Bu çalışmanın
amacı; tüketicilerin karar davranışlarını incelemek ve tüketici karar verme
stili ile tüketicilerin düşünme stilleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Tüketicilerin satın alma davranışları pazarlama disiplininin ana
konularından birisidir. Satın alma davranışı ile ilişkili olan konuların
başında karar verme davranışı gelmektedir. Bu sebeple karar verme davranışının
ilişkili olduğu değişkenlerin incelenmesi tüketicilerin satın alma
davranışlarını açıklamada önemli bir yer tutar. Düşünme stili, kişilerin
seçimleriyle ilgili konularda bilgilerin işlenmesiyle ilgili tercihleridir ve
tüketicilerin yaptığı seçimler üzerindeki etkisi kaçınılmazdır. Araştırma kapsamında, İstanbul ili Bakırköy
ilçesindeki alışveriş merkezlerindeki tüketicilerden anket yoluyla veri
toplanmıştır. Yapılan analiz sonucunda, tüketici karar verme stilinin düşünme
stili ile ilişkisi saptanmış, ayrıca tüketici karar verme stilinin demografik
değişkenlerde farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu kapsamda; eğitim
seviyeleri ve
yaşlara göre faklıllaşmadığı, cinsiyet ve gelir durumlarına göre farklılaştığı
görülmüştür.
Karar verme Düşünme sitili Tüketici karar verme sitili Tüketici davranışı
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com