Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AŞIK VEYSEL’S ARTISTIC INTERACTION ON MUSIC AND PAINTING

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 136 - 156, 31.03.2024

Öz

This study, 20. it examines the interaction between music and painting of Aşık Veysel, who is one of the most important folk poets of the century and who has left deep traces on Turkish music with his works. This artistic interaction is one of the defining elements of Aşık Veysel’s original artistic identity.
Aşık Veysel’s passion for music and his innovative works in this field play an important role in the evolution of Turkish Folk Music. The reflection of the deeply emotional images contained in his poems into his music increases the impact that his works leave on listeners. This transformation process shows Aşık Veysel’s ability to express his art in a wide range by crossing the boundaries of music and poetry.
Aşık Veysel, who has managed to create a synergy between music and painting, has Decently combined these two art forms. The reflection of the visual images in his poems on paintings creates a harmonious union of music and painting in his works.
The pictorial elements in Aşık Veysel’s music reveal the richness of his artistic expression. This combination increases the dynamism of his music and deepens his understanding of the art of painting. This process defines Aşık Veysel’s music and painting as two separate but so intertwined art forms that complement each other and give strength to each other.
In this context, the study was concluded by using literature search and logical reasoning method in order to Decipher the contributions of Aşık Veysel’s artistic interaction between music and painting to the Turkish art world, to better understand his artistic heritage. Therefore, this research provides a framework that will allow his contributions to the Turkish art world and his works to be evaluated in a broader framework.

Kaynakça

  • Akdoğan, E., & Duran, M. (2023). Âşık Veysel’in “Dostlar Beni Hatırlasın” adlı şiirine sosyolojik ve mistik bir yaklaşım. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (34), 839-848.
  • Yakup, A. Ç. A. R. (2022). Âşıklık Geleneği Kültür Elçisi Âşık Yaşar Reyhanî’nin Müzikal Kimliği Üzerine Tespitler. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(3), 1443-1457.
  • Aşık Veysel. (2023a). Dostlar beni hatırlasın. In Aşık Veysel Şiirleri (s. 27). İstanbul: Can Yayınları.
  • Aşık Veysel. (2023c). Uzun ince bir yoldayım. In Aşık Veysel Şiirleri (s. 24). İstanbul: Can Yayınları.
  • Ayyıldız, S., & Parlak, E. (2018). The origin of parmak vurma (two-hand tappıng) technique of saz (bağlama). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 889-894.
  • Bars, M. E. (2023). Âşık Veysel’in Âşık Tarzı Şiir Geleneğini Temsil Gücü. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (ÂŞIK VEYSEL HATIRASINA GELENEK VE EDEBİYAT ÖZEL SAYISI), 146-167.
  • Bulut, M. H., (2014). Âşık Veysel1 İn Müziksel Yeteneği. Turkish Studies , vol.8, no.9, 17-25.
  • Bulut, Ş. (2019). Yaratıcılık, Dahilik Ve Hayal Kırıklığı Kavramlarının Sanatçıların Üretimlerine Etkisinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 5(1), 52-59. https://doi.org/10.22252/ijca.561248 Bazancir, R. Classıfıcatıon And Analysıs Of Some Textual Reflectıng Alevı-Bektashı Oral Tradıtıon In Polıtıcal And Socıologıcal Context. Folklor Akademi Dergisi, 6(2), 575-590.
  • Bayır, Z. (2023). Âşık Veysel’in Şiirlerinde Kozmik Unsurlar. Kün: Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 3(2). Botella Nicolás, A. M., & Adell Valero, J. R. (2018). La integración de las artes a través de una propuesta didáctica en educación secundaria obligatoria: música, plástica y expresión corporal.
  • Coşkun, H. (2020). Âşık Veysel’in Türkülerinde Alevi Ve Bektaşi Kültürünün İzleri. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (96), 513-530.
  • Demir, C. (2021). Aşık Veysel’in şiirlerinde yol motifi. Halkbilim Dergisi, 22(1), 112-128.
  • Doğanay, S. (2023). “Senlik Benlik Nedir Bırak” Şiiri Bağlamında Âşık Veysel’in Maneviyatı Ve Dindarlığı. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek Ve Edebiyat Özel Sayısı), 225-239.
  • Duggan, T. J. (2016). MASTER ing the Art of Music Integration. In Recontextualized (pp. 51-64). Brill.
  • Fossum, D. (2023). Neşet Ertaş and the Ontologies of Turkey’s Folk Music. Asian Music, 54(1), 28-59.
  • Gözgeç Mutlu, H., & Aydoğdu Atasoy, Ö. (2023a). Âşık Veysel’in şiirlerine gastronomik bakış. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 8(2), 729-744.
  • Gözgeç Mutlu, H., & Aydoğ du Atasoy, Ö. (2023b). An investigation of Âşık Veysel’s poetry of Yurt Ürünleri in terms of geographical indications. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 276-297.
  • Gökşen, C. (2015). Âşık Veysel Şahbazoğlu’nun (Veysel Deniz) Cezaevi Günlerinin Şiirlerine Yansıması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(4).
  • Gül, M. (2023). Gelenekten modernizme kadının şiire yansıması: Âşık Veysel ve Orhan Veli örneği. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 298-312.
  • Huang, M., & Xia, H. (2022). The application of artificial intelligence wireless network in music contextual teaching under the new media art perspective. Wireless Communications and Mobile Computing, 2022.
  • Karabulut, M. (2023). Âşık Veysel’in “Uzun İnce Bir Yoldayım” Şiirinde Tezat Unsurlar. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek Ve Edebiyat Özel Sayısı), 21-29.
  • Kara, E. (2020). Aşık Veysel’in Şiirlerinde Ölüm Teması. Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 8(4), 75-90.
  • Kara Tekgül, I., & Günaltay Başak, M. (2023). The symbols of the great mother archetype in the Âşık Veysel poems. Kültür Araştırmaları Dergisi, 19, 137-151.
  • Kaptan, Z. (2022). Yabancı dil öğretiminde Türk halk ezgilerinin kullanımı: Âşık Veysel örneği. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 8(1), 193-207.
  • Koçak, A., & Gündoğdu, S. K. (2023). Reflections of Turkish political and economic state policies on Âşık Veysel’s poetry in the period between 1930-1950. Motif Akademi Halk Bilimi Dergisi. 16(44), 1547-1562.
  • Korkmaz Yaylagül, N., & Kurtaslan, H. (2022). Halk kültüründe ömür söylemi: Aşık Veysel türküleri örneği. Folklor Akademi Dergisi, 5(3), 647-659.
  • Kürkçüoğlu, S. S. (2020). Alevi-Bektaşi Kültürünün Deryası Kısas ve Yaşayan Bir Usta: Âşık Sefâî. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, (96), 459-490.
  • Lee, K. Y. (2019). Synesthesia and the Color-light Keyboards. International Journal of Management and Humanity, 10(10), 47-50.
  • Lebeau, C., & Richer, F. (2022). Emotions and consciousness alterations in music-color synesthesia. Auditory Perception & Cognition, 5(1-2), 76-85.
  • Ma, R. (2018, April). The Nationality and Integration of Vocal Music Art Development. In Proceedings of the 2018 1st International Conference on Internet and e-Business (pp. 372-374).
  • Onal, M. A. (2018). Müzik ve resim ilişkisi: Resim sanatında müziğin yeniden üretimine ilişkin örnekler. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(18), 98-109.
  • Özdemi̇r, C. (2023). SUFI CODES of Âşık Veysel’s Shathıye. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi. 37, 34-52.
  • Özlük, N. (2023). Üç Röportajda Âşık Veysel’in Lisanından Hayatı Ve Sanatı. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 1-20.
  • Özlük, N. (2023). Üç Röportajda Âşık Veysel’in Lisanından Hayatı ve Sanatı. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 1-20.
  • Öztürk, E. C. (2023). Âşık Veysel’in Şiirlerinde İrfan ve Tasavvuf. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 168-190.
  • Paul, R. W., & Elder, F. (2002). Critical thinking: An introduction.
  • Sayır, M. F. (2023). Âşık Veysel Şiirlerinin Kullanıldığı Söz Sanatları Öğretimi Etkinlik Örnekleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (37), 34-52.
  • Selvi, C. (2023). Contextual Meanings of Similarities in Âşık Veysel’s Poems. Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi, 7(3), 2091-2125.
  • Shashaank, N., & Feiner, S. (2022, March). Synesthesia AR: Creating sound-to-color synesthesia in augmented reality. In 2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops (VRW) (pp. 874-875). IEEE.
  • Sobol, J. (2014). Minton Sparks at the Cumberland Mountain Storytelling Festival, Palace Theater, Crossville, Tennessee, November 1, 2013. Storytelling, Self, Society, 10(1), 122-125.
  • Sola Chagas Lima, E. (2020). Music Notation-to-Color Synesthesia and Early Stages of Music Education: A Grounded Theory Study.
  • Sternberg, R. J. (2012). How dogmatic beleş harm creativity and higher-level thinking.
  • Sutton, A. C. (2020). The composition of success: competition and the creative self in contemporary art music. Qualitative Sociology, 43(4), 489-513.
  • Sungurtekin, Ş., & Bilhan, D. (2017). An interdisciplinary art education practice containing music, dance/movement and painting art for understanding contemporary art. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 50(2), 127-166.
  • Tek, R. (2016). Edebiyat-Toplum İlişkisi Bağlamında Âşık Veysel’in Şiir Dünyası. Selçuk University Journal of Studies in Turcology/Selçuk Üniversitesi Türkiyat Arastırmalari Dergisi, 40.
  • Terzioğlu, A. M., Demirel, S., & Lehimler, E. (2023). Examination of Asik Davut Sulari Turkish Folk Songs in the Context of Values Education. Kastamonu Eğitim Dergisi, 31(1), 38-47.
  • Tunç & Çelik, A. Âşık Veysel ve Yaratıcı Endüstriler. Folklor Akademi Dergisi, 6(3), 983-991.
  • Tunç. (2023). Ansızın Kalpte Uyanan: Âşık Veysel’in Şiirlerinde Kalbin Belleği. Mıllı Folklor: Internatıonal And Quarterly Journal Of Folklore, 18(138).
  • Tung, F. W., & Jia, L. M. (2023). Developing a community-based art program for older adults that connects color and music. Educational Gerontology, 49(9), 758-772.
  • Akman, F. U. (2023). Âşık Veysel Hakkında Bibliyografya Denemesi.
  • Yıldırım, A. (2023). Âşık Veysel’in “Kara Toprak” şiirini aksiyolojik yönden inceleme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 533-540.
  • Yılmaz, A. (2019 ). Aşık Veysel’in Şiirlerinde Doğa İmgesi. Türk Edebiyatı Dergisi, 17(2), 45-60.
  • Xu, Z., & Zou, D. (2022). Big data analysis research on the deep integration of intangible cultural heritage inheritance and art design education in colleges and universities. Mobile Information Systems, 2022, 1-12.

AŞIK VEYSEL’İN MÜZİK VE RESİM ÜZERİNDEKİ SANATSAL ETKİLEŞİMİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 136 - 156, 31.03.2024

Öz

Bu çalışma, 20. yüzyılın en önemli halk ozanlarından biri olan ve eserleriyle Türk müziğine derin izler bırakan Aşık Veysel’in, müzik ve resim arasındaki etkileşimi inceler. Bu sanatsal etkileşim, Aşık Veysel’in özgün sanatsal kimliğinin belirleyici öğelerinden biridir.
Aşık Veysel’in müziğe olan tutkusu ve bu alandaki yenilikçi çalışmaları, Türk Halk Müziği’nin evriminde önemli bir rol oynar. Onun şiirlerinde yer alan derin duygusal imgelerin, müziğine yansıması, eserlerinin dinleyiciler üzerinde bıraktığı etkiyi artırır. Bu dönüşüm süreci, Aşık Veysel’in müziğin ve şiirin sınırlarını aşarak sanatını geniş bir yelpazede ifade etme becerisini gösterir.
Müzik ve resim arasında bir sinerji yaratmayı başaran Aşık Veysel, bu iki sanat formunu ustaca birleştirmiştir. Şiirlerindeki görsel imgelerin resimlere yansıması, onun eserlerinde müziğin ve resmin uyumlu bir birlikteliğini oluşturur.
Aşık Veysel’in müziğindeki resimsel unsurlar, onun sanatsal ifadesinin zenginliğini gözler önüne serer. Bu birleşim hem müziğinin dinamizmini artırır hem de resim sanatına dair anlayışını derinleştirir. Bu süreç, Aşık Veysel’in müziğini ve resim sanatını, birbirini tamamlayan ve birbirine güç veren iki ayrı ama bir o kadar da iç içe geçmiş sanat formu olarak tanımlar.
Bu kapsamda, Yapılmış olan çalışma Aşık Veysel’in müzik ve resim arasındaki sanatsal etkileşiminin Türk sanat dünyasına olan katkılarını anlamak, onun sanatsal mirasını daha iyi kavramak açısından literatür taraması ve mantıksal akıl yürütme yöntemi kullanılarak sonuçlandırılmıştır. Dolayısıyla, bu araştırma, Türk sanat dünyasına yaptığı katkıları ve onun eserlerinin daha geniş bir çerçevede değerlendirilmesini

Kaynakça

  • Akdoğan, E., & Duran, M. (2023). Âşık Veysel’in “Dostlar Beni Hatırlasın” adlı şiirine sosyolojik ve mistik bir yaklaşım. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (34), 839-848.
  • Yakup, A. Ç. A. R. (2022). Âşıklık Geleneği Kültür Elçisi Âşık Yaşar Reyhanî’nin Müzikal Kimliği Üzerine Tespitler. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(3), 1443-1457.
  • Aşık Veysel. (2023a). Dostlar beni hatırlasın. In Aşık Veysel Şiirleri (s. 27). İstanbul: Can Yayınları.
  • Aşık Veysel. (2023c). Uzun ince bir yoldayım. In Aşık Veysel Şiirleri (s. 24). İstanbul: Can Yayınları.
  • Ayyıldız, S., & Parlak, E. (2018). The origin of parmak vurma (two-hand tappıng) technique of saz (bağlama). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 889-894.
  • Bars, M. E. (2023). Âşık Veysel’in Âşık Tarzı Şiir Geleneğini Temsil Gücü. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (ÂŞIK VEYSEL HATIRASINA GELENEK VE EDEBİYAT ÖZEL SAYISI), 146-167.
  • Bulut, M. H., (2014). Âşık Veysel1 İn Müziksel Yeteneği. Turkish Studies , vol.8, no.9, 17-25.
  • Bulut, Ş. (2019). Yaratıcılık, Dahilik Ve Hayal Kırıklığı Kavramlarının Sanatçıların Üretimlerine Etkisinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 5(1), 52-59. https://doi.org/10.22252/ijca.561248 Bazancir, R. Classıfıcatıon And Analysıs Of Some Textual Reflectıng Alevı-Bektashı Oral Tradıtıon In Polıtıcal And Socıologıcal Context. Folklor Akademi Dergisi, 6(2), 575-590.
  • Bayır, Z. (2023). Âşık Veysel’in Şiirlerinde Kozmik Unsurlar. Kün: Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 3(2). Botella Nicolás, A. M., & Adell Valero, J. R. (2018). La integración de las artes a través de una propuesta didáctica en educación secundaria obligatoria: música, plástica y expresión corporal.
  • Coşkun, H. (2020). Âşık Veysel’in Türkülerinde Alevi Ve Bektaşi Kültürünün İzleri. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, (96), 513-530.
  • Demir, C. (2021). Aşık Veysel’in şiirlerinde yol motifi. Halkbilim Dergisi, 22(1), 112-128.
  • Doğanay, S. (2023). “Senlik Benlik Nedir Bırak” Şiiri Bağlamında Âşık Veysel’in Maneviyatı Ve Dindarlığı. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek Ve Edebiyat Özel Sayısı), 225-239.
  • Duggan, T. J. (2016). MASTER ing the Art of Music Integration. In Recontextualized (pp. 51-64). Brill.
  • Fossum, D. (2023). Neşet Ertaş and the Ontologies of Turkey’s Folk Music. Asian Music, 54(1), 28-59.
  • Gözgeç Mutlu, H., & Aydoğdu Atasoy, Ö. (2023a). Âşık Veysel’in şiirlerine gastronomik bakış. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 8(2), 729-744.
  • Gözgeç Mutlu, H., & Aydoğ du Atasoy, Ö. (2023b). An investigation of Âşık Veysel’s poetry of Yurt Ürünleri in terms of geographical indications. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 276-297.
  • Gökşen, C. (2015). Âşık Veysel Şahbazoğlu’nun (Veysel Deniz) Cezaevi Günlerinin Şiirlerine Yansıması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(4).
  • Gül, M. (2023). Gelenekten modernizme kadının şiire yansıması: Âşık Veysel ve Orhan Veli örneği. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 298-312.
  • Huang, M., & Xia, H. (2022). The application of artificial intelligence wireless network in music contextual teaching under the new media art perspective. Wireless Communications and Mobile Computing, 2022.
  • Karabulut, M. (2023). Âşık Veysel’in “Uzun İnce Bir Yoldayım” Şiirinde Tezat Unsurlar. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek Ve Edebiyat Özel Sayısı), 21-29.
  • Kara, E. (2020). Aşık Veysel’in Şiirlerinde Ölüm Teması. Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 8(4), 75-90.
  • Kara Tekgül, I., & Günaltay Başak, M. (2023). The symbols of the great mother archetype in the Âşık Veysel poems. Kültür Araştırmaları Dergisi, 19, 137-151.
  • Kaptan, Z. (2022). Yabancı dil öğretiminde Türk halk ezgilerinin kullanımı: Âşık Veysel örneği. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 8(1), 193-207.
  • Koçak, A., & Gündoğdu, S. K. (2023). Reflections of Turkish political and economic state policies on Âşık Veysel’s poetry in the period between 1930-1950. Motif Akademi Halk Bilimi Dergisi. 16(44), 1547-1562.
  • Korkmaz Yaylagül, N., & Kurtaslan, H. (2022). Halk kültüründe ömür söylemi: Aşık Veysel türküleri örneği. Folklor Akademi Dergisi, 5(3), 647-659.
  • Kürkçüoğlu, S. S. (2020). Alevi-Bektaşi Kültürünün Deryası Kısas ve Yaşayan Bir Usta: Âşık Sefâî. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, (96), 459-490.
  • Lee, K. Y. (2019). Synesthesia and the Color-light Keyboards. International Journal of Management and Humanity, 10(10), 47-50.
  • Lebeau, C., & Richer, F. (2022). Emotions and consciousness alterations in music-color synesthesia. Auditory Perception & Cognition, 5(1-2), 76-85.
  • Ma, R. (2018, April). The Nationality and Integration of Vocal Music Art Development. In Proceedings of the 2018 1st International Conference on Internet and e-Business (pp. 372-374).
  • Onal, M. A. (2018). Müzik ve resim ilişkisi: Resim sanatında müziğin yeniden üretimine ilişkin örnekler. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(18), 98-109.
  • Özdemi̇r, C. (2023). SUFI CODES of Âşık Veysel’s Shathıye. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi. 37, 34-52.
  • Özlük, N. (2023). Üç Röportajda Âşık Veysel’in Lisanından Hayatı Ve Sanatı. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 1-20.
  • Özlük, N. (2023). Üç Röportajda Âşık Veysel’in Lisanından Hayatı ve Sanatı. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 1-20.
  • Öztürk, E. C. (2023). Âşık Veysel’in Şiirlerinde İrfan ve Tasavvuf. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, (Âşık Veysel Hatırasına Gelenek ve Edebiyat Özel Sayısı), 168-190.
  • Paul, R. W., & Elder, F. (2002). Critical thinking: An introduction.
  • Sayır, M. F. (2023). Âşık Veysel Şiirlerinin Kullanıldığı Söz Sanatları Öğretimi Etkinlik Örnekleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (37), 34-52.
  • Selvi, C. (2023). Contextual Meanings of Similarities in Âşık Veysel’s Poems. Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi, 7(3), 2091-2125.
  • Shashaank, N., & Feiner, S. (2022, March). Synesthesia AR: Creating sound-to-color synesthesia in augmented reality. In 2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops (VRW) (pp. 874-875). IEEE.
  • Sobol, J. (2014). Minton Sparks at the Cumberland Mountain Storytelling Festival, Palace Theater, Crossville, Tennessee, November 1, 2013. Storytelling, Self, Society, 10(1), 122-125.
  • Sola Chagas Lima, E. (2020). Music Notation-to-Color Synesthesia and Early Stages of Music Education: A Grounded Theory Study.
  • Sternberg, R. J. (2012). How dogmatic beleş harm creativity and higher-level thinking.
  • Sutton, A. C. (2020). The composition of success: competition and the creative self in contemporary art music. Qualitative Sociology, 43(4), 489-513.
  • Sungurtekin, Ş., & Bilhan, D. (2017). An interdisciplinary art education practice containing music, dance/movement and painting art for understanding contemporary art. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 50(2), 127-166.
  • Tek, R. (2016). Edebiyat-Toplum İlişkisi Bağlamında Âşık Veysel’in Şiir Dünyası. Selçuk University Journal of Studies in Turcology/Selçuk Üniversitesi Türkiyat Arastırmalari Dergisi, 40.
  • Terzioğlu, A. M., Demirel, S., & Lehimler, E. (2023). Examination of Asik Davut Sulari Turkish Folk Songs in the Context of Values Education. Kastamonu Eğitim Dergisi, 31(1), 38-47.
  • Tunç & Çelik, A. Âşık Veysel ve Yaratıcı Endüstriler. Folklor Akademi Dergisi, 6(3), 983-991.
  • Tunç. (2023). Ansızın Kalpte Uyanan: Âşık Veysel’in Şiirlerinde Kalbin Belleği. Mıllı Folklor: Internatıonal And Quarterly Journal Of Folklore, 18(138).
  • Tung, F. W., & Jia, L. M. (2023). Developing a community-based art program for older adults that connects color and music. Educational Gerontology, 49(9), 758-772.
  • Akman, F. U. (2023). Âşık Veysel Hakkında Bibliyografya Denemesi.
  • Yıldırım, A. (2023). Âşık Veysel’in “Kara Toprak” şiirini aksiyolojik yönden inceleme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 533-540.
  • Yılmaz, A. (2019 ). Aşık Veysel’in Şiirlerinde Doğa İmgesi. Türk Edebiyatı Dergisi, 17(2), 45-60.
  • Xu, Z., & Zou, D. (2022). Big data analysis research on the deep integration of intangible cultural heritage inheritance and art design education in colleges and universities. Mobile Information Systems, 2022, 1-12.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Algısı, Müzik (Diğer)
Bölüm TOBİDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 8 Sayı 1
Yazarlar

Mehmet Akif Özdal 0000-0003-3148-8988

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2024
Kabul Tarihi 21 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdal, M. A. (2024). AŞIK VEYSEL’İN MÜZİK VE RESİM ÜZERİNDEKİ SANATSAL ETKİLEŞİMİ. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(1), 136-156.