BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Cilt: 23 Sayı: 2, 0 - , 10.03.2014

Öz

-

İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma

Yıl 2007, Cilt: 23 Sayı: 2, 0 - , 10.03.2014

Öz

Çok  değişkenli  regresyon  analizinde,  değişken  ve  model  seçimi  yöntem  ve süreçleri, en iyi regresyon denklemi ve uygun  modeli belirlemek açısından önem arz eder. Çeşitli  kriterlere  göre  seçilen  değişkenler ile  elde  edilen uygun modelin  ortaya konmasını sağlayan  bu   yöntemler,  genel  olarak  iki  ana  grupta  toplanmaktadır.  Bunlar, en iyi regresyon  denkleminin  seçimi  ve  stepwise  regresyon  yöntemleridir.  Bu çalışmada, İMKB’de  işlem  gören  işletmelerin  bilançolarının   aktifinde  yer  alan  dönen  varlıklarının satışları üzerindeki etkileri  incelenmiş, en  uygun regresyon denklemini belirlemek için ise, farklı model süreçleri ele alınmıştır.

Anahtar Kelimeler: Model Seçimi, En İyi Regresyon Denklemi, Stepwise regresyon.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Çakır Zeytinoğlu

Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır Zeytinoğlu, F. (2014). İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(2).
AMA Çakır Zeytinoğlu F. İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2014;23(2).
Chicago Çakır Zeytinoğlu, Filiz. “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi Ve Sektörel Karşılaştırma”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 23, sy. 2 (Mart 2014).
EndNote Çakır Zeytinoğlu F (01 Mart 2014) İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 23 2
IEEE F. Çakır Zeytinoğlu, “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 23, sy. 2, 2014.
ISNAD Çakır Zeytinoğlu, Filiz. “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi Ve Sektörel Karşılaştırma”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 23/2 (Mart 2014).
JAMA Çakır Zeytinoğlu F. İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;23.
MLA Çakır Zeytinoğlu, Filiz. “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi Ve Sektörel Karşılaştırma”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 23, sy. 2, 2014.
Vancouver Çakır Zeytinoğlu F. İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;23(2).