Bu çalışmanın amacı, süreç temelli yazma eğitimi almış öğrencilerin farklı metin türlerinde seçtikleri yazma konularını sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre incelemektedir. Öğrencilerin 2, 3 ve 4. sınıfta yazdıkları farklı türlerdeki metinler araştırmanın verilerini oluşturmuştur. Araştırma için toplam 305 yazılı metin incelenmiştir. Dokümanlar içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilerin yaşantıları ve bilgi sahibi olduğu konular ile ilgili daha çok ve sürekli yazdıkları bulgulanmıştır. Erkekler ve kızların konu tercihlerinin farklılaştığı ve yazma konularının kalıplaşmış cinsiyet rollerini yansıttığı görülmüştür. Ayrıca üst sınıflara doğru konu sayılarının arttığı ve farklılaştığı izlenmiştir. Öğretmenlerin, konu seçiminde sınıf düzeyine göre değişen öğrencinin tecrübe, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alması; önyargı ve kalıplaşmış cinsiyet rolleri içeren yazıları sorgulamalarına fırsat verecek sınıf ortamları düzenlemeleri araştırmanın önerileri arasındadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |