BibTex RIS Kaynak Göster

MÜŞTERİLERİN BANKA SEÇİMİNİ ETKİLEYEN KRİTERLERİN BELİRLENMESİ: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 18, 201 - 220, 01.01.2017

Öz

Serbest piyasa ekonomisine geçişle birlikte gelişmiş ülkelerden gelişmekte olan ülkelere doğru bir sermaye akışı başlamış ve bu akış dünya genelinde özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde yoğun bir rekabet ortamının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerden biri bankacılık sektörüdür. Özellikle bankacılık sektöründe söz konusu bu rekabet ortamından sıyrılabilmenin yolu ise müşteri isteklerinin iyi anlaşılabilmesi ve müşteri odaklı stratejilerin izlenmesinden geçmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada Türkiye’de müşterilerin banka tercihlerini etkileyen faktörler Giresun ili örneği üzerinden analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda yapılan frekans analizi kapsamında müşterilerin en çok bekleme süresinin kısalığına önem verdiği, faktör analizi kapsamında ise müşterilerin ticari banka tercihlerinde en çok önem verdikleri faktörün “fiziksel imkânlar” olduğu ortaya koyulmuştur.

Kaynakça

  • ABBAM Anthony vd., “An Empirical Analysis of Customer Choice of Banks in Ghana”, European Journal of Business and Management, 7(12), 2015, s. 49-55.
  • ANDERSON W.Thomas vd.,``Bank Selection Decision and Market Segmentation'', Journal of Marketing, 40 (1), Ocak-1976, s. 40-45.
  • CHIGAMBA Cleopas. ve Fatoki Olawale, “Factors Influencing the Choice of Commercial Banks by University Students in South Africa”, International Journal of Business and Management, 6(6), 2011, s. 66-76.
  • ÇINAR Recai ve Erciş Aysel, ‘‘Genç Pazarın Banka Hizmetlerini Tercihleri Üzerine Bir Saha Araştırması’’, Pazarlama Dünyası, 37, 1993, s. 6-22.
  • DURER Salih vd., “İnternet Bankacılığını Kullanma Kararını Etkileyen Faktörler: Türk Banka Müşterileri Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 26(1), 2009, s. 133-154.
  • EROL Cengiz ve El-Bdour Radi, “Attitudes, Behavior and Patronage Factors of Bank Customers Towards Islamic Banks”, International Journal of Bank Marketing, 7(6), 1989, s. 31-37.
  • GÖKÇEN Gürbüz ve Kaya Feridun, “Bireysel Müşterilerin Kredi Kartı Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi”, Bankacılar Dergisi, 70, 3-17.
  • HAI Do H. vd., “Factors Contributing to the Development of the Retail Banking Services in Hanoi, Vietnam”, Asian Social Science, 11(18), 2015, s. 364-368.
  • HOLSTIUS K.arin ve Kaynak Erdener, “Retail banking in Nordic Countries: The case of Finland”, International Journal of Bank Marketing, 13(8), 1995, s. 10-20.
  • KALAYCI Şeref (Edit), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın, Ankara 2010.
  • KARAMUSTAFA Kurtuluş ve Yıldırım Mehmet, "Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihine İlişkin Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma", Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 2007, s. 56-92.
  • KAYNAK Erdener, “How to Measure Your Bank’s Personality: Some Insight from Canada”, International Journal of Bank Marketing, 4(2), 1986, s. 54-68.
  • KAYNAK Erdener ve Küçükemiroğlu Orsay, “Bank and Product Selection: Hong Kong”, International Journal of Bank Marketing, 10(1), 1992, s. 3-16.
  • KAYNAK Erdener vd., “Commercial Bank Selection in Turkey”, International Journal of Bank Marketing, 9(4), 1991, s. 30-39.
  • KHAITBAEVA Shirin vd., “An Empirical Analysis of Attributes Influencing Bank Selection Choices by Customers in the UAE: The Dubai Context”, Global Journal of Emerging Trends in e-Business, Marketing and Consumer Psychology (GJETeMCP), 1(1), 2015, s. 193-207.
  • LAROCHE Michel vd., “ Services Used and Factors Considered Important in Selecting A Bank: An Investigation Across Diverse Demographic Segments. International Journal of Bank Marketing,4(1), 1986, s. 35-55.
  • OKPARA Gazie S. ve Onuoha Onuoha A., “Bank Selection and Patronage by University Students: A Survey of Students in Umudike, Nigeria”, Asian Journal of Business Review, 2(2), 2013, s. 12 – 18.
  • ÖNAL Yıldırım B. ve Sevimeser Nuri C., “Yabancı Banka Girişlerinin Türk Bankacılık Sistemine Etkileri: Yerli ve Yabancı Bankaların Etkinlik Analizi”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 2006, s. 295-312.
  • RAO Sajeeven ve Sharma R.K., “Bank Selection Criteria Employed by MBA Students in Delhi: An Empirical Analysis”, Journal of Business Studies Quarterly,. 1(2), 2010, s. 56-69.
  • REHMAN Hafeez. U. ve Ahmed Saima, “ An Empirical Analysis of the Determinants of Bank Selection in Pakistan A Customer View”, Pakistan Economic and Social Review, 46(2), 2008, s. 147-160.
  • SIDDIQUE, Md. Nur-E-Alam, “Bank Selection Influencing Factors: A Study on Customer Preferences with Reference to Rajshahi City”, Asian Business Review, 1(1), 2012, s. 80-87.
  • TAN Chin T. ve Chua Christina, “Intention, Attitude and Social Influence in Bank Selection: A Study in an Oriental Culture”, International Journal of Bank Marketing, 4(3), 1986, s. 43-53.
  • TAŞKIN Çağatan vd., “Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 2010, s. 11-22.
  • TEHELULU Tilahun A. ve Wondmagegn Gedifew A., “Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Ethiopia: The Case of Bahir Dar City”, Research Journal of Finance and Accounting, 5(21), 2014, s. 57-67.
  • TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ, Bankacılık ve Araştırma Grubu, “Türkiye’de Yabancı Bankalar” TBB Bankacılar Dergisi, 52(Mart 2005), s. 3-9.
  • TÜİK (2016), Nüfus istatistikleri, http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist, (12.04.2016).
  • YAĞCILAR Gamze G., Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısının Analizi, BDDK Kitapları, Ankara 2011.
Yıl 2017, Sayı: 18, 201 - 220, 01.01.2017

Öz

Kaynakça

  • ABBAM Anthony vd., “An Empirical Analysis of Customer Choice of Banks in Ghana”, European Journal of Business and Management, 7(12), 2015, s. 49-55.
  • ANDERSON W.Thomas vd.,``Bank Selection Decision and Market Segmentation'', Journal of Marketing, 40 (1), Ocak-1976, s. 40-45.
  • CHIGAMBA Cleopas. ve Fatoki Olawale, “Factors Influencing the Choice of Commercial Banks by University Students in South Africa”, International Journal of Business and Management, 6(6), 2011, s. 66-76.
  • ÇINAR Recai ve Erciş Aysel, ‘‘Genç Pazarın Banka Hizmetlerini Tercihleri Üzerine Bir Saha Araştırması’’, Pazarlama Dünyası, 37, 1993, s. 6-22.
  • DURER Salih vd., “İnternet Bankacılığını Kullanma Kararını Etkileyen Faktörler: Türk Banka Müşterileri Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 26(1), 2009, s. 133-154.
  • EROL Cengiz ve El-Bdour Radi, “Attitudes, Behavior and Patronage Factors of Bank Customers Towards Islamic Banks”, International Journal of Bank Marketing, 7(6), 1989, s. 31-37.
  • GÖKÇEN Gürbüz ve Kaya Feridun, “Bireysel Müşterilerin Kredi Kartı Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi”, Bankacılar Dergisi, 70, 3-17.
  • HAI Do H. vd., “Factors Contributing to the Development of the Retail Banking Services in Hanoi, Vietnam”, Asian Social Science, 11(18), 2015, s. 364-368.
  • HOLSTIUS K.arin ve Kaynak Erdener, “Retail banking in Nordic Countries: The case of Finland”, International Journal of Bank Marketing, 13(8), 1995, s. 10-20.
  • KALAYCI Şeref (Edit), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın, Ankara 2010.
  • KARAMUSTAFA Kurtuluş ve Yıldırım Mehmet, "Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihine İlişkin Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma", Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 2007, s. 56-92.
  • KAYNAK Erdener, “How to Measure Your Bank’s Personality: Some Insight from Canada”, International Journal of Bank Marketing, 4(2), 1986, s. 54-68.
  • KAYNAK Erdener ve Küçükemiroğlu Orsay, “Bank and Product Selection: Hong Kong”, International Journal of Bank Marketing, 10(1), 1992, s. 3-16.
  • KAYNAK Erdener vd., “Commercial Bank Selection in Turkey”, International Journal of Bank Marketing, 9(4), 1991, s. 30-39.
  • KHAITBAEVA Shirin vd., “An Empirical Analysis of Attributes Influencing Bank Selection Choices by Customers in the UAE: The Dubai Context”, Global Journal of Emerging Trends in e-Business, Marketing and Consumer Psychology (GJETeMCP), 1(1), 2015, s. 193-207.
  • LAROCHE Michel vd., “ Services Used and Factors Considered Important in Selecting A Bank: An Investigation Across Diverse Demographic Segments. International Journal of Bank Marketing,4(1), 1986, s. 35-55.
  • OKPARA Gazie S. ve Onuoha Onuoha A., “Bank Selection and Patronage by University Students: A Survey of Students in Umudike, Nigeria”, Asian Journal of Business Review, 2(2), 2013, s. 12 – 18.
  • ÖNAL Yıldırım B. ve Sevimeser Nuri C., “Yabancı Banka Girişlerinin Türk Bankacılık Sistemine Etkileri: Yerli ve Yabancı Bankaların Etkinlik Analizi”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 2006, s. 295-312.
  • RAO Sajeeven ve Sharma R.K., “Bank Selection Criteria Employed by MBA Students in Delhi: An Empirical Analysis”, Journal of Business Studies Quarterly,. 1(2), 2010, s. 56-69.
  • REHMAN Hafeez. U. ve Ahmed Saima, “ An Empirical Analysis of the Determinants of Bank Selection in Pakistan A Customer View”, Pakistan Economic and Social Review, 46(2), 2008, s. 147-160.
  • SIDDIQUE, Md. Nur-E-Alam, “Bank Selection Influencing Factors: A Study on Customer Preferences with Reference to Rajshahi City”, Asian Business Review, 1(1), 2012, s. 80-87.
  • TAN Chin T. ve Chua Christina, “Intention, Attitude and Social Influence in Bank Selection: A Study in an Oriental Culture”, International Journal of Bank Marketing, 4(3), 1986, s. 43-53.
  • TAŞKIN Çağatan vd., “Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 2010, s. 11-22.
  • TEHELULU Tilahun A. ve Wondmagegn Gedifew A., “Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Ethiopia: The Case of Bahir Dar City”, Research Journal of Finance and Accounting, 5(21), 2014, s. 57-67.
  • TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ, Bankacılık ve Araştırma Grubu, “Türkiye’de Yabancı Bankalar” TBB Bankacılar Dergisi, 52(Mart 2005), s. 3-9.
  • TÜİK (2016), Nüfus istatistikleri, http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist, (12.04.2016).
  • YAĞCILAR Gamze G., Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısının Analizi, BDDK Kitapları, Ankara 2011.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Duygu Aslantürk Çöllü

Uğur Sevim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Aslantürk Çöllü, D., & Sevim, U. (2017). MÜŞTERİLERİN BANKA SEÇİMİNİ ETKİLEYEN KRİTERLERİN BELİRLENMESİ: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(18), 201-220.


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com