Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 13, 31.12.2016

Öz

Kaynakça

  • AFŞAR, T. (2000). Düşünce Tarihi, (3. Basım). İstanbul: Bulut Yayınları

GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE TÜRK DESTANLARININ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMLERİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 13, 31.12.2016

Öz

 

Eğitim,
bireyin bilgi ve deneyimler ile elde ettiği kültürel, ruhsal ve sosyal olgusunu
yapılandırarak elde edilen kazanımların aktarılmasını ve geliştirilmesini,
bireysel açıdan ise ruh sağlığı dengeli insan yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 

Bütün
medeni milletler kendi tarihleri konusunda, tarihlerinin nereden başladığını,
hangi çağlara bölündüğünü, kimlerin kendi tarihlerine mal edilmiş olduğunu ve
tarih sayfalarında yer alan insanlarını, mitleri, destan ve hikâyeleri
aracılığı ile öğrenir. Bugün dünyada bir mitoloji, efsane, destan salgını
sinema filmleri aracılığı ile tüm dünyada gişe rekorları kırmakta, sahte tarihi
kahramanlar yaratılarak, tarihin gerçekleri gizlenmekte, toplumsal ve kültürel
değer kabul edilen kahramanlar yok edilmektedir.

 

Türk
Tarihinin ve Anadolu’nun zenginliği, sayısı bilinmeyen gerçek kahramanlarla,
hikâye ve destanlarla dolu olmasıdır. Türkler tarih sahnesine çıktığından beri
zengin kültürel dokusunun içinde binlerce hikâye, masal, şiir ve destanlarını
barındırarak günümüze kadar daha da zenginleşerek gelmiştir.

 

Bu
mitolojik hikâyelerin, destanların ve efsanelerin sanat eğitimi müfredat
programlarında yer alması, bireyler üzerinde sanatsal duyarlılığın
aktarılmasında, milli ve manevi değerler çerçevesinde ruhsal gereksinimlerinin
karşılanması, milli şuura, milli ve manevi değerlerini bilen, geçmişi ile
geleceği arasında bağ kuran bir kişiliğe sahip olarak, ruh sağlığı açısından
dengeli, zihinsel birikimlerini kendi kendine anlatıp yorumlayarak bir şeyler
yapma ve yaratma olanağının sağlanabilmesi için, destanlar ile ilgili konuları
içeren bir sanat eğitimi söz konusu olmalıdır.Bu bağlamda sanat eğitimi ve
diğer programların içeriğinde Türk destanlarına yer verilmesi, kültürel aktarım
ve alternatif uygulamalar açısından önemli olacaktır.

 



















Kültürümüzü
en canlı şekli ile yansıtan destanlarımızın korunması ve yaşatılması için bu
değerlerin ilk ve ortaöğretim programlarında yer alması ile kültürel ve milli
değerlere sahip çıkan, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde önemli bir katkı
yapılmış olacaktır.

Kaynakça

  • AFŞAR, T. (2000). Düşünce Tarihi, (3. Basım). İstanbul: Bulut Yayınları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Özkartal

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkartal, M. (2016). GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE TÜRK DESTANLARININ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMLERİNE ETKİSİ. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 1-13.