BibTex RIS Kaynak Göster

The Vocational School Students’ Thought About Accounting and Finance Education: A Case of Usak University

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 3, 67 - 94, 03.06.2014

Öz

The aim of this study is to determine the accounting and finance education views of the students studying at business administration, banking & insurance, accounting & tax applications, office administration & executive assistant and local administration programs of vocational schools. In this context, a questionnaire has been applied to the 739 students continuing their education at Usak Vocational School, Banaz Vocational School, Karahallı Vocational School, Sivaslı Vocational School and Ulubey Vocational School in 2013-2014 spring semesters. The data obtained from the questionnaire have been analyzed with the frequency analysis and various evaluations have been made. According to the obtained results; the primary factor determining the education quality is the lecturer quality for %40 of the students. Separately, while the rate of the students preferring their study program intentionally is %40, the satisfaction level from the program is %42,6 and the rate of the thought that the present program is efficient for finding job after graduation is %40, the rate of choosing the same program again has stayed at the rate of %23.

Kaynakça

  • Albez, A. ve Bilici, N. (2012), ‚Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma‛, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:3, 383-398.
  • Ay, M. (2011), ‚Öğrencilerin Muhasebe Derslerinde Yaşadıkları Anlama Zorlukları ve Nedenleri Üzerine Bir Araştırma‛, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 263-277.
  • Demir, M. ve Çam, M. (2006), ‚Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32, 1-11.
  • Dinç, E. (2008), ‚Meslek Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksekokulu- Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma‛, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:2, 90-106.
  • Gençoğlu, Ü. Gücenme ve İşseveroğlu, G. (2010), ‚Türkiye’ de Meslek Yüksekokullarındaki Eğitimin Muhasebe Mesleğine Katkısı Üzerine Bir Araştırma‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47, 28-40.
  • Gençtürk, M., Demir, Y. ve Çarıkçı, O. (2008), ‚Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13:1, 209-228. Bir Uygulama‛, Süleyman Demirel
  • Gökgöz, A. ve Ülkü, S. (2012), ‚The Evaluation of the Accounting Education Provided in Vocational High Schools in Turkey From the Perspective of Students‛, International Journal of Business and Social Science, 3: 22, 53-62.
  • Karcı, H. (2008), ‚Mesleki ve Teknik Eğitimde Uluslararası Gelişmeler, Sorunlar ve Çözümler‛, IV. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı, 5-8 Kasım, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Kızgın, Y. (2005), ‚Sınavsız Geçiş (METEB) Sistemi ile Gelen Öğrencilerin Başarılarının İstatistikî Analizi: Muğla Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği‛, İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7:2, 120-129.
  • Orhan, S. ve Tazegül, A. (2013), ‚Muhasebe Öğretim Programının Öğrencilerin Görüşmelerine Göre Değerlendirilmesi: Meslek Yüksekokullarında Bir Uygulama‛, Mesleki Bilimler Dergisi, 2:1, 16- 34.
  • Otlu, F., Durmuş, A.F. ve Solak, B. (2012), ‚Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 55, 35-50.
  • Özcan, İ., Ünal, G.F. ve Helhel, Y. (2009), ‚Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 41, 170-182.
  • Şahin, İ. ve Fındık, T. (2008), ‚Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri‛, TSA, 12:3, 65-86.
  • Tekşen, Ö., Tekin, M. ve Gençtürk, M. (2010), ‚Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 46, 100-112.
  • Terim, B. ve Öztürk, A. (2009), ‚Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama‛, Sosyal Bilimler Dergisi, 7:2, 153-168.
  • Yardımcıoğlu, M. ve Büyükşalvarcı, A. (2007), ‚Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 36, 173-178.
  • Yücebaş, E., Alkan, G., Atasağun, H.G. ve Egeli, H.A. (2013), ‚Ege Bölgesi’nde Bulunan Meslek Yüksekokullarının Durum Analizi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri‛, Electronic Journal of Vocational Colleges, Özel Sayı, 44-50.
  • http://www.osym.gov.tr/belge/1-19213/2012-2013-ogretim-yili
  • yuksekogretim-istatistikleri.html (Erişim Tarihi: 15.01.2014).
  • http://ebs.usak.edu.tr/onlisans.aspx (Erişim Tarihi: 09.12.2013).

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe ve Finans Eğitimine Yönelik Düşünceleri: Uşak Üniversitesi’nde Bir Araştırma

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 3, 67 - 94, 03.06.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı; meslek yüksekokullarının işletme yönetimi, bankacılık ve sigortacılık, muhasebe ve vergi uygulamaları, büro yönetimi ve yönetici asistanlığı ve yerel yönetimler programlarında öğrenim gören öğrencilerin muhasebe ve finans eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda Uşak Üniversitesi bünyesinde eğitim veren Uşak Meslek Yüksekokulu, Banaz Meslek Yüksekokulu, Karahallı Meslek Yüksekokulu, Sivaslı Meslek Yüksekokulu ve Ulubey Meslek Yüksekokulu’nda 2013-2014 güz döneminde öğrenimine devam eden toplam 739 öğrenci üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması sonucunda ulaşılan veriler frekans analizine tabi tutularak çeşitli değerlendirmelerde bulunulmuştur. Yapılan analiz neticesinde; öğrencilerin yaklaşık %40’ı için eğitim kalitesini belirleyen öncelikli unsurun öğretim elemanının kalitesi olduğu görülmüştür. Diğer taraftan öğrenim görülen programa isteyerek gelme oranı %40, programdan memnuniyet düzeyi %42,6 ve mevcut programın mezuniyet sonrasında etkili olacağı düşüncesi %40’larda iken, mevcut programı tekrar seçme oranı %23 düzeyinde kalmıştır.

Kaynakça

  • Albez, A. ve Bilici, N. (2012), ‚Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma‛, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:3, 383-398.
  • Ay, M. (2011), ‚Öğrencilerin Muhasebe Derslerinde Yaşadıkları Anlama Zorlukları ve Nedenleri Üzerine Bir Araştırma‛, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 263-277.
  • Demir, M. ve Çam, M. (2006), ‚Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32, 1-11.
  • Dinç, E. (2008), ‚Meslek Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksekokulu- Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma‛, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:2, 90-106.
  • Gençoğlu, Ü. Gücenme ve İşseveroğlu, G. (2010), ‚Türkiye’ de Meslek Yüksekokullarındaki Eğitimin Muhasebe Mesleğine Katkısı Üzerine Bir Araştırma‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47, 28-40.
  • Gençtürk, M., Demir, Y. ve Çarıkçı, O. (2008), ‚Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13:1, 209-228. Bir Uygulama‛, Süleyman Demirel
  • Gökgöz, A. ve Ülkü, S. (2012), ‚The Evaluation of the Accounting Education Provided in Vocational High Schools in Turkey From the Perspective of Students‛, International Journal of Business and Social Science, 3: 22, 53-62.
  • Karcı, H. (2008), ‚Mesleki ve Teknik Eğitimde Uluslararası Gelişmeler, Sorunlar ve Çözümler‛, IV. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı, 5-8 Kasım, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Kızgın, Y. (2005), ‚Sınavsız Geçiş (METEB) Sistemi ile Gelen Öğrencilerin Başarılarının İstatistikî Analizi: Muğla Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği‛, İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7:2, 120-129.
  • Orhan, S. ve Tazegül, A. (2013), ‚Muhasebe Öğretim Programının Öğrencilerin Görüşmelerine Göre Değerlendirilmesi: Meslek Yüksekokullarında Bir Uygulama‛, Mesleki Bilimler Dergisi, 2:1, 16- 34.
  • Otlu, F., Durmuş, A.F. ve Solak, B. (2012), ‚Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 55, 35-50.
  • Özcan, İ., Ünal, G.F. ve Helhel, Y. (2009), ‚Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 41, 170-182.
  • Şahin, İ. ve Fındık, T. (2008), ‚Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri‛, TSA, 12:3, 65-86.
  • Tekşen, Ö., Tekin, M. ve Gençtürk, M. (2010), ‚Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 46, 100-112.
  • Terim, B. ve Öztürk, A. (2009), ‚Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama‛, Sosyal Bilimler Dergisi, 7:2, 153-168.
  • Yardımcıoğlu, M. ve Büyükşalvarcı, A. (2007), ‚Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama‛, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 36, 173-178.
  • Yücebaş, E., Alkan, G., Atasağun, H.G. ve Egeli, H.A. (2013), ‚Ege Bölgesi’nde Bulunan Meslek Yüksekokullarının Durum Analizi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri‛, Electronic Journal of Vocational Colleges, Özel Sayı, 44-50.
  • http://www.osym.gov.tr/belge/1-19213/2012-2013-ogretim-yili
  • yuksekogretim-istatistikleri.html (Erişim Tarihi: 15.01.2014).
  • http://ebs.usak.edu.tr/onlisans.aspx (Erişim Tarihi: 09.12.2013).
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Handan Bulca Bu kişi benim

Işıl Erem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bulca, H., & Erem, I. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe ve Finans Eğitimine Yönelik Düşünceleri: Uşak Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 67-94. https://doi.org/10.12780/UUSBD364

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr