BibTex RIS Kaynak Göster

TARİH DERS KİTAPLARINDA “ERMENİLER” CUMHURİYET’TEN GÜNÜMÜZE

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 643 - 653, 22.10.2016

Öz

Tarih, kimliklerimizin önemli bir parçasıdır. Özellikle kolektif kimlikler inşa ederken tarihe sık sık referanslar veririz. Bunu o kadar sık yaparız ki tarih, ulus gibi kolektif kimliklerimizin inşa alanı olmanın ötesinde onun yaratıldığı bir alana dönüşür. Modern dünyada tarih aracılığıyla ulusal kimlikler inşa etmenin en kestirme ve en çok başvurulan yollarından birisi, “biz” ve “öteki” karşıtlığından yararlanmaktır. Ötekine yüklenen (çoğunlukla olumsuz) anlamlar üzerinden hem “biz” kutsanır hem de sınırları belirginleştirilir. Bir başka deyişle “biz” adına öteki kurban edilir. Bütün bu süreç içerisinde tarih dersleri ise, inşa edilen biz ve öteki kimliklerinin meşrulaştırılması ve yaygınlaştırılmasına hizmet eder. Türkiye’de tarih derslerinin ve ders kitaplarının gelişimi incelendiğinde, bu durumun en belirgin örneklerinden bir olduğu anlaşılır.

Kaynakça

  • Copeaux, E. (1998). Tarih ders kitaplarında (1931-1993) Türk tarih tezinden Türk İslam sentezine (Çev. A. Berktay). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
  • Deveci-Bozkuş, Y. (2015). Ermeni tarih ders kitaplarında 1915 olayları. Tesam Akademi Dergisi, 2 (1), s. 89-105.
  • Öztuna, Y. (1976). Tarih III. Ankara: MEB Devlet Kitapları.
  • Komisyon, (2014). Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük. Ankara: Devlet Kitapları.
  • T.T.T.C. (1931). Tarih IV Türkiye Cümhuriyeti. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Yazıcı, F. (2015). Azınlık okullarında tarih eğitimi ve çokkültürlülük. İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yazıcı, F. (2011). Cumhuriyet Dönemi tarih ders kitaplarında tarih yazımı. V. Engin ve A. Şimşek (Ed.), Türkiye’de Tarih Yazımı. İstanbul: Yeditepe.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 643 - 653, 22.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Copeaux, E. (1998). Tarih ders kitaplarında (1931-1993) Türk tarih tezinden Türk İslam sentezine (Çev. A. Berktay). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
  • Deveci-Bozkuş, Y. (2015). Ermeni tarih ders kitaplarında 1915 olayları. Tesam Akademi Dergisi, 2 (1), s. 89-105.
  • Öztuna, Y. (1976). Tarih III. Ankara: MEB Devlet Kitapları.
  • Komisyon, (2014). Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük. Ankara: Devlet Kitapları.
  • T.T.T.C. (1931). Tarih IV Türkiye Cümhuriyeti. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Yazıcı, F. (2015). Azınlık okullarında tarih eğitimi ve çokkültürlülük. İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yazıcı, F. (2011). Cumhuriyet Dönemi tarih ders kitaplarında tarih yazımı. V. Engin ve A. Şimşek (Ed.), Türkiye’de Tarih Yazımı. İstanbul: Yeditepe.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Kritik Temelli Çalışmalar
Yazarlar

Fatih Yazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazıcı, F. (2016). TARİH DERS KİTAPLARINDA “ERMENİLER” CUMHURİYET’TEN GÜNÜMÜZE. Turkish History Education Journal, 5(2), 643-653. https://doi.org/10.17497/tuhed.279942



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT