Öğretmen adaylarının
araştırma faaliyetleri konusundaki artan ilgiye rağmen, hizmet öncesi İngilizce
dili eğitimi programlarındaki (İDEP) araştırmaya yönelik organizasyon ve
pedagojilerin politik önemi ve temsili hakkında çok az şey bilinmektedir. Aynı
şekilde, Türkiye'de hizmet öncesi öğretmen eğitimini çevreleyen akademik
tartışmalar çoğunlukla öğretmen adaylarına araştırma bilgisi ve becerilerinin
kazandırılması dışındaki konularda yoğunlaşmıştır. Bu çalışmada, araştırma
odaklı öğretmen eğitiminin temel ilkeleri ışığında, resmi olarak belgelenmiş
öğretmen eğitimi reformlarının ve takibi müfredat geliştirme geçmişi hakkında
bir ön araştırma yapılmış, bahsi geçen bilgi boşluğu irdelenmiştir. Temel
bulgular, ulusal düzeyde, sarih araştırma yöneliminin standart İDEP
müfredatında yeterince temsil edilmediğini ve entegrasyonu için sunulan
gerekçelerin belirsiz ve yüzeysel olduğunu göstermektedir. Öğretmen eğitiminde
kapsamlı araştırma yönelimi vizyonunu yansıtan iddialar ile bunların
müfredattaki tezahürü arasındaki uyuşmazlık ise çalışmada kayda değer bir
vargıdır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0