Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SES EĞİTİMİNDE REGİSTER KAVRAMI VE SES TÜRLERİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 27 - 39, 25.12.2017

Öz

Ses
eğitimi alanı vokal gelişimin tarihsel süreci içinde her zaman önemli bir yer
tutmuştur. Özellikle günümüzde bu alanda yapılan detaylı çalışmalar ve
araştırmalar, konuyla ilgili her türlü detayın öğrenilmesine imkan
sağlamaktadır. Bu bağlamda profesyonel ses eğitiminin en önemli unsurlarından
biri olan “register” kavramını detaylı bir şekilde öğrenmek ve profesyonel
anlamda sesini kullanmak isteyen öğrenci adaylarına aktarmak, sesin sağlıklı
şekilde geliştirilmesi ve kullanılması açısından son derece önemlidir. “Org”
kavramından gelen bu terimin ilk olarak 19. yüzyılda Manuel Garcia tarafından
ifade edilmesiyle birlikte, ses eğitiminin ayrılmaz temel unsurlarından biri
olduğu ortaya çıkmıştır. Register kavramına bağlı olarak daha detaylı şekilde
inceleme imkanı bulduğumuz ses türleri de, gerek ses eğitimcileri gerekse de
eğitimi alanlar için sesi tanıyarak ve bilerek yol izlemelerine imkan sağlar.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • CEVANŞİR, B VE GÜREL, G.: 1982 “Foniatri Sesin Oluşumu, Bozuklukları ve Korunmasında Temel İlkeler”, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sanal Matbaacılık
  • ERDOĞAN, S.: 2008 “Ses Eğitminde Terminoloji ve Temel Kavramlar Bazında Öğrenci Yeterliliklerinin İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programı, Yüksek lisans tezi
  • HELVACI, A.: 2003 “Ses Eğitiminde Register ve Rezonans”, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirisi, İnönü Üniversitesi, s. 124-129
  • KILIÇ, M., A.: 2012 “Larenksin Fonksiyonel Anatomisi ve Ses Fizyolojisi”, Sütçü İmam Üniversitesi Tıp Fakültesi
  • OTACIOĞLU, S.: 2012 “Ses Türlerini Belirlemedeki Kriterle”, Sanatta Yeterlik tezi, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
  • ÖZGÜR, C.: 2016 “Şan Eğitiminde Rezonatör Bölge Kullanımı” Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
  • RUTH HOLMES, A.: 2013 “The influence of whistle register phonation exercices in conditioning the second passaggio of female singing voice”, University of Iowa, syf. 22
  • SABAR, G.: 2008 “Sesimiz Eğitimi ve Korunması”, Pan Yayıncılık, İstanbul, Birinci Baskı
  • SARUHAN, Ş.: 2012 “Orta Anadolu Abdalları Ses İcracılığında Register ve Şarkıcı Formantımüzik Bulguları”, İstanbul Teknik Üniversitesi
  • SAY, A.: 2000. “Müzik Tarihi”, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 4. Basım, İstanbul
  • UÇMAN KARAÇALI, P.: 2012 “Profesyonel Ses Sanatçılarının Ses Üretiminde Karşılaştıkları Teknik Sorunlara Yönelik Yeni Öneriler, Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • https://www.britannica.com/art/tenor-vocal-range http://choirly.com/lyric-soprano/ http://www.schillerinstitute.org/music/rev_chart.html http://decouvrir.la.musique.online.fr/hommes.html

THE CONCEPT OF REGISTER IN VOICE TRAINING

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 27 - 39, 25.12.2017

Öz

Voice training field has always had an important place
in historical process of vocal     progress. Especially
today,  detailed  researches and studies  provide an
opportunity  for  every kind of details about the   
topic to be learned  properly.    Within this context
,    learning  the    term 
"register"  in a detailed way which is one of the  most
important  branches of professional voice training and transferring this
to the students that want to use voice professionally are very important in the
aspect of  using and improving voice in a healthy way. This term,
deriving from the concept "org" and expressed by Manuel Garcia for
the first time in 19th century, came out to be one of the inseperable basic
elements of voice training. Voice types that we have the opportunity to
analyze in a more detailed way depending on the term "register"
enables both voice trainers and trainees to follow the way with recognising and
knowing of the voice

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • CEVANŞİR, B VE GÜREL, G.: 1982 “Foniatri Sesin Oluşumu, Bozuklukları ve Korunmasında Temel İlkeler”, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sanal Matbaacılık
  • ERDOĞAN, S.: 2008 “Ses Eğitminde Terminoloji ve Temel Kavramlar Bazında Öğrenci Yeterliliklerinin İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programı, Yüksek lisans tezi
  • HELVACI, A.: 2003 “Ses Eğitiminde Register ve Rezonans”, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirisi, İnönü Üniversitesi, s. 124-129
  • KILIÇ, M., A.: 2012 “Larenksin Fonksiyonel Anatomisi ve Ses Fizyolojisi”, Sütçü İmam Üniversitesi Tıp Fakültesi
  • OTACIOĞLU, S.: 2012 “Ses Türlerini Belirlemedeki Kriterle”, Sanatta Yeterlik tezi, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
  • ÖZGÜR, C.: 2016 “Şan Eğitiminde Rezonatör Bölge Kullanımı” Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
  • RUTH HOLMES, A.: 2013 “The influence of whistle register phonation exercices in conditioning the second passaggio of female singing voice”, University of Iowa, syf. 22
  • SABAR, G.: 2008 “Sesimiz Eğitimi ve Korunması”, Pan Yayıncılık, İstanbul, Birinci Baskı
  • SARUHAN, Ş.: 2012 “Orta Anadolu Abdalları Ses İcracılığında Register ve Şarkıcı Formantımüzik Bulguları”, İstanbul Teknik Üniversitesi
  • SAY, A.: 2000. “Müzik Tarihi”, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 4. Basım, İstanbul
  • UÇMAN KARAÇALI, P.: 2012 “Profesyonel Ses Sanatçılarının Ses Üretiminde Karşılaştıkları Teknik Sorunlara Yönelik Yeni Öneriler, Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • https://www.britannica.com/art/tenor-vocal-range http://choirly.com/lyric-soprano/ http://www.schillerinstitute.org/music/rev_chart.html http://decouvrir.la.musique.online.fr/hommes.html
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Aladağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 6 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aladağ, Ç. (2017). SES EĞİTİMİNDE REGİSTER KAVRAMI VE SES TÜRLERİ. Uluslarası Müzik Ve Sahne Sanatları Dergisi, 1(1), 27-39.