Bu çalışmada (a) basit fen materyallerinin çocukların ev ortamında bulunup bulunmadığı, (b) ailelerin çocuklarıyla birlikte informal fen etkinliklerine katılım sıklığı, (c) temel fen konularını öğrenmeleri için ailelerin çocuklarına sundukları fırsatların düzeyi ve (d) çocukların öğretim düzeyinin ailelerin fen öğrenmeleri için çocuklarına sağladıkları destek üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu kesitsel tarama çalışmasında veriler, Türkiye’nin kuzey bölgesindeki bir ilde yaşayan 735 veliden toplanmıştır. Bulgular çocukların çoğunluğunun ev ortamında temel fen materyallerine sahip olmadıklarını göstermiştir. Özellikle bilim gezilerine katılmaya ilişkin olarak ailelerin çocuklarını destekleme düzeyi düşük bulunmuştur. Ailelerin çocuklarını en çok sağlık, güvenlik ve beslenme konularını öğrenmeleri için destekledikleri belirlenmiştir. MANOVA sonuçları, okul öncesi ve ilkokul çocuklarının ailelerine kıyasla ortaokul çocuklarının ailelerinin doğa ve bilim etkinlikleri yapma boyutunda çocuklarını önemli ölçüde daha düşük düzeyde desteklediklerini ortaya koymuştur. Ayrıca, okul öncesi çocukları ile karşılaştırıldıklarında ortaokul çocuklarının madde, enerji ve canlılar ile ilgili fen konularını öğrenmeleri için aileleri tarafından daha düşük düzeyde desteklendikleri saptanmıştır. İlkokul ve ortaokul çocuğu olan ailelere kıyasla okul öncesi çocuğu olan ailelerin gökyüzü ile ilgili fen konularını öğrenmelerine yönelik çocuklarına daha çok fırsat sundukları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0