Araştırma
kapsamında, harmanlanmış öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı
ve fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma 4.
Hafta boyunca sürmüştür. Araştırmacı
tarafından tasarlanan harmanlanmış uygulamalar ile “insan ve çevre ilişkileri”
ünitesini kapsayarak şekilde yürütülmüştür. 2017-2018 Eğitim öğretim yılında
öğrenim görmekte olan 44 ortaokul 7.sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Ön test-
son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol
grupları rastgele belirlenmiştir. Her iki grupta da dersleri, ders öğretmeni
işlemiştir. Uygulamada ders sırasında ve ders sonrasında kullanılmak üzere
öğrenci gruplarına blog sayfaları hazırlanmıştır. Blog sayfaları üzerinden
öğrenciler okul sonrasında ders tekrarlarını, anlamadıkları konuları ve fikir
paylaşımlarını gerçekleştirmişlerdir. Yapılan bu uygulamaların akademik
başarıyı arttırdığı, ancak fen öğrenimine yönelik motivasyonda istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılığa neden olmasa da puan artışına etki ettiği
görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, fen bilgisi derslerinde
harmanlanmış uygulamaların kullanılması ile akademik başarı ve beraberinde fen
öğrenimine yönelik motivasyonun da artacağını göstermiştir. Dolayısıyla fen
derslerine yönelik öğrenme zorluklarının üstesinden gelinmesine katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Fen öğrenimi harmanlanmış uygulamalar akademik başarı fen öğrenimine yönelik motivasyon
In this research, the effects of blended
learning practices on students' academic achievement and motivation for science
learning were investigated. The Human and Environmental Relations unit was
processed with blended applications for 4 weeks in 44 secondary school students
in the 2017-2018 academic year. Semi-experimental design was used. In the
practice, blog pages were prepared for the student groups to be used during and
after the lesson. Through blog pages, the students shared their ideas, revised
the subjects they did not understand. It was observed that these practices increased
the academic achievement and the motivation towards science learning. For
motivation towards science learning, it did not cause a statistically
significant difference, but it affected the increase in score. According to the
results from the study; the use of blended applications in science classes
increases the motivation for science learning and academic achievement. Thus it
is thought that it will contribute to overcome learning difficulties related to
science courses.
science education blended learning academic achievement motivation towards science learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 56 |