Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 14, 31 - 57, 08.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Ataseven, Bilir F. (2017). “Kadın Yazınını Çevirmek II”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, s. 91-100.
  • Binark, M. (2012). “Yeni Medya ve Yaratıcı Endüstri”. E. Dağtaş (Ed.), Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği içinde (s. 165-192). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Castells, M. (2007). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Üçüncü Cilt: Binyılın Sonu. E, Kılıç (Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Fuchs, C. (2015). Dijital Emek ve Karl Marx. T. E. Kalaycı ve S. Oğuz (Çev.). Ankara: Nota Bene Yayınları.
  • Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. D. Saraçoğlu ve İ. Kalaycı (Çev.). Ankara: Nota Bene Yayınları.
  • Geray, H. (2017). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, C. (2011). “Web 2.0: Blog, Wiki”. M. E. Mutlu (Ed.), Yeni İletişim Teknolojileri içinde (s. 50-72). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Karataş, Ş. ve Binark, M. (2016). “Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller ve Ürünleri ‘Capsler’”. TRT Akademi Dergisi, 1(2), 426-448.
  • Kayabaş, K. B. (2011). “Sosyal Ağlar”. E. Mutlu (Ed.), Yeni iletişim teknolojileri içinde (s. 72-90). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Laughey, D. (2010). Medya Çalışmaları: Teoriler ve Yaklaşımlar. A. Toprak (Çev.). İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Turan, G. (2009). “Gerçek(siz)liğimizde Sarıldığımız Serap: İnternet”. B. Dağtaş ve E. Dağtaş (Der.), Medya Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları Türkiye Medyasından Örüntüler içinde (s.337-364). Ankara: Ütopya Yayınevi. Ünalan, D. ve Özer, Ö. (2018), “Milli Mücadele Dönemi Yazarlarından Halide Edip Adıvar, Reşat Nuri Güntekin ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Romanlarının Popüler Kültür İçerik Özellikleri Bağlamında İncelenmesi”. Folklor/Edebiyat Dergisi, Cilt:24, Sayı:95, s. 261-278. İnternet Kaynakları
  • Ayan, S. (2006), Şiddet ve Fanatizm. http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/1338.pdf [Erişim tarihi: 14.11.2018].
  • Aydın, B. M., Hatipoğlu, D. ve Ceyhan, Ç. (2008). Endüstriyel Futbol Çağında “Taraftarlık”. http://futbolekonomi.com/Raporlar/Genel/Populer_kultur_olarak_Futbol_gazi_iletisim_dergisi.pdf#page=297 [Erişim tarihi: 13.11.2018].
  • Dağtaş, E. ve Yıldırım, O. (2017), Mizah Anlayışının Yeni hali “Caps”leri “Dünya Tarihine Yön Veren Kişiler” Üzerinden Okumak. http://intermedia.ticaret.edu.tr/index.php/intermedia/article/view/100 [Erişim tarihi: 09.11.2018].
  • Erdoğan, İ. (2008). Futbol ve Futbolu İnceleme Üzerine. http://irfanerdogan.com/makalelerson/futboluinceleme.pdf [Erişim tarihi: 13.11.2018].
  • http://www.dusunuyorumdergisi.com/eril-dil-turkce-ve-felsefe/ [Erişim tarihi: 19.11.2018].
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts&kategori1=veritbn&kelimesec=114931 [Erişim tarihi: 19.11.2018].
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=TARAFTAR. [Erişim tarihi: 13.11.2018].
  • https://www.nedir.com/sipastik. [Erişim tarihi: 19.11.2018].
  • https://www.seslisozluk.net/fanatizm-nedir-ne-demek/ [Erişim tarihi: 14.11. 2018].
  • https://yenimedya.wordpress.com/2017/01/04/gundelik-yasamin-icindeki-yeni-medya-katilimci-kultur-kamusal-ozel-alan-geciskenligi-ve-yeni-medyanin-bilesenleri-ekseninde-hakan-bicakci-hikayelerine-bakis/ [Erişim tarihi: 06.11 2018].
  • https://eksisozluk.com/besiktas-taraftarina-tinerci-denmesinin-nedeni--5011358 [Erişim tarihi: 19.11.2018].

KATILIMCI KÜLTÜR TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA FACEBOOK’TAKİ ANTİ FENERBAHÇE VE ANTİ GALATASARAY TARAFTAR GRUPLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 14, 31 - 57, 08.07.2019

Öz

Web 2.0 teknolojisi, internet teknolojilerinin gelişmesinde önemli bir dönüm noktası olmuştur. İçeriğe müdahale etme, karşılıklı etkileşim, içerik yaratma gibi özellikleriyle kullanıcı odaklı bir teknoloji olan web 2.0, aynı zamanda katılımcı kültürü de mümkün kılmıştır. Katılımcı kültür, bireysel internet kullanıcılarının ağ üzerinden buluşması, kolektifler oluşturması, içerik yaratması ve bu içerikleri paylaşmasını ifade etmektedir. Facebooktaki anti taraftar grupları da bu kültürün geliştiği ve sürdürüldüğü ortamlardır. Bu bağlamda bu çalışmada, sosyal medya üzerinden oluşturulan taraftar ve anti taraftar gruplarının, katılımcı kültür kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel metin çözümlemesinin temel alındığı çalışmada Facebooktaki Anti Fenerbahçe ve Anti Galatasaray taraftar gruplarındaki 07.11.2017-07.11.2018 tarihleri arasında paylaşılan içerikler değerlendirilmiş, elde edilen veriler “Rakip Takım İle Alay” ve “Kendi Takımına Yergi” olmak üzere iki kategoride çözümlenmiştir. Taraftar gruplarının etkileşim içinde içerik üretmelerine olanak sağlayan sosyal medya ortamlarının stadyum dışında da taraftarlık kültürünün devamlılığını sağlayan önemli mecralar olduğu görülmüştür. Katılımcı kültürün gerçekleştiği bu mecralarda spor müsabakalarının dışında da içerikler paylaşılarak farklı kültürel ögeler üretilmektedir.

Kaynakça

  • Ataseven, Bilir F. (2017). “Kadın Yazınını Çevirmek II”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, s. 91-100.
  • Binark, M. (2012). “Yeni Medya ve Yaratıcı Endüstri”. E. Dağtaş (Ed.), Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği içinde (s. 165-192). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Castells, M. (2007). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Üçüncü Cilt: Binyılın Sonu. E, Kılıç (Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Fuchs, C. (2015). Dijital Emek ve Karl Marx. T. E. Kalaycı ve S. Oğuz (Çev.). Ankara: Nota Bene Yayınları.
  • Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. D. Saraçoğlu ve İ. Kalaycı (Çev.). Ankara: Nota Bene Yayınları.
  • Geray, H. (2017). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, C. (2011). “Web 2.0: Blog, Wiki”. M. E. Mutlu (Ed.), Yeni İletişim Teknolojileri içinde (s. 50-72). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Karataş, Ş. ve Binark, M. (2016). “Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller ve Ürünleri ‘Capsler’”. TRT Akademi Dergisi, 1(2), 426-448.
  • Kayabaş, K. B. (2011). “Sosyal Ağlar”. E. Mutlu (Ed.), Yeni iletişim teknolojileri içinde (s. 72-90). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Laughey, D. (2010). Medya Çalışmaları: Teoriler ve Yaklaşımlar. A. Toprak (Çev.). İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Turan, G. (2009). “Gerçek(siz)liğimizde Sarıldığımız Serap: İnternet”. B. Dağtaş ve E. Dağtaş (Der.), Medya Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları Türkiye Medyasından Örüntüler içinde (s.337-364). Ankara: Ütopya Yayınevi. Ünalan, D. ve Özer, Ö. (2018), “Milli Mücadele Dönemi Yazarlarından Halide Edip Adıvar, Reşat Nuri Güntekin ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Romanlarının Popüler Kültür İçerik Özellikleri Bağlamında İncelenmesi”. Folklor/Edebiyat Dergisi, Cilt:24, Sayı:95, s. 261-278. İnternet Kaynakları
  • Ayan, S. (2006), Şiddet ve Fanatizm. http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/1338.pdf [Erişim tarihi: 14.11.2018].
  • Aydın, B. M., Hatipoğlu, D. ve Ceyhan, Ç. (2008). Endüstriyel Futbol Çağında “Taraftarlık”. http://futbolekonomi.com/Raporlar/Genel/Populer_kultur_olarak_Futbol_gazi_iletisim_dergisi.pdf#page=297 [Erişim tarihi: 13.11.2018].
  • Dağtaş, E. ve Yıldırım, O. (2017), Mizah Anlayışının Yeni hali “Caps”leri “Dünya Tarihine Yön Veren Kişiler” Üzerinden Okumak. http://intermedia.ticaret.edu.tr/index.php/intermedia/article/view/100 [Erişim tarihi: 09.11.2018].
  • Erdoğan, İ. (2008). Futbol ve Futbolu İnceleme Üzerine. http://irfanerdogan.com/makalelerson/futboluinceleme.pdf [Erişim tarihi: 13.11.2018].
  • http://www.dusunuyorumdergisi.com/eril-dil-turkce-ve-felsefe/ [Erişim tarihi: 19.11.2018].
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts&kategori1=veritbn&kelimesec=114931 [Erişim tarihi: 19.11.2018].
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=TARAFTAR. [Erişim tarihi: 13.11.2018].
  • https://www.nedir.com/sipastik. [Erişim tarihi: 19.11.2018].
  • https://www.seslisozluk.net/fanatizm-nedir-ne-demek/ [Erişim tarihi: 14.11. 2018].
  • https://yenimedya.wordpress.com/2017/01/04/gundelik-yasamin-icindeki-yeni-medya-katilimci-kultur-kamusal-ozel-alan-geciskenligi-ve-yeni-medyanin-bilesenleri-ekseninde-hakan-bicakci-hikayelerine-bakis/ [Erişim tarihi: 06.11 2018].
  • https://eksisozluk.com/besiktas-taraftarina-tinerci-denmesinin-nedeni--5011358 [Erişim tarihi: 19.11.2018].
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ozan Yıldırım 0000-0001-7737-6311

Duygu Ünalan 0000-0002-7420-2006

Yayımlanma Tarihi 8 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2019
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Yıldırım, O., & Ünalan, D. (2019). KATILIMCI KÜLTÜR TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA FACEBOOK’TAKİ ANTİ FENERBAHÇE VE ANTİ GALATASARAY TARAFTAR GRUPLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 31-57.