BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the General Views of Class Teachers Regarding Their Career Development Training

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 167 - 180, 01.08.2014

Öz

Advancing as a society and reaching the level of welfare of developed countries are only possible by offering good education in schools. The quality of the education offered in schools is increased by means of increasing the qualifications of the teachers. With this study, it is aimed to determine the general views of class teachers on their career development training (seminar works) held twice a year, one of them being at the beginning and the other at the end of the school year for primary schools. Four open-ended questions prepared to this end were asked to 60 teachers chosen randomly to take their views. Content analysis method used for the analysis of qualitative researches was used in the analysis of the data obtained. As a result of the research, while the teachers establish the studies carried out within the scope of career development training as keeping up with the novelties, informing and overcoming the deficiencies, most of the teachers think that this training does not contribute to them. The teachers stated that in terms of the time, it would be appropriate to carry out the career development courses twice a year, one of them being at the beginning and the other at the end of the school year, as it they are now or extending them over the process. Furthermore, the teachers think that it would be beneficial in terms of effectiveness of the career development training to take into account the interests and needs, that the courses are application based and experts in their fields take part in the courses.

Kaynakça

  • Aydoğan, İ. (2002). MEB İlköğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerinin Personel Geliştirmeye İlişkin Görüşleri (Kayseri İli Örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayrakçı, M. (2009). In-service Teacher Training in Japan and Turkey: A Comparative Analysis of Institutions and Practices, Australian Journal of Teacher Education, 34(1), 10–22.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., Acar, V. (2012). Türkiye Bağlamında Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sorunlar ve Öneriler, Milli Eğitim Dergisi, 194, 31-50.
  • Çiftçi, E. (2008). Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Müzik Öğretmenlerine Verilen Hizmet içi Eğitimin İncelenmesi ve Müzik Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirkol, M. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretmenlere Yönelik Okul- Temelli Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 188, 158–173.
  • Ekinci, Ö. ve Yıldırım, A. (2009). İl Eğitim Denetmenleri ve İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Beklentileri, Ege Eğitim Dergisi, 10 (1), 70-91
  • Gültekin, M., ve Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitime İlişkin Görüşler, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 185-201.
  • Houston, W. R. (1990). Handbook of Research on Teacher Education. A Project of the Association of Teacher Education. NY: Macmillian Publishing Company.
  • İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. (2013). Mesleki Çalışmalar. Madde 98, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html, Erişim Tarihi: 20/06/2013.
  • le Roux, C. & Ferreira, J. G. (2005). Enhancing Environmental Education Teaching Skills Through in‐Service Education and Training. Journal of Education for Teaching, 31(1), 3-14.
  • Madden, T. (2003). Okul Yöneticileri ve Öğretmenler İçin Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi (Eskişehir İli). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB, (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yaptıkları Mesleki Seminer Çalışmalarının Değerlendirilmesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi ve Esasları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 9-32.
  • Özer, B. (2004). In-Service Training of Teachers in Turkey at the Beginning of the 2000s, Journal of In-Service Education. 30(1), 89–100.
  • Saban, A. (2000). Hizmet İçi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Millî Eğitim Dergisi, 145.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Taymaz, H. (1992). Hizmet içi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Personel Eğitimi Geliştirme Merkezi Yayınları, Ankara.
  • Yalın, H. İ. (2001). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 150.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerse Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, H., Kocasaraç, H. (2010). Hizmet içi Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Yenilikçi Öğretmenler Programı Ve Değerlendirmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 51-64.

Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Eğitimlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 167 - 180, 01.08.2014

Öz

Toplum olarak ilerlemek ve gelişmiş ülkelerin refah düzeyine ulaşmak, okullarda iyi bir eğitimin verilmesiyle mümkün olur. Okullarda verilen eğitimin niteliğinin arttırılması, öğretmenlerin niteliğinin arttırılması ile sağlanır. Bu çalışma ile ilkokullarda ders yılı başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda iki defa yapılan mesleki gelişim eğitimleri (seminer çalışmaları) hakkında sınıf öğretmenlerinin genel görüşlerinin belirlemesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla hazırlanan dört adet açık uçlu soru görüşleri alınmak üzere rastgele yöntemle seçilmiş 60 öğretmene sorulmuştur. Elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmaların çözümlenmesinde kullanılan içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenler, mesleki gelişim eğitimi kapsamında yürütülen çalışmaların amacını; yenilikleri takip etmek, haberdar etmek ve eksiklikleri gidermek olarak belirlerken, öğretmenlerin birçoğu bu çalışmalarının kendilerine katkı sağlamadığını düşünmektedir. Öğretmenler zaman açısından mesleki gelişim çalışmalarının şimdi olduğu gibi sene başı ve sene sonunda olmak üzere yılda iki defa yapılmasının ya da süreç içine yayılarak yapılmasının daha uygun olacağını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, mesleki gelişim eğitimlerinde, ilgi ve ihtiyaçlarının dikkate alınması, çalışmaların uygulamaya dönük olması ve alanında uzman kişilerin bu çalışmalarda görev almasının etkililik açısından fayda sağlayacağını düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Aydoğan, İ. (2002). MEB İlköğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerinin Personel Geliştirmeye İlişkin Görüşleri (Kayseri İli Örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayrakçı, M. (2009). In-service Teacher Training in Japan and Turkey: A Comparative Analysis of Institutions and Practices, Australian Journal of Teacher Education, 34(1), 10–22.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., Acar, V. (2012). Türkiye Bağlamında Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sorunlar ve Öneriler, Milli Eğitim Dergisi, 194, 31-50.
  • Çiftçi, E. (2008). Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Müzik Öğretmenlerine Verilen Hizmet içi Eğitimin İncelenmesi ve Müzik Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirkol, M. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretmenlere Yönelik Okul- Temelli Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 188, 158–173.
  • Ekinci, Ö. ve Yıldırım, A. (2009). İl Eğitim Denetmenleri ve İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Beklentileri, Ege Eğitim Dergisi, 10 (1), 70-91
  • Gültekin, M., ve Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitime İlişkin Görüşler, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 185-201.
  • Houston, W. R. (1990). Handbook of Research on Teacher Education. A Project of the Association of Teacher Education. NY: Macmillian Publishing Company.
  • İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. (2013). Mesleki Çalışmalar. Madde 98, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html, Erişim Tarihi: 20/06/2013.
  • le Roux, C. & Ferreira, J. G. (2005). Enhancing Environmental Education Teaching Skills Through in‐Service Education and Training. Journal of Education for Teaching, 31(1), 3-14.
  • Madden, T. (2003). Okul Yöneticileri ve Öğretmenler İçin Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi (Eskişehir İli). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB, (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yaptıkları Mesleki Seminer Çalışmalarının Değerlendirilmesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi ve Esasları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 9-32.
  • Özer, B. (2004). In-Service Training of Teachers in Turkey at the Beginning of the 2000s, Journal of In-Service Education. 30(1), 89–100.
  • Saban, A. (2000). Hizmet İçi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Millî Eğitim Dergisi, 145.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Taymaz, H. (1992). Hizmet içi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Personel Eğitimi Geliştirme Merkezi Yayınları, Ankara.
  • Yalın, H. İ. (2001). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 150.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerse Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, H., Kocasaraç, H. (2010). Hizmet içi Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Yenilikçi Öğretmenler Programı Ve Değerlendirmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 51-64.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mukadder Boydak Özan Bu kişi benim

Gönül Şener Hakan Polat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özan, M. B., & Polat, G. Ş. H. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Eğitimlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 167-180. https://doi.org/10.12780/UUSBD401

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr