Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 67 - 74, 15.05.2021

Öz

Kaynakça

  • 1. Dönmez A. Denetim odağı (Focus of control), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1985; 18(1), 31-44.
  • 2. Dökmen Ü. Grimm ve Türk halk masallarındaki davranış modellerinin operant şartlama ve denetim odağı açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1984; 17(1), 185-209.
  • 3. Dönmez A. Denetim odağı (Focus of control) ve çevre büyüklüğü. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1983; 16(1), 37-47.
  • 4. Dağ İ. Kontrol odağı, stresle başa çıkma stratejileri ve psikolojik belirti gösterme ilişkileri. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1990.
  • 5. Dağ İ. Kontrol odağı ölçeği (KOÖ): Ölçek geliştirme, güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 2002; 17(49), 77-90.
  • 6. Dönmez A. Denetim odağı: Temel araştırma alanları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1986; 19(1), 259–280.
  • 7. Cihangir S, Haktanır G. On yaşındaki çocukların denetim odakları ile özsaydı düzeylerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2000; 33(1), 169-182.
  • 8. Derman MT. Sokakta çalıştırılan çocukların benlik saygısı, denetim odağı ve umutsuzluk düzeyleri. Education Sciences, 2010; 5(1), 89-106.
  • 9. Saracaloğlu AS. Yılmaz S. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme tutumları ile denetim odaklarının incelenmesi. İlköğretim Online, 2011; 10(2), 468-478.
  • 10. Özen G, Vatansever Ş. Doğa eğitimi tabanlı serbest zaman etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin denetim odağı üzerine etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016; (6), 103-112.
  • 11. Yurtseven ÖG, Özaydınlık K. Ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme davranışları ile denetim odağı eğilimleri. İlköğretim Online, 2018; 17(4), 1765 – 1784.
  • 12. Zembat R, Tunçeli Hİ, Yavuz EA, Kılıç Z. Okul öncesi öğretmen adaylarının kontrol odağı ve karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018; 13(26), 365-384.
  • 13. Demirtaş H, Yener EM. Öğretmen adaylarının denetim odağı ve öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2019; 6(12), 79-107.
  • 14. Ordu F. Benlik saygısıyla boyun eğme davranışı arasındaki ilişkide denetim odağının aracı değişken rolü. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 2019; 9(2), 317-330.
  • 15. Cengil M. Gazi üniversitesi çorum ilahiyat fakültesi öğrencilerinin denetim odaklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004; 3(5), 65-88.
  • 16. Şara P. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejileri, problem çözme becerileri ve denetim odağı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 2012.
  • 17. Durna U, Şentürk FK. Üniversite öğrencilerinin sosyal faaliyetlerinin denetim odağı düzeyi açısından incelenmesi: Bir devlet üniversitesi örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2012; 17(2), 187-202.
  • 18. Beytekin OF, Kadı A, Toprakçı E. Öğretmen adaylarının kontrol odağı inançları ve eğitim felsefeleri. Yükseköğretim Dergisi, 2015; 1, 1-56.
  • 19. Gencer E, İlhan EL. Badmintoncularda denetim odağı yapılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2014; 19(1-4), 11-21.
  • 20. Şen E, Amanak K, Akgün E, Karagöz D. Ebelik öğrencilerinde kontrol odağı ve problem çözme beceri düzeyleri ilişkisi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 2014; 3(2). 94-101.
  • 21. Günüşen NP, Üstün B. Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme beceri düzeyleri ile kontrol odağı arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 2011; 4(2), 72-77.
  • 22. Kızanlıklı M, Konaklıoğlu E. Üniversite öğrencilerinin kontrol odağı ve kariyer tercihlerinin zaman yönelimleri üzerindeki rolü. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016; 18(1), 172-191.

Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 67 - 74, 15.05.2021

Öz

This study was aimed to determine the locus of control levels of university students staying in the Credit and Dormitories Institution and to reveal whether the locus of control levels differed according to demographic characteristics.In the study, the locus of control scale adapted into Turkish by Dağ (2002) was used on 455 (170 males and 285 females) students, who were studying at KaramanoğluMehmetbey University in 2018-2019 academic year and staying at the Credit and Dormitories Institution. Due to the parametric distribution (p> 0.05), independent samples t-test and One-way ANOVA tests were used in the statistical evaluation of the obtained data. As a result of the research, the locus of control level of the students participating in the research was determined as = 134.2747, and considering the lowest and highest value that can be taken from the scale (the lowest 47 - the highest 235 points can be obtained from the scale.) The gender, age, faculty of education of the participants / college / vocational school, class, credit dormitories, the education status of the father and mother, father's occupation, mother's employment status and family's monthly income, while there is a significant difference according to the environment in which they grow up and the participants have internal control levels. It has been determined.

Kaynakça

  • 1. Dönmez A. Denetim odağı (Focus of control), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1985; 18(1), 31-44.
  • 2. Dökmen Ü. Grimm ve Türk halk masallarındaki davranış modellerinin operant şartlama ve denetim odağı açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1984; 17(1), 185-209.
  • 3. Dönmez A. Denetim odağı (Focus of control) ve çevre büyüklüğü. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1983; 16(1), 37-47.
  • 4. Dağ İ. Kontrol odağı, stresle başa çıkma stratejileri ve psikolojik belirti gösterme ilişkileri. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1990.
  • 5. Dağ İ. Kontrol odağı ölçeği (KOÖ): Ölçek geliştirme, güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 2002; 17(49), 77-90.
  • 6. Dönmez A. Denetim odağı: Temel araştırma alanları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1986; 19(1), 259–280.
  • 7. Cihangir S, Haktanır G. On yaşındaki çocukların denetim odakları ile özsaydı düzeylerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2000; 33(1), 169-182.
  • 8. Derman MT. Sokakta çalıştırılan çocukların benlik saygısı, denetim odağı ve umutsuzluk düzeyleri. Education Sciences, 2010; 5(1), 89-106.
  • 9. Saracaloğlu AS. Yılmaz S. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme tutumları ile denetim odaklarının incelenmesi. İlköğretim Online, 2011; 10(2), 468-478.
  • 10. Özen G, Vatansever Ş. Doğa eğitimi tabanlı serbest zaman etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin denetim odağı üzerine etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016; (6), 103-112.
  • 11. Yurtseven ÖG, Özaydınlık K. Ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme davranışları ile denetim odağı eğilimleri. İlköğretim Online, 2018; 17(4), 1765 – 1784.
  • 12. Zembat R, Tunçeli Hİ, Yavuz EA, Kılıç Z. Okul öncesi öğretmen adaylarının kontrol odağı ve karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018; 13(26), 365-384.
  • 13. Demirtaş H, Yener EM. Öğretmen adaylarının denetim odağı ve öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2019; 6(12), 79-107.
  • 14. Ordu F. Benlik saygısıyla boyun eğme davranışı arasındaki ilişkide denetim odağının aracı değişken rolü. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 2019; 9(2), 317-330.
  • 15. Cengil M. Gazi üniversitesi çorum ilahiyat fakültesi öğrencilerinin denetim odaklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004; 3(5), 65-88.
  • 16. Şara P. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejileri, problem çözme becerileri ve denetim odağı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 2012.
  • 17. Durna U, Şentürk FK. Üniversite öğrencilerinin sosyal faaliyetlerinin denetim odağı düzeyi açısından incelenmesi: Bir devlet üniversitesi örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2012; 17(2), 187-202.
  • 18. Beytekin OF, Kadı A, Toprakçı E. Öğretmen adaylarının kontrol odağı inançları ve eğitim felsefeleri. Yükseköğretim Dergisi, 2015; 1, 1-56.
  • 19. Gencer E, İlhan EL. Badmintoncularda denetim odağı yapılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2014; 19(1-4), 11-21.
  • 20. Şen E, Amanak K, Akgün E, Karagöz D. Ebelik öğrencilerinde kontrol odağı ve problem çözme beceri düzeyleri ilişkisi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 2014; 3(2). 94-101.
  • 21. Günüşen NP, Üstün B. Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme beceri düzeyleri ile kontrol odağı arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 2011; 4(2), 72-77.
  • 22. Kızanlıklı M, Konaklıoğlu E. Üniversite öğrencilerinin kontrol odağı ve kariyer tercihlerinin zaman yönelimleri üzerindeki rolü. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016; 18(1), 172-191.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Oruç Ali Uğur 0000-0001-5454-7392

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 4 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğur, O. A. (2021). Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution. Turkish Journal of Sport and Exercise, 23(1), 67-74.
AMA Uğur OA. Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution. Turk J Sport Exe. Mayıs 2021;23(1):67-74.
Chicago Uğur, Oruç Ali. “Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23, sy. 1 (Mayıs 2021): 67-74.
EndNote Uğur OA (01 Mayıs 2021) Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution. Turkish Journal of Sport and Exercise 23 1 67–74.
IEEE O. A. Uğur, “Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution”, Turk J Sport Exe, c. 23, sy. 1, ss. 67–74, 2021.
ISNAD Uğur, Oruç Ali. “Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23/1 (Mayıs 2021), 67-74.
JAMA Uğur OA. Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution. Turk J Sport Exe. 2021;23:67–74.
MLA Uğur, Oruç Ali. “Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 23, sy. 1, 2021, ss. 67-74.
Vancouver Uğur OA. Examination of Locus of Control Levels of University Students Staying in Credit and Dormitories Institution. Turk J Sport Exe. 2021;23(1):67-74.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.