Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ

Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 3, 741 - 764, 17.12.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, “Kaynak Tarama ve Rapor Yazma” dersi için tasarlanan
araştırma temelli öğrenme yaklaşımına dayalı ders uygulamasının üniversite
öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel araştırma
desenlerinden biri olan durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler,
araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir.
Elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz tekniği
ile çözümlenmiştir. 51 öğrenci görüşmelere gönüllü olarak katılmıştır.
Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğu (f=34) bu dersteki
öğrenmelerini araştırmalarla, uygulamalarla yani yaparak-yaşayarak
öğrendiklerini, 29 öğrenci bu dersin öğrenci merkezli olduğunu, 5 öğrenci ise
önceki dönemlerdeki ders işlenişleri ile bu dersin işlenişi arasında
farklılıkların olmadığını belirtmişlerdir. 42 öğrenci öğrenilenlerin kalıcı
olduğuna,  gerçek hayatta ve meslek
hayatında kullanacağına inanırken, 5 öğrencinin olumsuz görüş bildirdiği
görülmektedir. Ayrıca ders işlenişi ile ilgili olarak 35 öğrenci olumlu görüş
bildirirken, 20 öğrenci arkadaşlarının hazırladıkları çalışmaları dinlemenin
sıkıcı olduğunu, 4 öğrenci ise uygulamaların zor olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2004). Yapılandırmacı Öğrenme ve Coğrafya Öğretimi. Marmara Coğrafya Dergisi, 10, 73-94.
Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 3, 741 - 764, 17.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2004). Yapılandırmacı Öğrenme ve Coğrafya Öğretimi. Marmara Coğrafya Dergisi, 10, 73-94.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Izgar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Izgar, G. (2017). ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(3), 741-764.
AMA Izgar G. ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Aralık 2017;21(3):741-764.
Chicago Izgar, Gökhan. “ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21, sy. 3 (Aralık 2017): 741-64.
EndNote Izgar G (01 Aralık 2017) ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21 3 741–764.
IEEE G. Izgar, “ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 21, sy. 3, ss. 741–764, 2017.
ISNAD Izgar, Gökhan. “ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21/3 (Aralık 2017), 741-764.
JAMA Izgar G. ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017;21:741–764.
MLA Izgar, Gökhan. “ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 21, sy. 3, 2017, ss. 741-64.
Vancouver Izgar G. ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017;21(3):741-64.