Teknik Not
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Sıralamasında Akademik Teşvik Puanlarının Kullanılması: Devlet Üniversiteleri Fakülteleri Sıralaması [DÜS-2018]

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 35, 01.04.2018
https://doi.org/10.32329/uad.401249

Öz

Devlet
Üniversiteleri ve Fakülteleri Sıralaması [DÜS] ilk olarak 2016 yılında
gerçekleştirilmiş olup araştırma 2017 ve 2018 yıllarında tekrarlanmıştır. DÜS’un
temel amacı, devlet üniversitelerini ve fakültelerini akademik teşvik puanları
temelinde sıralayarak üniversite yönetimlerine farklı bir veri kaynağı
sağlamaktır. DÜS Türkiye’deki devlet üniversite ve fakültelerini akademik
teşvik performanslarına göre sıralamaktadır. Sıralamasında, üniversitelerin
akademik teşvik komisyonları tarafından onaylanan puanlar ile YÖK tarafından
yayınlanan öğretim üyesi verileri kullanılmıştır. Sonuçlar; Fakülte türlerinin
puanlarının ortalamaları sıralandığında en yüksek puan ortalamasına sahip ilk
üç fakülte türü; (i) Su Ürünleri, (ii) Eczacılık ve (iii) Orman Fakültelerine aittir. Devlet üniversiteleri akademik
teşvik sistemi temelinde sıralandığında ilk beş üniversitesi; (i) İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, (ii) İskenderun Teknik Üniversitesi, (iii) Ege Üniversitesi, (iv) Hacettepe Üniversitesi ve (v) Akdeniz Üniversitesi’dir.

Kaynakça

  • Altbach, P. (2015). The dilemmas of ranking. International Higher Education, 42, 1-2.Bothwell, E. (2015). Top 30 African universities: Times Higher Education reveals snapshot university ranking. Times Higher Education, 31.Chen, J. S. ve Feng, X. (2015). Materials Research at Shanghai Jiao Tong University. Advanced Materials, 27(3), 400-402.Çakır, M. P., Acartürk, C., Alaşehir, O. ve Çilingir, C. (2015). A comparative analysis of global and national university ranking systems. Scientometrics, 103(3), 813-848.Ferreira, J. M. M. vePechincha, P. (2015). A Universidade do Porto no University Ranking by Academic Performance URAP 2014-2015 field based rankings. Reitoria: Universidade do Porto. Hazelkorn, E. (2015). Rankings and the reshaping of higher education: The battle for world-class excellence. Springer.Marginson, S. (2014). University rankings and social science. European Journal of Education, 49(1), 45-59.Yükseköğretim Kurulu (2016). Akademik teşvik yönetmeliği. http://yok.gov.tr/documents/10279/30318223/Akademik_Tesvik_Odenegi_Yonetmeligi_31_12_2016_Resmi_Gazete_Yayin_Tarihi.pdfYükseköğretim Kurulu (2018). http://akademik.yok.gov.tr

Use of Academic Incentive Points in University Rankings: State University Rankings (SUR-2018)

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 35, 01.04.2018
https://doi.org/10.32329/uad.401249

Öz

State University Rankings (SUR) was first carried out in 2016 and the research was repeated in 2017 and 2018. The main purpose of SUR is to provide a different source of data to the university administrations by ranking state universities and faculties based on their academic incentive scores. SUR ranks state universites and faculties in Turkey according to their performance in academic incentive. In the ranking process, scores that are approved by universities’ academic incentive commissions and data on the number of faculty members published by CoHE. Results; When ranking the average scores of the faculty types, the first three faculty types with the highest average score are; (i) Faculty of Fisheries/Aquaculture, (ii) Faculty of Pharmacy and (iii) Faculty of Forestry. When the state universities are listed on the basis of the academic incentive system, the first five universities are; (i) İzmir Institute of Technology, (ii) İskenderun Technical University, (iii) Ege University, (iv) Hacettepe University and (v) Akdeniz University.

Kaynakça

  • Altbach, P. (2015). The dilemmas of ranking. International Higher Education, 42, 1-2.Bothwell, E. (2015). Top 30 African universities: Times Higher Education reveals snapshot university ranking. Times Higher Education, 31.Chen, J. S. ve Feng, X. (2015). Materials Research at Shanghai Jiao Tong University. Advanced Materials, 27(3), 400-402.Çakır, M. P., Acartürk, C., Alaşehir, O. ve Çilingir, C. (2015). A comparative analysis of global and national university ranking systems. Scientometrics, 103(3), 813-848.Ferreira, J. M. M. vePechincha, P. (2015). A Universidade do Porto no University Ranking by Academic Performance URAP 2014-2015 field based rankings. Reitoria: Universidade do Porto. Hazelkorn, E. (2015). Rankings and the reshaping of higher education: The battle for world-class excellence. Springer.Marginson, S. (2014). University rankings and social science. European Journal of Education, 49(1), 45-59.Yükseköğretim Kurulu (2016). Akademik teşvik yönetmeliği. http://yok.gov.tr/documents/10279/30318223/Akademik_Tesvik_Odenegi_Yonetmeligi_31_12_2016_Resmi_Gazete_Yayin_Tarihi.pdfYükseköğretim Kurulu (2018). http://akademik.yok.gov.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Engin Karadag

Cemil Yücel

Cünety Belenkuyu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karadag, E., Yücel, C., & Belenkuyu, C. (2018). Üniversite Sıralamasında Akademik Teşvik Puanlarının Kullanılması: Devlet Üniversiteleri Fakülteleri Sıralaması [DÜS-2018]. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 31-35. https://doi.org/10.32329/uad.401249