Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RAGA AS THE KEY CONCEPT OF MUSICAL THINKING IN INDIAN CLASSICAL MUSIC

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 64, 15.12.2018

Öz

Indian music is one of the most perfect and sophisticated music systems in the world. Microintervals, melodic models and rhythmic patterns, revealed by the Indian music, have made a valuable contribution to world music culture. This study is based on the analysis of the phenomenon of raga, the central concept of Indian musical culture, as the main concept for the perception of classical Indian music. A raga is an art of melodic improvisation, carried out in fixed boundaries of the mode and given rhythmic patterns. This article contains general information about the theory of music, aesthetics, philosophy, religion and history of India. A brief excursion describes the history of the emergence of musical culture and traditional forms of Indian classical music, as well as a list of musical instruments found in different traditions. This paper presents a laconic description structure of the Indian modal system and gives the correspondences to the intervals and scales of European music. Revealing the dominant element of the philosophical and aesthetic combination, the components of the raga and the relationship within the system are identified. Some questions of the differences between the notions of music in India and in the West are touched upon. In conclusion, raga has been regarded as a sound form by producing a certain way of thinking in the human psyche and helping create psycho-emotional states.


Kaynakça

  • Alender, İ. (1979). Muzıkalnıye İnstrumentı İndii. Moskva: İzdatelstvo Nauka.
  • Albedil, M. (1994). Protoindiyskaya Tsivilizatsiya: Oçerki Kulturı. Moskva: İzdatelskaya firma “Vostoçnaya literatura” RAN.
  • Berejnova, İ. (2009). Yoga Dlya Naçinayuşih. Moskva: İzdatelstvo Ripol Klassik.
  • Danielou, Alain. (1968). The Rāgas Of Northern Indian Music. London: Barrie & Rockliffthe Cresset Press.
  • Deva, B. Chaitanya (1980). İndiyskaya Muzıka. Per. s.angl. E. M. Gorohovik. Moskva: İzdatelstvo Muzıka.
  • Kartaşova, T. ( 2010). Up-şastriya Kak Obşeye Zvukovoe Prostranstvo Muzıkalnoy Kulturı Severnoy i Yujnoyİndii. Moskva: İzdatelstvo Kompozitor.
  • Koçenda, M. (2010). “Priroda i Osnovaniya Meditiativnoy Muzıki Kak Fenomena Kulturı. Vestnik Çelyabinskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Filosofiya. Sociologiya. Kulturologiya.Vıp. 18, N:20 (201): 60-65.
  • Menon, Raghava R. (1982). Zvukiİndiyskoy Muzıki: Put k Rage. Moskva: İzdatelstvo Muzıka.
  • Meşerina, E. (2017). Estetika Drevnego Vostoka: Kitay. İndiya. Yaponiya : Buddizm i İskusstvo XX Veka: Uçebnoe Posobiye Po Kursu Estetiki. 2-izd., Moskva: İzdatelstvo Kanon-plyus.
  • Morozova, T. (2003). Raga v Muzıke Hindustani. Sovremennıy Period. Moskva: İzdatelstvo İkar.
  • Morozova, T. (2007). “Problema Rasşifrovki i İnterpretatsii İndiyskogo Notopisnogo Muzıkalnogo Naslediya 5-13 Vekov” Muzıkalnaya Kultura i Muzıkalnoe Obrazovanie. Sbornik Statey, Tom 2: 551-557.
  • Polozov, S. (2010). “Muzıkalnoye Mışleniye Kak Faktor Formirovaniya i Razvitiya Muzıkalnoy Kulturı: İnformatsionnoye Osnovaniye”.Nauçnıy Jurnal naTemu: İstoriçeskie Nauki,Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta. No: (340): 70-75.
  • Çerşintseva, M., İlyiçeva, N. (2012). Mirovaya Muzıkalnaya Kultura. Moskva: İzdatelstvo EKSMO.
  • Şestakov, V. (1967). Muzıkalnaya Estetika Stran Vostoka. Leningrad: İzdatelstvo Muzıka.

РАГА КАК КЛЮЧЕВАЯ КОНЦЕПЦИЯ МУЗЫКАЛЬНОГО МЫШЛЕНИЯ В ИНДИЙСКОЙ КЛАССИЧЕСКОЙ МУЗЫКЕ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 64, 15.12.2018

Öz

Hint müziği, eski çağlardan günümüze süregelen dünyanın en mükemmel müzik sistemlerinden biridir. Bu müzik sisteminin ortaya çıkardığı melodik modeller, ritmik kalıplar ve mikro aralıklar dünya müzik kültürüne değerli bir katkı sağlamıştır.

Bu çalışmada, klasik Hint müziğinin algılanması bağlamında Hint müzik kültürünün ana kavramlarından olan raga fenomeninin kısa analizi ele alınmaktadır. Raga, belli bir tonalitenin sınırları içinde ana temanın devamlı geliştirilerek ritmik desenlerle süslendiği bir doğaçlama sanatıdır.

Makalede Hindistan’ın müzik teorisi, estetiği, felsefesi, dini ve tarihi hakkında genel bilgilere yer verilmektedir. Hint müzik kültürünün ve klasik müzik biçimlerinin oluşumu tarihine kısaca değinerek, farklı müzik geleneklerine ait çalgılar tanıtılmıştır. Ses diziminin kısa karakteristiği ve yapısı irdelenerek Avrupa müziğindeki aralık, perde ve nota sistemine ilişkin karşılıkları belirtilmiştir. Bütünleşik bir sistem perspektifinden raga’nın ana öğeleri ve onların karşılıklı işlevleri yorumlanmış, bu felsefi ve estetik birleşimin dominant unsuru belirtilmiştir. Raga’da bulunan spesifik bileşenlerin içerikleri çok yönlü tanımlanarak incelenmiştir. Öte yandan, kültürel bakış açısından yola çıkarak Hindistan ve Batılı müzik anlayışı arasındaki bazı farklılıklara da değinilmiştir. Özetlenen analiz sonuçlarına göre raga, insan zihninde psikolojik-duygusal durumun oluşumuna katkısı bulunan, belirli düşünme biçimi üreten bir ses modeli olarak değerlendirilmiştir.


Kaynakça

  • Alender, İ. (1979). Muzıkalnıye İnstrumentı İndii. Moskva: İzdatelstvo Nauka.
  • Albedil, M. (1994). Protoindiyskaya Tsivilizatsiya: Oçerki Kulturı. Moskva: İzdatelskaya firma “Vostoçnaya literatura” RAN.
  • Berejnova, İ. (2009). Yoga Dlya Naçinayuşih. Moskva: İzdatelstvo Ripol Klassik.
  • Danielou, Alain. (1968). The Rāgas Of Northern Indian Music. London: Barrie & Rockliffthe Cresset Press.
  • Deva, B. Chaitanya (1980). İndiyskaya Muzıka. Per. s.angl. E. M. Gorohovik. Moskva: İzdatelstvo Muzıka.
  • Kartaşova, T. ( 2010). Up-şastriya Kak Obşeye Zvukovoe Prostranstvo Muzıkalnoy Kulturı Severnoy i Yujnoyİndii. Moskva: İzdatelstvo Kompozitor.
  • Koçenda, M. (2010). “Priroda i Osnovaniya Meditiativnoy Muzıki Kak Fenomena Kulturı. Vestnik Çelyabinskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Filosofiya. Sociologiya. Kulturologiya.Vıp. 18, N:20 (201): 60-65.
  • Menon, Raghava R. (1982). Zvukiİndiyskoy Muzıki: Put k Rage. Moskva: İzdatelstvo Muzıka.
  • Meşerina, E. (2017). Estetika Drevnego Vostoka: Kitay. İndiya. Yaponiya : Buddizm i İskusstvo XX Veka: Uçebnoe Posobiye Po Kursu Estetiki. 2-izd., Moskva: İzdatelstvo Kanon-plyus.
  • Morozova, T. (2003). Raga v Muzıke Hindustani. Sovremennıy Period. Moskva: İzdatelstvo İkar.
  • Morozova, T. (2007). “Problema Rasşifrovki i İnterpretatsii İndiyskogo Notopisnogo Muzıkalnogo Naslediya 5-13 Vekov” Muzıkalnaya Kultura i Muzıkalnoe Obrazovanie. Sbornik Statey, Tom 2: 551-557.
  • Polozov, S. (2010). “Muzıkalnoye Mışleniye Kak Faktor Formirovaniya i Razvitiya Muzıkalnoy Kulturı: İnformatsionnoye Osnovaniye”.Nauçnıy Jurnal naTemu: İstoriçeskie Nauki,Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta. No: (340): 70-75.
  • Çerşintseva, M., İlyiçeva, N. (2012). Mirovaya Muzıkalnaya Kultura. Moskva: İzdatelstvo EKSMO.
  • Şestakov, V. (1967). Muzıkalnaya Estetika Stran Vostoka. Leningrad: İzdatelstvo Muzıka.

РАГА КАК КЛЮЧЕВАЯ КОНЦЕПЦИЯ МУЗЫКАЛЬНОГО МЫШЛЕНИЯ В ИНДИЙСКОЙ КЛАССИЧЕСКОЙ МУЗЫКЕ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 64, 15.12.2018

Öz

Индийская музыка–одна из самых совершенных и утонченных музыкальных систем в мире. Выработанная ею система микроинтервалов, мелодические модели и ритмические рисунки представляют собой ценнейший вклад в мировую музыкальную культуру. В основе данного исследования лежит анализ феномена раги как главной концепции для восприятия классической индийской музыки и являющийся центральным понятием индийской музыкальной культуры. Рага–это искусство мелодической импровизации, осуществляемой в фиксированных границах лада и заданных ритмических рисунков, где в процессе исполнения тема подвергается интенсивному развитию. В данной статье содержится общая информация о теории музыки, эстетики, философии, религии и истории Индии. Вкратце описана история возникновения музыкальной культуры и традиционных форм индийской классической музыки, а также перечень музыкальных инструментов встречающихся в разных традициях. Изложена краткая характеристика и структура Индийской ладовой системы, приведены соответствия интервалам, ступеням и нотам европейской музыке. Определены составные части раги, взаимоотношения внутри данной системы, выявляя доминирующий элемент философско-эстетического сочетания. Дано разностороннее описание составных специфических компонентов раги. С культурологических позиций, затронуты некоторые вопросы различий между понятиями о музыке в Индии и на Западе. В заключении приведены выводы, расценивая рагу звуковой формой, производящий определённый образ мышления в психике человека, способствующий создать психоэмоциональные состояния.


Kaynakça

  • Alender, İ. (1979). Muzıkalnıye İnstrumentı İndii. Moskva: İzdatelstvo Nauka.
  • Albedil, M. (1994). Protoindiyskaya Tsivilizatsiya: Oçerki Kulturı. Moskva: İzdatelskaya firma “Vostoçnaya literatura” RAN.
  • Berejnova, İ. (2009). Yoga Dlya Naçinayuşih. Moskva: İzdatelstvo Ripol Klassik.
  • Danielou, Alain. (1968). The Rāgas Of Northern Indian Music. London: Barrie & Rockliffthe Cresset Press.
  • Deva, B. Chaitanya (1980). İndiyskaya Muzıka. Per. s.angl. E. M. Gorohovik. Moskva: İzdatelstvo Muzıka.
  • Kartaşova, T. ( 2010). Up-şastriya Kak Obşeye Zvukovoe Prostranstvo Muzıkalnoy Kulturı Severnoy i Yujnoyİndii. Moskva: İzdatelstvo Kompozitor.
  • Koçenda, M. (2010). “Priroda i Osnovaniya Meditiativnoy Muzıki Kak Fenomena Kulturı. Vestnik Çelyabinskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Filosofiya. Sociologiya. Kulturologiya.Vıp. 18, N:20 (201): 60-65.
  • Menon, Raghava R. (1982). Zvukiİndiyskoy Muzıki: Put k Rage. Moskva: İzdatelstvo Muzıka.
  • Meşerina, E. (2017). Estetika Drevnego Vostoka: Kitay. İndiya. Yaponiya : Buddizm i İskusstvo XX Veka: Uçebnoe Posobiye Po Kursu Estetiki. 2-izd., Moskva: İzdatelstvo Kanon-plyus.
  • Morozova, T. (2003). Raga v Muzıke Hindustani. Sovremennıy Period. Moskva: İzdatelstvo İkar.
  • Morozova, T. (2007). “Problema Rasşifrovki i İnterpretatsii İndiyskogo Notopisnogo Muzıkalnogo Naslediya 5-13 Vekov” Muzıkalnaya Kultura i Muzıkalnoe Obrazovanie. Sbornik Statey, Tom 2: 551-557.
  • Polozov, S. (2010). “Muzıkalnoye Mışleniye Kak Faktor Formirovaniya i Razvitiya Muzıkalnoy Kulturı: İnformatsionnoye Osnovaniye”.Nauçnıy Jurnal naTemu: İstoriçeskie Nauki,Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta. No: (340): 70-75.
  • Çerşintseva, M., İlyiçeva, N. (2012). Mirovaya Muzıkalnaya Kultura. Moskva: İzdatelstvo EKSMO.
  • Şestakov, V. (1967). Muzıkalnaya Estetika Stran Vostoka. Leningrad: İzdatelstvo Muzıka.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Rusça
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rauf Kerimov 0000-0002-0561-4971

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2018
Kabul Tarihi 3 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kerimov, R. (2018). РАГА КАК КЛЮЧЕВАЯ КОНЦЕПЦИЯ МУЗЫКАЛЬНОГО МЫШЛЕНИЯ В ИНДИЙСКОЙ КЛАССИЧЕСКОЙ МУЗЫКЕ. Uluslararası Dil Edebiyat Ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-64.

* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir. 

* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.