BibTex RIS Kaynak Göster

Examination On Ict Based Advertising Samples In The Process Of New Economy

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 25, 02.06.2014

Öz

The effects of ICT in macro and micro economic dynamics caused indisputable changes in competitive brand strategies. This changes on branding process brought new insights in advertising industry and followed by brands. In the sense of technological face of competitiveness and its reflection on consumer behaviour, due to new economic approach, developing international competitiveness shapes and supported via global network environments. Network technology with the support of the advancement in technologies and the use of ICT-based creative advertising strategies is becoming almost mandatory. With digitalized new economic approach, creative advertisement strategies, force to cristalised the best brands in international market which can use technology better and eager to reach the market leadership. It quite easy to express that, technology friendly brands closer for market leadership. In this paper, changing advertisement sector with development direction of network technologies in new economics, transition from traditional advertisement to ICT based new advertisement approach even developing knowledge in target market and/or reaching marketing targets and rise in sales figures; in every phase we can easily face with the reflection of new economics. In this respect, "according to the rules improbable-Purposeful Qualitative Content Analysis Method" selected advertising practices are examined. Carried out analyzes of the development of new and different approaches to the functioning of the proposed system.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınları. İstanbul.
  • Aldrich, D. ve McHugh, P. (1997). ‚Content Crisis‛, Information Strategy, September, s.18.
  • Atkinson, R.D. Court, R.H. (2012). ‚The New Economy Index, Progressive Policy Institute‛, www.neweconomyindex.org. (18.02.2012)
  • Baytekin.E.P, Bilgi Yönetimi Halkla İlişkiler Aşısından Bir Değerlendirme, Ege Üniversitesi Basım Evi, İzmir, 2012.
  • Boyacıgil, B. (2008). İnternette Pazarlama Açısından Müzayede Siteleri Ve Tüketicilerin Müzayede Siteleri Hakkındaki Tutumları. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Çinko, L. (2003). ‚Yeni Ekonominin İktisadi Etkileri‛, Öneri, Cilt 5, Sayı 20, s. 157-1
  • Djoen, S.T. ve Uijttenbroek A. (1997). ‚A New Role For Is Managers‛, Information Infrastructure Management, Fall, s.34.
  • Dura, C. ve Atik, H. (2002). Bilgi Toplumu Bilgi Ekonomisi ve Türkiye, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. ve Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri Cinsellik, Mizah, Korku, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Goldenberg, j. vd., (2011). Reklamın Şifresini Kırmak, Çev: Haluk Mesci, Optimist Yayıncılık, İstanbul.
  • Harvey, D. (1999). Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Harward Business Review Dergisinden Seçmeler, Bilgi Yönetimi ( Çev. Gündüz Bulut) Mess, İstanbul, 1999.
  • Kumar, N. ve Lang K. (2007). ‚Do Search Terms Matter for Online Consumers? The Interplay Between Search Engine Query Specification and Topical Organization‛, Decision Support Systems, Cilt 1, Sayı 44, s. 160.
  • Masi, P.D. vd. (2002). ‚Who Has a New Economy?‛, Finance and Development, Volume 38, Number 2, s.24.
  • Nakamura, L. (2002). ‚I, Economics and the New Economy: The Invisible Hand Meets Creative Destruction‛, Federal Reserve Bank of Philadelpia. Business Rewiev.
  • İslamoğlu, H.A. (2011). Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Sarı, Y. (2007). ‚Bilgi Ekonomisi, Enflasyon Ve Büyüme Üzerine Bir Analiz‛, Akademik Bilişim, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 31 Ocak-2 Şubat, s.1.
  • Sayımer, İ. (2012). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayıncılık, İstanbul. Tapscott, D.ve Hill, M. (1996). The Digital Economy, New York.
  • Torlak Ö. ve Altunışık R. (2012). Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Odabaşı, K. ve Odabaşı K. (2010). İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri, Cinius Yayınları, İstanbul. ---://bilgitoplumu.blogspot.com/ 2006/10/2000-ylna-doru-bilgi-toplumuzerine.html, 12.03.2013. ---http://kosbed.kocaeli.edu.tr/sayi8/parlak.pdf, 12.04.2013. ---http://kutuphane.dogus.edu.tr/makale/13048899/2009/cilt18 /sayi1/M0009117.pdf, 12.03.2013. ---http://net.educause.edu/ir/library/pdf/pub72031.pdf, 12.03.2013. ---http://okul.selyam.net/docs/index-39858.html?page=2, 12.03.2013. ---http://sosyamobilite.com, 17.02.2012. ---http://www.digitalbuzzblog.com, 15.02.2012. ---http://www.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=ynkmIxF1G3AC&oi=fnd &pg=PA1&dq=Y.+Masuda&ots=S2XbMabYOe&sig=jgMOSlHe9eliV H2Lkeyj4NRrMQM&redir_esc=y#v=onepage&q=information%20soc iety&f=false, 12.03.2013. ---http://www.internetworldstats.com, 12.09.2013. ---http://www.orhankocak.net/entser.pdf, 12.03.2013. ---http://www.webmastersitesi.com, 21.02.2012. ---http://www.webmastersitesi.com, 21.02.2012. ---http://www.youtube.com/watch?, 17.02.2012. ---www.arastirmax.com, 12.03.2013.

Yeni Ekonomi Sürecinde Bilgi İletişim Teknolojileri (Bit) Tabanlı Reklam Uygulamalarına Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 25, 02.06.2014

Öz

Bilgi İletişim Teknolojilerinin (BİT) makro ve mikro ekonomik dinamiklere getirdiği değişimler ve yenilikler, markaların rekabet stratejilerini tartışılmaz boyuta ulaştırdığı görülmektedir. Markaların rekabette izlediği bir yol olan markalaşma sürecine bağlı olarak reklam sektörünün de yeni anlayışları beraberinde getirdiği gözlenmektedir. Rekabetin teknolojik boyutu ve tüketici davranışlarına yansımaları açısından gelişen uluslararası rekabete açık, yeni ekonomik anlayış bir organizasyon biçimi olan küresel ağ ortamları gibi aracılarla desteklenmektedir. Ağ teknolojilerindeki gelişmeler ve teknolojinin desteği ile BİT tabanlı yaratıcı reklam stratejilerinin kullanımı adeta zorunlu bir hal almaktadır. Elektronik ticaret ile dijitalleşen yeni ekonomik anlayış ile yaratıcı reklam stratejileri, markalar arasında teknolojiyi en iyi kullanan markanın ekonomide lider olma olasılığını güçlendirmektedir. Bu çalışmada, ağ teknolojilerindeki gelişimler doğrultusunda yeni ekonominin dönüşüme uğrattığı reklam sektöründe, geleneksel reklam mecralarından BİT tabanlı yeni reklam mecralarına geçilerek, hedef kitlede farkındalığın yaratılmasından, pazarlama hedeflerinin gerçekleşmesi ve satış rakamlarının artmasına kadar her aşamada yeni ekonominin izleri ve yansımaları değerlendirilmektedir. Bu amaçla, “Nitel İçerik Analizi Yöntemi kurallarına göre Olasılıksız-Amaçsal Yöntem” kullanılarak seçilen reklam uygulamaları incelenmektedir. Gerçekleştirilen analizler üzerinden yeni sistemin işleyişine ve gelişimine dair farklı yaklaşımlar önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınları. İstanbul.
  • Aldrich, D. ve McHugh, P. (1997). ‚Content Crisis‛, Information Strategy, September, s.18.
  • Atkinson, R.D. Court, R.H. (2012). ‚The New Economy Index, Progressive Policy Institute‛, www.neweconomyindex.org. (18.02.2012)
  • Baytekin.E.P, Bilgi Yönetimi Halkla İlişkiler Aşısından Bir Değerlendirme, Ege Üniversitesi Basım Evi, İzmir, 2012.
  • Boyacıgil, B. (2008). İnternette Pazarlama Açısından Müzayede Siteleri Ve Tüketicilerin Müzayede Siteleri Hakkındaki Tutumları. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Çinko, L. (2003). ‚Yeni Ekonominin İktisadi Etkileri‛, Öneri, Cilt 5, Sayı 20, s. 157-1
  • Djoen, S.T. ve Uijttenbroek A. (1997). ‚A New Role For Is Managers‛, Information Infrastructure Management, Fall, s.34.
  • Dura, C. ve Atik, H. (2002). Bilgi Toplumu Bilgi Ekonomisi ve Türkiye, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. ve Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri Cinsellik, Mizah, Korku, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Goldenberg, j. vd., (2011). Reklamın Şifresini Kırmak, Çev: Haluk Mesci, Optimist Yayıncılık, İstanbul.
  • Harvey, D. (1999). Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Harward Business Review Dergisinden Seçmeler, Bilgi Yönetimi ( Çev. Gündüz Bulut) Mess, İstanbul, 1999.
  • Kumar, N. ve Lang K. (2007). ‚Do Search Terms Matter for Online Consumers? The Interplay Between Search Engine Query Specification and Topical Organization‛, Decision Support Systems, Cilt 1, Sayı 44, s. 160.
  • Masi, P.D. vd. (2002). ‚Who Has a New Economy?‛, Finance and Development, Volume 38, Number 2, s.24.
  • Nakamura, L. (2002). ‚I, Economics and the New Economy: The Invisible Hand Meets Creative Destruction‛, Federal Reserve Bank of Philadelpia. Business Rewiev.
  • İslamoğlu, H.A. (2011). Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Sarı, Y. (2007). ‚Bilgi Ekonomisi, Enflasyon Ve Büyüme Üzerine Bir Analiz‛, Akademik Bilişim, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 31 Ocak-2 Şubat, s.1.
  • Sayımer, İ. (2012). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayıncılık, İstanbul. Tapscott, D.ve Hill, M. (1996). The Digital Economy, New York.
  • Torlak Ö. ve Altunışık R. (2012). Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Odabaşı, K. ve Odabaşı K. (2010). İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri, Cinius Yayınları, İstanbul. ---://bilgitoplumu.blogspot.com/ 2006/10/2000-ylna-doru-bilgi-toplumuzerine.html, 12.03.2013. ---http://kosbed.kocaeli.edu.tr/sayi8/parlak.pdf, 12.04.2013. ---http://kutuphane.dogus.edu.tr/makale/13048899/2009/cilt18 /sayi1/M0009117.pdf, 12.03.2013. ---http://net.educause.edu/ir/library/pdf/pub72031.pdf, 12.03.2013. ---http://okul.selyam.net/docs/index-39858.html?page=2, 12.03.2013. ---http://sosyamobilite.com, 17.02.2012. ---http://www.digitalbuzzblog.com, 15.02.2012. ---http://www.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=ynkmIxF1G3AC&oi=fnd &pg=PA1&dq=Y.+Masuda&ots=S2XbMabYOe&sig=jgMOSlHe9eliV H2Lkeyj4NRrMQM&redir_esc=y#v=onepage&q=information%20soc iety&f=false, 12.03.2013. ---http://www.internetworldstats.com, 12.09.2013. ---http://www.orhankocak.net/entser.pdf, 12.03.2013. ---http://www.webmastersitesi.com, 21.02.2012. ---http://www.webmastersitesi.com, 21.02.2012. ---http://www.youtube.com/watch?, 17.02.2012. ---www.arastirmax.com, 12.03.2013.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necmettin Şahin Bu kişi benim

Neval Tuna Sevay İpek Tütüncü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, N., & Tütüncü, N. T. S. İ. (2014). Yeni Ekonomi Sürecinde Bilgi İletişim Teknolojileri (Bit) Tabanlı Reklam Uygulamalarına Yönelik Bir İnceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 1-25. https://doi.org/10.12780/UUSBD244

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr