Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cinsiyet ve Sınıf Düzeyinin Yazma Konusu Seçimindeki Rolü

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 275 - 285, 30.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, süreç temelli yazma eğitimi almış öğrencilerin farklı metin türlerinde seçtikleri yazma konularını sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre incelemektedir. Öğrencilerin 2, 3 ve 4. sınıfta yazdıkları farklı türlerdeki metinler araştırmanın verilerini oluşturmuştur. Araştırma için toplam 305 yazılı metin incelenmiştir. Dokümanlar içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilerin yaşantıları ve bilgi sahibi olduğu konular ile ilgili daha çok ve sürekli yazdıkları bulgulanmıştır. Erkekler ve kızların konu tercihlerinin farklılaştığı ve yazma konularının kalıplaşmış cinsiyet rollerini yansıttığı görülmüştür. Ayrıca üst sınıflara doğru konu sayılarının arttığı ve farklılaştığı izlenmiştir. Öğretmenlerin, konu seçiminde sınıf düzeyine göre değişen öğrencinin tecrübe, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alması; önyargı ve kalıplaşmış cinsiyet rolleri içeren yazıları sorgulamalarına fırsat verecek sınıf ortamları düzenlemeleri araştırmanın önerileri arasındadır

Kaynakça

  • Arıcı A. F. & Ungan S. (2008). “K onu Seçiminin Yazma Becerisine Etkisi”. Çağdaş Eğitim Dergisi 33/357 (2008) 19-24.
  • Arıcı A. F. (2009). “Preferred Writing Topics of Preservice Teachers”. European Journal of Educational Studies 1/2 (2009) 95-99.
  • Deshon J. A. P. (1997). “Innocent and Not-so-innocent Contributions to Inequality: Choice, Power, and nsensitivity in a First-Grade Writing Workshop”. Language Arts 74/1 (1997) 12-16.
  • Dyson A. H. (1995). “The Courage to Write: Child Meaning Making in a Contested World”. Language Arts 72 (1995) 324-333.
  • Ekiz D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara 2009.
  • Emig J. (1971). The Composing Processes of Twelfth-Graders. Urbana, IL 1971.
  • Fleming S. (1995). “Whose Stories are Validated?”. Language Arts 72/8 (1995) 590-596.
  • Flower L. & Hayes J. R. (1981). “A Cognitive Process Theory of Writing”. College Composition and Communication 32/4 (1981) 365-387.
  • Flowerday T., Schraw G. & Stevens J. (2004). “The Role of Choice and Interest in Reader Engagement”. Journal of Experimental Education 72 (2004) 93-114.
  • Freedman R. (1995). “The Mr. and Mrs. Club: The Value of Collaboration in Writer’s Workshop”. Language Arts 72 (1995) 97-104.
  • Graves D. (1983). Writing: Teachers and Children at Work. Portsmouth, NH 1983.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Demet Seban

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Seban, D. (2016). Cinsiyet ve Sınıf Düzeyinin Yazma Konusu Seçimindeki Rolü. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 6(1), 275-285.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr