Amaç ve Kapsam

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları (TUDEAR) dergisi altı ayda bir yayımlanan ve içeriğini oluşturan Türkçe ve İngilizce makalelerin konusunda uzman akademisyenlerce değerlendirildiği bir yapıya sahiptir.

TUDEAR eğitim ve din eğitimi alanlarında üretilen bilimsel çalışmaları yayımlamayı ilke edilmekle birlikte, din bilimlerinin farklı alanlarında üretilmiş farklı yazın türlerini de yayımlamayı kendine görev addetmektedir.

2016 yılında yayın hayatına başlayan Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (TUDEAR), örgün ve yaygın eğitim ortamlarının tüm aşamalarında din ve eğitim ilişkisini anlamamıza katkı sağlayan araştırmaları desteklemektedir. TUDEAR, çalışmaları din eğitimi alanındaki tartışmalara ışık tutan, her disiplinde çalışan akademisyenlerin ulusal, uluslararası ve ulusötesi makalelerini yayınlamaktadır. Konular arasında din eğitimi politikası yaklaşımları ve öğretim yöntemleri, din ve gençlik çalışmaları veya din(ler)in ve din dışı dünya görüşlerinin bir bütün olarak eğitim süreci üzerindeki etkisi yer alabilir.

Kapsam: Sanat ve Beşeri Bilimler - Dini Araştırmalar; “Sosyal Bilimler - Eğitim”

TUDEAR'da eğitim ve din eğitimi bilimini merkeze alan bilimsel yazınlar; bu kapsamda eğitim ve din eğitiminin bilimselliği, felsefesi, yaklaşım ve modelleri, tarihi, motodolojisi ve problemleri ile ilgili araştırmalar, telif ve tercüme, makale, metin neşri ve tercümeleri, kitap ve tez tanıtımı gibi ilmî çalışmalar, sempozyum, seminer, konferans, panel, vefeyât haber ve değerlendirmeler yayımlanır. 

Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.