BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF FUN WITH TEDDY 2nd GRADE ENGLISH TEXTBOOK IN ACCORDANCE WITH THE VIEWS OF TEACHERS

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 1, 329 - 348, 01.02.2015

Öz

The aim of this research is to determine the views of teachers about aim of the book, approach to language teaching and learning, visual elements of the book, presentation of language and vocabulary items, activities and exercises, organization and sequencing, supporting sources and supporting materials of 2nd grade English textbook which is prepared according to English instruction program in 2013. In order to achieve this purpose, a textbook evaluation scale with 51 items was prepared and it was applied to 68 English teachers. Survey method was used in this research. According to the results of this study, teachers have given average 3,19 points out of 5 to 2nd grade English textbook in accordance with aim of the book, approach to language teaching and learning, visual elements of the book, presentation of language and vocabulary items, activities and exercises, organization and sequencing, supporting sources and supporting materials. This result indicates that this book is not-well qualified enough to meet the expectations of teachers.

Kaynakça

  • ADIBELLİ, S.(2007). Yeni programa göre hazırlanan fizik 1 ders kitabının eğitsel, görsel ve dil anlatım yönünden incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • BAŞARAN, İ.E. (1996). Eğitime Giriş, Ankara: Yargıcı Matbaası S.167
  • DEMİREL, Ö.(1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ö. & KIROĞLU, K.(2006). Konu alanı ders kitabı incelemesi (2.Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • HALLIWELL, S.(1992). Teaching English in the Primary Classroom. Longman.
  • KANLI, U.(2004). Proje‐2061’in ışığında fizik ders kitaplarının eğitimsel tasarımına eleştirel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,24(2),123‐155.
  • KAYA, Z.(1999). Ders kitaplarının seçimi,4.ulusal eğitim bilimleri kongresi bildirileri 2‐eğitim teknolojisi, dil eğitimi, meslek eğitimi ve teknik eğitim. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • KAYA, Z.(2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • OĞUZKAN, F.(1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Emel Matbaacılık
  • SEMERCİ, Ç. (2004). “İlköğretim Türkçe ve Matematik Ders Kitaplarını Genel Değerlendirme Ölçeği” Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi S.28,1.s.49‐54.
  • ŞAHİN & YILDIRIM, S.(1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ŞAHİN,S.& TURANLI, N.(2005). Liselerde okutulmakta olan lise 1.sınıf matematik kitaplarının değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,25(2),327‐341.
  • TEKİN,H.(2002). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara:Yargı Yayıncılık.
  • TOMLİSON, B.(2006). Localising the global: Matching materials to the context of learning. In J.
  • UZUNTİRYAKİ, E. & BOZ, Y.(2006). Öğretmen adaylarının ders kitabı kullanımıyla ilgili görüşleri. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi,31,212‐220.
  • YALIN, H.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • YELKEN, T.Y.(2009). Öğretmen Adaylarının Port folyoları Üzerinde Grup Olarak Yaratıcılık Temelli Materyal Geliştirmenin Etkileri, Eğitim ve Bilim. S.34 s.153.

İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 1, 329 - 348, 01.02.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, 2013 yılında yenilenen İngilizce ders öğretim programına göre hazırlanan 2.sınıf İngilizce ders kitabının; kitabın amacı, kitabın dil öğrenim ve öğretimine yaklaşımı, kitaptaki görsel öğeler, kelime ve dil öğelerinin sunumu ve anlatımı, etkinlikler ve alıştırmalar, organizasyon ve konu sıralaması, destekleyici kaynaklar ve destekleyici materyaller açısından öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Bu amaçla hazırlanan 51 maddelik ders kitabı değerlendirme ölçeği, 68 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler; 2.sınıf İngilizce ders kitabına kitabın amacı, kitabın dil öğrenim ve öğretimine yaklaşımı, kitaptaki görsel öğeler, kelime ve dil öğelerinin sunumu ve anlatımı, etkinlikler ve alıştırmalar, organizasyon ve konu sıralaması, destekleyici kaynaklar ve destekleyici materyaller açısından beş üzerinde ortalama 3,19 puan vermişlerdir. Bu sonuç, kitabın öğretmenlerin beklentilerini karşılar nitelikte olmadığını göstermektedir.

Kaynakça

  • ADIBELLİ, S.(2007). Yeni programa göre hazırlanan fizik 1 ders kitabının eğitsel, görsel ve dil anlatım yönünden incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • BAŞARAN, İ.E. (1996). Eğitime Giriş, Ankara: Yargıcı Matbaası S.167
  • DEMİREL, Ö.(1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ö. & KIROĞLU, K.(2006). Konu alanı ders kitabı incelemesi (2.Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • HALLIWELL, S.(1992). Teaching English in the Primary Classroom. Longman.
  • KANLI, U.(2004). Proje‐2061’in ışığında fizik ders kitaplarının eğitimsel tasarımına eleştirel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,24(2),123‐155.
  • KAYA, Z.(1999). Ders kitaplarının seçimi,4.ulusal eğitim bilimleri kongresi bildirileri 2‐eğitim teknolojisi, dil eğitimi, meslek eğitimi ve teknik eğitim. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • KAYA, Z.(2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • OĞUZKAN, F.(1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Emel Matbaacılık
  • SEMERCİ, Ç. (2004). “İlköğretim Türkçe ve Matematik Ders Kitaplarını Genel Değerlendirme Ölçeği” Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi S.28,1.s.49‐54.
  • ŞAHİN & YILDIRIM, S.(1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ŞAHİN,S.& TURANLI, N.(2005). Liselerde okutulmakta olan lise 1.sınıf matematik kitaplarının değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,25(2),327‐341.
  • TEKİN,H.(2002). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara:Yargı Yayıncılık.
  • TOMLİSON, B.(2006). Localising the global: Matching materials to the context of learning. In J.
  • UZUNTİRYAKİ, E. & BOZ, Y.(2006). Öğretmen adaylarının ders kitabı kullanımıyla ilgili görüşleri. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi,31,212‐220.
  • YALIN, H.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • YELKEN, T.Y.(2009). Öğretmen Adaylarının Port folyoları Üzerinde Grup Olarak Yaratıcılık Temelli Materyal Geliştirmenin Etkileri, Eğitim ve Bilim. S.34 s.153.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Yaşar

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2015
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaşar, Ö. (2015). İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 329-348. https://doi.org/10.20296/tsad.58212
AMA Yaşar Ö. İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Şubat 2015;19(1):329-348. doi:10.20296/tsad.58212
Chicago Yaşar, Ömer. “İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19, sy. 1 (Şubat 2015): 329-48. https://doi.org/10.20296/tsad.58212.
EndNote Yaşar Ö (01 Şubat 2015) İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19 1 329–348.
IEEE Ö. Yaşar, “İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 19, sy. 1, ss. 329–348, 2015, doi: 10.20296/tsad.58212.
ISNAD Yaşar, Ömer. “İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19/1 (Şubat 2015), 329-348. https://doi.org/10.20296/tsad.58212.
JAMA Yaşar Ö. İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2015;19:329–348.
MLA Yaşar, Ömer. “İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 19, sy. 1, 2015, ss. 329-48, doi:10.20296/tsad.58212.
Vancouver Yaşar Ö. İLKOKUL 2.SINIF FUN WITH TEDDY İNGİLİZCE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2015;19(1):329-48.