BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Gıda Ürünlerini Satınalma Davranışı Üzerine Pazarlama İletişimi Araçlarının Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: Özel Sayı-1, 1349 - 1356, 01.03.2014

Öz

In a market environment that is a variety of products and a lot of brands to a particular product, determining the factors that affecting while consumers purchase goods and services are becoming an important issue in terms to firms. In intense competitive environment, firms uses a variety of tools to promote and remind their products to its customers. These tools so-called marketing communication tools (advertising, sales promotion, public relations, sponsorship, direct sales, etc.), consumers are exposed to almost every day or even every environment. The aim of this study is to investigate the effect on purchase food behaviors of customers of these vehicles that firms was used for various purposes and is exposed to on an ongoing basis in their lives in consumers’. For this reason 400 consumers living in urban areas in the province of Adana are randomly selected and face to face interview are applied to collect data. As a result marketing communication tools have an affect on their purchase behavior

Kaynakça

  • Ak, T., (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Bayrak, E., 2011. Bütünleşik Pazarlama İletişimi Olarak Unsuru Sorumluluk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Tüketicilerin Gıda Ürünlerini Satınalma Davranışı Üzerine Pazarlama İletişimi Araçlarının Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: Özel Sayı-1, 1349 - 1356, 01.03.2014

Öz

Piyasalarda ürün çeşitliliğinin ve belirli bir üründe çok çeşitli markaların olduğu bir ortamda tüketicilerin mal ve hizmetleri satın alırken etkilendiği unsurları belirlemek firmalar açısından önemli bir unsur olmaktadır. Yoğun rekabet ortamında firmalar müşterilerine ürünlerini tanıtmak ve hatırlatmak amacıyla çeşitli araçlar kullanmaktadır. Pazarlama iletişimi araçları (reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, sponsorluk, doğrudan satış, vb.) olarak adlandırılan bu araçlara tüketici hemen hemen her gün hatta her ortamda maruz kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı firmaların çeşitli amaçlarla kullandığı ve tüketicilerinde yaşamları içinde sürekli olarak maruz kaldığı bu araçların tüketicilerin gıda ürünlerini satın alma davranışları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla Adana ilinde kentsel kesimde yaşayan 400 tüketiciden anket yoluyla veriler elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin gıda ürünleri satın alma davranışları işletmelerin kullanmış oldukları pazarlama iletişimi araçları tarafından etkilenmektedir

Kaynakça

  • Ak, T., (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Bayrak, E., 2011. Bütünleşik Pazarlama İletişimi Olarak Unsuru Sorumluluk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nermin Bahşi Bu kişi benim

Dilek Bostan Budak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 26 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: Özel Sayı-1

Kaynak Göster

APA Bahşi, N., & Budak, D. B. (2014). Tüketicilerin Gıda Ürünlerini Satınalma Davranışı Üzerine Pazarlama İletişimi Araçlarının Etkisi. Türk Tarım Ve Doğa Bilimleri Dergisi, 1(Özel Sayı-1), 1349-1356.