Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN UTOPIA ANALYSIS: COULD EUROPEAN UNION BE A SPONSOR for the HISTORY TEACHING in SCHOOLS?

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 56 - 74, 21.05.2017
https://doi.org/10.17497/tuhed.296861

Öz

European Union (EU) achieved major progress in terms
of economic, political and social integration since Treaty of Rome. Changing
global order and EU expansion process forced the Union to generate policies in
various areas. Main policy areas include education and culture, as well. EU
aims to strengthen intercultural dialogue to advance basic values such as human
rights, democracy and rule of law. In this context, teaching and learning
intercultural knowledge may be accepted as essential for democratic culture and
social cohesion. History teaching in schools is regarded as a tool in order to
create European consciousness. Starting from this point, this study aims to
discuss EU sponsorship for history teaching in schools to promote social
cohesion and active citizenship, as this matter is considered critically
important for EU reached a historical milestone to unite Europe. However, EU
policies on this subject are not supportive and complementary for member state
policies. As a result, a reformative initiative by the EU is evaluated as an
utopist act.

Kaynakça

  • Aktekin, S., Harnett, P., Öztürk, M., ve Smart, D. (2009). Çok kültürlü bir Avrupa için tarih ve sosyal bilgiler eğitimi. Ankara: Harf Eğitim.
  • Delanty, G. (2005). Avrupa’nın icadı: fikir kimlik gerçeklik. Çev. Hüsamettin İnanç. Ankara: Adres.
  • Fox, E. (20 Aralık 2012) . EU leaders collect nobel peace prize to put in £ 82 m museum of european history. British Express.
  • Gruber, B. (7 Kasım 2006). Joint German-French history book a history-maker itself. DW. .
  • Habermas J. (2008). Küreselleşme ve milli devletlerin akibeti. Çev. Medeni Beyaztaş. İstanbul: Bakış.
  • Habermas, J. ve Derrida J. (2003). Avrupa’nın yeniden doğuşu. Kozmopolit.
  • Kaiser, W. Krankenhagen, S. and Kerstin P. (2016) Exhibiting Europe in museums: transnational networks, collections, narratives and representations. Berghahn Books.
  • Kroeger, A. (2007). Germany seeks joint history book. UK: BBC News.
  • Martín-Arroyo P. (2013). ‘Histoeuropeanisation’: Challenges and implications of (re)writing the history of europe ‘europeanly’, 1989-2015. (MA Thesis). College of Europe.

BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 56 - 74, 21.05.2017
https://doi.org/10.17497/tuhed.296861

Öz

Avrupa Birliği (AB), Roma Antlaşması’ndan bu yana ekonomik, siyasi ve
sosyal bütünleşme yolunda büyük ilerlemeler kaydetmiştir. Değişen küresel düzen
ve AB’nin genişleme süreci Birliği çeşitli alanlarda politikalar üretmeye
zorlamıştır. AB’nin temel politika alanlarından biri de eğitim ve kültür
üzerinedir. AB, temel değerleri olan insan hakları, demokrasi ve hukukun
üstünlüğüne saygıyı ilerletmek üzere kültürlerarası diyalogu güçlendirmeyi
hedeflemektedir. Bu bağlamda kültürlerarası bilgi birikiminin öğrenilmesi ve
öğretilmesi demokratik kültür ve sosyal uyum için elzem kabul edilmektedir. Bu
çerçevede okullarda tarih öğretiminin bir Avrupalılık bilinci yaratılması
gayesiyle araç olarak kullanımı öngörülmektedir.  Bu öngörüden hareketle bu çalışmada sosyal
uyum ve aktif vatandaşlığın teşviki için AB’nin okullarda tarih öğretimine
sponsor olup olamayacağı hususunun tartışılması amaçlanmıştır. Zira Avrupa’yı
birleştirme hedefi çerçevesinde tarihi bir dönüm noktasına gelen AB için bu
husus ciddi önem taşımaktadır. Ancak AB’nin bu konudaki politikaları üye
devletlerin politikalarını destekleyici ve tamamlayıcı nitelik arz
etmemektedir. Bu nedenle AB’nin bu doğrultuda reformative bir anlaşma için
harekete geçmesi ütopik olarak değerlendirilmektedir. 

Kaynakça

  • Aktekin, S., Harnett, P., Öztürk, M., ve Smart, D. (2009). Çok kültürlü bir Avrupa için tarih ve sosyal bilgiler eğitimi. Ankara: Harf Eğitim.
  • Delanty, G. (2005). Avrupa’nın icadı: fikir kimlik gerçeklik. Çev. Hüsamettin İnanç. Ankara: Adres.
  • Fox, E. (20 Aralık 2012) . EU leaders collect nobel peace prize to put in £ 82 m museum of european history. British Express.
  • Gruber, B. (7 Kasım 2006). Joint German-French history book a history-maker itself. DW. .
  • Habermas J. (2008). Küreselleşme ve milli devletlerin akibeti. Çev. Medeni Beyaztaş. İstanbul: Bakış.
  • Habermas, J. ve Derrida J. (2003). Avrupa’nın yeniden doğuşu. Kozmopolit.
  • Kaiser, W. Krankenhagen, S. and Kerstin P. (2016) Exhibiting Europe in museums: transnational networks, collections, narratives and representations. Berghahn Books.
  • Kroeger, A. (2007). Germany seeks joint history book. UK: BBC News.
  • Martín-Arroyo P. (2013). ‘Histoeuropeanisation’: Challenges and implications of (re)writing the history of europe ‘europeanly’, 1989-2015. (MA Thesis). College of Europe.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma ve İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Sibel Yalı

Yayımlanma Tarihi 21 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2016
Kabul Tarihi 2 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalı, S. (2017). AN UTOPIA ANALYSIS: COULD EUROPEAN UNION BE A SPONSOR for the HISTORY TEACHING in SCHOOLS?. Turkish History Education Journal, 6(1), 56-74. https://doi.org/10.17497/tuhed.296861



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT