Müzik veya popüler müzik ürünleri günümüzde devletlerarası ilişkileri etkileyen veya farklı bir yöne sevk eden derecede önemli kültürel unsurlardır. Devletler, müziğin diplomasideki bu etkileyici pozisyonunu, ülkelerinin ekonomi politiğini güçlendirmek adına çeşitli şekillerde kullanmaktadır.
Müzik diplomasisi, günümüzde ülkelerin kullanmış olduğu kültürel diplomasi araçlarından birisidir. Güney Kore popüler kültür ürünlerinden biri olan K (Korean)-Pop, Güney Kore’nin son yıllarda diplomasi açısından etkili bir şekilde kullandığı ve ön plana çıkardığı araçlardandır. Bu çalışmada Güney Kore müzik diplomasisi, K-Pop’un zirvesinde sayılabilecek olan BTS grubu örneğinden açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada BTS grubunun K-Pop özelinde günümüzde Güney Kore’yi uluslararası düzeyde temsil edebilecek nitelikte olan kültürel bir ürün haline geldiği üzerinde durulmuştur. BTS grubunun Güney Kore politik aktörlerince en üst düzey destek gördüğü, bu destek sayesinde ülkeyi yurtdışında sembolize eden en önemli kültürel figürlerden olduğundan bahsedilmiştir. Ayrıca K-Pop’un Güney Kore’de filmden müziğe, yemekten modaya uzanan alanlarda ülkenin çekim gücünü artırıcı bir K-marka/K-stil oluşturma çabasının ve bu çabayı diplomasiye tahvil etme gayretinin yansıması olduğu ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 49 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.