BibTex RIS Kaynak Göster

Development of E-Assessment Materials for Fifth Grade Middle School Classes

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.06.2014

Öz

Developments in information and communication technologies affect education with regard to gain the necessary skills for individuals living in technological environment, train manpower having the quality that technological environment requires and benefit from the opportunities of technology. Using more technology in education is thought to increase educational opportunities and quality, contribute to learning by doing and living addressing more senses in teaching-learning process by some researchers. Although there is a discussion about the need for a qualified ICT for teaching in schools, one of the biggest factors for efficient use of these tools and the success of education is believed to be the production of qualified e-content. The purpose of this study is to develop e-assessment materials for secondary school programs and to evaluate these materials according to the views of teachers and students. In the research, for basic courses for the fifth grade students (Turkish, Mathematics, Science, Social Studies, Religion and Ethics, English) e-assessment materials have been developed. The study has been carried out with 20 teachers and 466 students from two secondary schools in Eskisehir in the academic year 2012-2013. The research is a special case study and the data have been collected from teachers and students by material evaluation form. For analysis of quantitative data the frequency and percentage, for analysis of qualitative data descriptive analysis method have been used. According to the data obtained; most of the teachers have expressed that e-assessment materials support learning of issues, increase students' interest and motivation and contribute positively to their success. However, in line with the findings, it is concluded that e-assessment materials should be enriched with different types of exercises, educational games and audio-visual items.

Kaynakça

  • Akbaba S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 346.
  • Akbıyık C. ve Seferoğlu, S.S. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin öğrenci beklentilerine ilişkin görüşleri ve derslerde karşılaştıkları disiplin sorunları, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(36): 39Alkan T., Bilci A., Akdur T. E., Temizhan O. ve Çiçek H. (2011, Şubat). Fırsatları arttırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) projesi. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Elazığ.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Buzzetto-More, N. ve Guy, R. (2006). Incorporating the hybrid learning model into minority education at a historically black university. Journal of Information Technology in Education, 5, 153-164.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, Ebru K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. Baskı). Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Dursunoğlu, H. (2010). İlk okuma yazma öğretiminde sesi sezdirmeye yönelik olarak yararlanılabilecek bazı görseller. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1): 91-105.
  • Gülbahar, Y ve Tinmaz, H. (2006). Implementing Project-Based Learning and e-Portfolio Assesment in an Undergraduate Course. Journal of Research on Technology in Education, 38(3), 309-327.
  • Gülbahar, Y. (2013). E-değerlendirme. K. Çağıltay ve Yüksel Göktaş (Ed.). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gülsün, R. (2007). Hot potatoes kullanarak etkileşimli alıştırmalar hazırlamak. Erişim adresi: http://yabancidil.info/downloads/dokumanlar/hotpots6tr.pdf , Erişim tarihi: 15.07.2013
  • Gürol, M., Donmuş V. ve Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin FATİH projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi. 3(3).
  • Kayaduman H., Sırakaya M. ve Seferoğlu S. (2011, Şubat). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim’ II-XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Koç, M. (2004). Öğrenme teorilerinin etkili teknoloji entegrasyonuna ve hizmet öncesi öğretmen eğitimine etkileri: Eleştirel literatür taraması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2(1), 27–32.
  • Kuş, E. (2012). Nicel-nitel araştırma teknikleri (4.baskı).Ankara: Anı Yayıncılık. Love, T. ve Cooper, T. (2004). Designing online information systems for portfolio-based assessment: Design criteria and heuristics. Journal of Information Technology Education, 3, 65-81. 28. 07.2013 tarihinde http://jite.org/documents/Vol3/v3p065-081-127.pdf adresinden alınmıştır.

Ortaokul Beşinci Sınıf Derslerine Yönelik E-değerlendirme Materyallerinin Geliştirilmesi

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.06.2014

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, teknolojik ortamda yaşayacak bireylere gerekli becerileri kazandırma, teknolojik ortamın gerektirdiği niteliklere sahip insan gücünü yetiştirme ve teknolojik olanaklardan yararlanma yönlerinden eğitimi de etkilemektedir. Bazı araştırmacılar tarafından eğitimde daha fazla teknoloji kullanımın, eğitimsel fırsatları ve kaliteyi arttıracağı, öğretme-öğrenme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilerek yaparak-yaşayarak öğrenmeye katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Okullarda nitelikli bir öğretim için bilişim teknolojilerinin gerekliliği tartışılsa da bu araçların verimli kullanılması ve eğitimin başarıya ulaşmasında en büyük etkenlerden birinin nitelikli e-içeriklerin üretilmesi olduğuna inanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı ortaokul programlarına yönelik e-değerlendirme materyalleri geliştirmek, bu materyalleri öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma kapsamında 5. Sınıf öğrencilerine yönelik temel dersler (Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce) için e-değerlendirme materyalleri geliştirilmiştir. Çalışmanın uygulaması 2012-2013 öğretim yılında Eskişehir’deki iki ortaokuldan 20 öğretmen ve 466 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma özel durum çalışması olup veriler, öğretmen ve öğrencilerden kapalı uçlu maddeleri ve açık uçlu soruları içeren materyal değerlendirme formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde frekans ve yüzde, nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre; öğretmenlerin çoğu e-değerlendirme materyallerinin konuların öğrenimini desteklediğini, öğrencilerin derse olan ilgi ve motivasyonlarını arttırdığını, başarılarına olumlu katkıda bulunduğunu ifade etmişlerdir. Ancak elde edilen bulgular doğrultusunda e-değerlendirme materyallerinin farklı türde alıştırmalar, eğitsel oyunlar ve görsel işitsel öğelerle zenginleştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaba S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 346.
  • Akbıyık C. ve Seferoğlu, S.S. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin öğrenci beklentilerine ilişkin görüşleri ve derslerde karşılaştıkları disiplin sorunları, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(36): 39Alkan T., Bilci A., Akdur T. E., Temizhan O. ve Çiçek H. (2011, Şubat). Fırsatları arttırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) projesi. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Elazığ.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Buzzetto-More, N. ve Guy, R. (2006). Incorporating the hybrid learning model into minority education at a historically black university. Journal of Information Technology in Education, 5, 153-164.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, Ebru K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. Baskı). Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Dursunoğlu, H. (2010). İlk okuma yazma öğretiminde sesi sezdirmeye yönelik olarak yararlanılabilecek bazı görseller. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1): 91-105.
  • Gülbahar, Y ve Tinmaz, H. (2006). Implementing Project-Based Learning and e-Portfolio Assesment in an Undergraduate Course. Journal of Research on Technology in Education, 38(3), 309-327.
  • Gülbahar, Y. (2013). E-değerlendirme. K. Çağıltay ve Yüksel Göktaş (Ed.). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gülsün, R. (2007). Hot potatoes kullanarak etkileşimli alıştırmalar hazırlamak. Erişim adresi: http://yabancidil.info/downloads/dokumanlar/hotpots6tr.pdf , Erişim tarihi: 15.07.2013
  • Gürol, M., Donmuş V. ve Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin FATİH projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi. 3(3).
  • Kayaduman H., Sırakaya M. ve Seferoğlu S. (2011, Şubat). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim’ II-XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Koç, M. (2004). Öğrenme teorilerinin etkili teknoloji entegrasyonuna ve hizmet öncesi öğretmen eğitimine etkileri: Eleştirel literatür taraması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2(1), 27–32.
  • Kuş, E. (2012). Nicel-nitel araştırma teknikleri (4.baskı).Ankara: Anı Yayıncılık. Love, T. ve Cooper, T. (2004). Designing online information systems for portfolio-based assessment: Design criteria and heuristics. Journal of Information Technology Education, 3, 65-81. 28. 07.2013 tarihinde http://jite.org/documents/Vol3/v3p065-081-127.pdf adresinden alınmıştır.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asım Arı Bu kişi benim

Esra Eren Şefika Sümeyye Çam Gyuldzhan G Tahirova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arı, A., & Tahirova, E. E. Ş. S. Ç. G. G. (2014). Ortaokul Beşinci Sınıf Derslerine Yönelik E-değerlendirme Materyallerinin Geliştirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1). https://doi.org/10.12780/UUSBD286

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr