kullanılma düşüncesi artmaya başlaması yadsınamayacak duruma gelmiştir. Gelecek süreç içerisinde tablet bilgisayarlar eğitim hayatının içinde olacağı düşüncesi ile tablet bilgisayarlarda ve akıllı cihazlar için özel yazılımlar yapılmaya başlanmıştır. Yapılan bu yazılımlar eğitim hayatını destekler nitelikte olup, otizmli çocuklarında bu eğitsel çalışmalardan yararlanması düşünülmüştür. Bu makalede, otizmli çocuklarla dosya üzerinde yapılan etkinliklerin bir benzerinin tablet bilgisayar üzerinde yapılarak, etkililiğinin dikkat, ilgi ve başarı düzeyinde ne gibi bir katkı sağladığı hakkında tartışma sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Akgül, H. (2010). Otizmli çocuklara fotoğraflı etkinlik çizelgesi takip etme becerisi kazandırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dalgın,Ö.-E. (2011). Bilgisayar Destekli Etkinlik Çizelgeleriyle Sunulan Öğretimin Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Çizelge İzleme ve Rol Oynama Becerilerini Öğrenmedeki Etkileri. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı yüksek lisans tezi.
  • Diken, İ.H. (2012). Özel Eğitim (Ed). Ankara: Pegam Akademi Yayıncılık.
  • Eliçin, Ö. (2015). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara İşlevsel Okuma Becerilerinin Kazandırılmasında Tablet Bilgisayar Aracılığı İle Sunulan Programın Etkililiği.
  • Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı Zihinsel Engelliler Eğitimi Bilim Dalı Doktora Tezi. Shah, N. (2011). Special educationpupilsfindlearningtool in iPadapplications. Educationweek, 30(22), 1-16.
  • Tanji, T., Takahashi, K., &Noro, F. (2013). TeachingGeneralized Reading AndSpellingToChildrenWithAutism. Research in AutismSpectrumDisorders, 7, 276-287.
  • McClannahan, L. E., & Krantz, P. J. (2010). Activity schedules for children with autism: Teaching independent behavior. (2nd ed.). Bethesda, MD: Woodbine House, Inc.
  • McClannahan, L., E. & Krantz,P., J., (2015). Otizmli çocukların eğitiminde etkinlik çizelgelerinin kullanımı: (Birkan, B.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Gifted education policy
Yazarlar

Yurtsever Yılmaz Bu kişi benim

Hasan Tortop Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Y., & Tortop, H. (2017). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Tablet Bilgisayar Yoluyla Sunulan Etkinlik Çizelgesi Uygulamaları. Journal of Gifted Education and Creativity, 4(2), 12-18.