Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 89 - 106, 31.12.2023

Öz

Kaynakça

  • Akgül Alak, S. (2016). Pamuk Şekerim I-II kitaplarının MEB okul öncesi eğitim programı (2013) açısından incelenmesi [Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Okan Üniversitesi.
  • Alabay, E., Can, B., Kandemir, A. ve Güney, K. (2018). TÜBİTAK tarafından yayınlanan meraklı minik çocuk dergisinin değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 7-26.
  • Başyiğit, E. (2023). El Ele 1-2-3" etkinlik kitaplarının okul öncesi eğitim programına ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Bayraktar, V., Güven, G. ve Temel, Z. (2016). Okul öncesi kurumlarda görev yapan öğretmenlerin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 755-770.
  • Creswell, J.W. ve Tashakkori, A. (2007).Differing perspectiveson mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(4), 303-308.
  • Çakmak, A. ve Koç, K. (2015). Anaokulu çocuklarının televizyon, kitap, bilgisayar ve oyuncaklarla geçirdikleri zamanın niteliğinin incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(2), 513-534.
  • Çeçen, M.A. ve Aydemir, F. (2011). Okul öncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 185-194.
  • Çelebi Öncü, E. (2016). Anne-baba ve çocuğun etkileşimli kitap okumasının okul öncesi çocuklarının sosyal durumlara yönelik yaklaşımlarına etkisinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(4), 489-503.
  • Çiftçi, F. (2015). Çocuk edebiyatında yaş gruplarına göre kitaplar ve özellikleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1) , 125-137.
  • Demir, Y. ve Ertaş, A. (2014). A Suggested eclectic checklist for elt coursebook evaluation. The Reading Matrix,16(4), 243-252.
  • Demir, Y. ve Atasoy, E. (2018). 5. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının (2017) değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 753-780.
  • Doğan, Y. ve Torun, F. (2018). Sosyal bilgiler ders kitapları nereye doğru gidiyor?, The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(2), 111-125.
  • Erkılıç, T. ve Can, S. (2018). Eğitim yönetimi ders kitaplarının içerik ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Anadolu University Journal of Education Faculty, 2(4), 295-307.
  • Güzel, H. ve Adıbelli, S. (2011). 9. sınıf fizik ders kitabının eğitsel, görsel, dil ve anlatım yönünden incelenmesi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 201-216.
  • Hsiang, T.P., Graham, S., Liu, X., ve Zhou, Z. (2022). Teachers’ beliefs and practices in textbook selection and use when teaching Chinese as a second language. Reading and Writing, 1-34.
  • Körükçü, Ö. (2012). Okulöncesi eğitime yönelik resimli çocuk kitaplarının bulunması gereken temel özellikler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 243-254.
  • Külük, C. (2013). Resimli Çocuk Kitaplarının Nitelik Sorunsalı ve Çocuğun Sanat Eğitimi Sürecindeki Yeri: “Delioğlu’nun Resimlediği Yapıtlar Üzerine Bir İnceleme. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 393-417.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. MEB basımevi
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousands Oaks Sage.
  • Öcal A. ve Yiğittir, S. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler ders kitaplarının öğretmen görülerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 51-61.
  • Şahin, A .(2007). Çocuk ve Çocukluk. Ö. Yılar, L. Turan (Ed.), Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı içinde, Pegem Yayıncılık.
  • Şimşek Çetin, Ö. ve Alisinanoğlu, F. (2013). Okul öncesi dönemindeki çocukların yazı farkındalığını kontrol listesinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 15-27.
  • Şimşek, H. (2010). Lise dördüncü sınıf fizik 12 ders kitabına ilişkin öğretmen görüşleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Tian, Z. (2018). On the ıllustration design of children's books. 2nd International Conference on Social Sciences, Arts and Humanities, China, 153-156.
  • Utkugün, C. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ders kitapları hakkında görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2),63-80.
  • Ünsal, Y. ve Güneş, B.,(2002). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB ilköğretim 4. sınıf fen bilgisi ders kitabına fizik konuları yönünden eleştirel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(3),107-120.
  • Veziroğlu, M. ve Gönen, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının MEB. Okul Öncesi Eğitim Programı’ndaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 226-238.
  • Yıldız Bıçak, C. & Bilir, V. (2023). Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan bilim insanları ile ilgili bilgilerin öğretmen gözünden değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (65), 487-511.
  • Yükselen, A., Yumuş, M., & Işık, E. (2016). The Preschool Educators' Views About The Criteria For Selecting Children’s Book. Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon. 3(2), 161-168.

Examination Of "Hand in Hand 1-2-3" Activity Books According to Preschool Teacher's Opinions

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 89 - 106, 31.12.2023

Öz

This research aimed to examine the Hand in Hand book set (activity books) sent to preschool education institutions by the Ministry of National Education according to the opinions of preschool teachers. A mixed method was followed, and both qualitative and quantitative data were collected in the study. Survey model and phenomenological design were used to get the opinions of preschool teachers about the Hand in Hand book set. The convenience sampling method was chosen within the scope of the research. Qualitative data were collected from 13 participants, and quantitative data were collected from 211 participants. Two different data collection tools were used in the study. The researcher developed a semi-structured interview form consisting of 10 questions as a qualitative data collection tool regarding teacher opinions. In addition, another data collection tool was the "Hand in Hand 1-2-3 Book Questionnaire", which was prepared by the researcher to collect teachers' opinions by adapting from literature sources. This developed questionnaire consists of 5 demographic questions and 43 main questions. Content analysis was conducted by coding the data obtained in the research, and statistical analysis was performed by calculating percentages and frequencies. As a result of the research, it was determined that the preschool teachers generally found the Hand in Hand book set incomplete and wanted it to be revised.

Kaynakça

  • Akgül Alak, S. (2016). Pamuk Şekerim I-II kitaplarının MEB okul öncesi eğitim programı (2013) açısından incelenmesi [Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Okan Üniversitesi.
  • Alabay, E., Can, B., Kandemir, A. ve Güney, K. (2018). TÜBİTAK tarafından yayınlanan meraklı minik çocuk dergisinin değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 7-26.
  • Başyiğit, E. (2023). El Ele 1-2-3" etkinlik kitaplarının okul öncesi eğitim programına ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Bayraktar, V., Güven, G. ve Temel, Z. (2016). Okul öncesi kurumlarda görev yapan öğretmenlerin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 755-770.
  • Creswell, J.W. ve Tashakkori, A. (2007).Differing perspectiveson mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(4), 303-308.
  • Çakmak, A. ve Koç, K. (2015). Anaokulu çocuklarının televizyon, kitap, bilgisayar ve oyuncaklarla geçirdikleri zamanın niteliğinin incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(2), 513-534.
  • Çeçen, M.A. ve Aydemir, F. (2011). Okul öncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 185-194.
  • Çelebi Öncü, E. (2016). Anne-baba ve çocuğun etkileşimli kitap okumasının okul öncesi çocuklarının sosyal durumlara yönelik yaklaşımlarına etkisinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(4), 489-503.
  • Çiftçi, F. (2015). Çocuk edebiyatında yaş gruplarına göre kitaplar ve özellikleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1) , 125-137.
  • Demir, Y. ve Ertaş, A. (2014). A Suggested eclectic checklist for elt coursebook evaluation. The Reading Matrix,16(4), 243-252.
  • Demir, Y. ve Atasoy, E. (2018). 5. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının (2017) değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 753-780.
  • Doğan, Y. ve Torun, F. (2018). Sosyal bilgiler ders kitapları nereye doğru gidiyor?, The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(2), 111-125.
  • Erkılıç, T. ve Can, S. (2018). Eğitim yönetimi ders kitaplarının içerik ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Anadolu University Journal of Education Faculty, 2(4), 295-307.
  • Güzel, H. ve Adıbelli, S. (2011). 9. sınıf fizik ders kitabının eğitsel, görsel, dil ve anlatım yönünden incelenmesi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 201-216.
  • Hsiang, T.P., Graham, S., Liu, X., ve Zhou, Z. (2022). Teachers’ beliefs and practices in textbook selection and use when teaching Chinese as a second language. Reading and Writing, 1-34.
  • Körükçü, Ö. (2012). Okulöncesi eğitime yönelik resimli çocuk kitaplarının bulunması gereken temel özellikler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 243-254.
  • Külük, C. (2013). Resimli Çocuk Kitaplarının Nitelik Sorunsalı ve Çocuğun Sanat Eğitimi Sürecindeki Yeri: “Delioğlu’nun Resimlediği Yapıtlar Üzerine Bir İnceleme. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 393-417.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. MEB basımevi
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousands Oaks Sage.
  • Öcal A. ve Yiğittir, S. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler ders kitaplarının öğretmen görülerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 51-61.
  • Şahin, A .(2007). Çocuk ve Çocukluk. Ö. Yılar, L. Turan (Ed.), Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı içinde, Pegem Yayıncılık.
  • Şimşek Çetin, Ö. ve Alisinanoğlu, F. (2013). Okul öncesi dönemindeki çocukların yazı farkındalığını kontrol listesinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 15-27.
  • Şimşek, H. (2010). Lise dördüncü sınıf fizik 12 ders kitabına ilişkin öğretmen görüşleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Tian, Z. (2018). On the ıllustration design of children's books. 2nd International Conference on Social Sciences, Arts and Humanities, China, 153-156.
  • Utkugün, C. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ders kitapları hakkında görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2),63-80.
  • Ünsal, Y. ve Güneş, B.,(2002). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB ilköğretim 4. sınıf fen bilgisi ders kitabına fizik konuları yönünden eleştirel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(3),107-120.
  • Veziroğlu, M. ve Gönen, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının MEB. Okul Öncesi Eğitim Programı’ndaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 226-238.
  • Yıldız Bıçak, C. & Bilir, V. (2023). Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan bilim insanları ile ilgili bilgilerin öğretmen gözünden değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (65), 487-511.
  • Yükselen, A., Yumuş, M., & Işık, E. (2016). The Preschool Educators' Views About The Criteria For Selecting Children’s Book. Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon. 3(2), 161-168.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Çocuk Gelişimi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esma Başyiğit 0000-0001-8245-7140

Bahattin Deniz Altunoğlu 0000-0001-7609-1883

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2023
Kabul Tarihi 4 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başyiğit, E., & Altunoğlu, B. D. (2023). Examination Of "Hand in Hand 1-2-3" Activity Books According to Preschool Teacher’s Opinions. Social Scientific Centered Issues, 5(2), 89-106.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


20077

Eurasian Scientific Journal Index

17629

Türk Eğitim İndeksi

17630

Asos Index

17631

Google Scholar