BibTex RIS Kaynak Göster

KONAKLAMA İŞLETMELERİNE OLAN MÜŞTERİ TERCİHİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİ YÖNTEMİ İLE BELİRLENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 35, 05.08.2016

Öz

Konaklama işletmelerindeki hizmetlerin önceden test edilemez olması nedeniyle, müşteriler bazen beklentilerini karşılayamayan işletme tercihinde bulunabilmektedir. Bu çalışma; Antalya’nın Belek Bölgesinde faaliyet gösteren 5 yıldız standardında 6 konaklama işletmesinden birinin tercih edilmesi olayı üzerinde uygulanmıştır. Belirlenen işletmeler ve kriterler karşılaştırmalı olarak değerlendirilerek, müşterinin öncelikle tercih edebileceği konaklama işletmesinin tespiti Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) yöntemiyle gerçekleştirilmiştir

Kaynakça

  • 1. BOZDAĞ N., ATAN M., ALTAN ġ.,(2003), Hizmet Sektöründe Toplam Hizmet Kalitesinin SERVQUAL Analizi ile Ölçümü ve Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, VI. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu
  • 2. DAĞDEVĠREN, M. vd. (2004), “ĠĢ Değerlendirme Sürecinde Analitik HiyerarĢi Prosesi ve Uygulaması”, Gazi Üniversitesi Müh. Mim. Fak. Dergisi, C.19.
  • 3. DÜNDAR, S. ve ECER, F. (2008), “Öğrencilerin GSM Operatörü Tercihinin Analitik HiyerarĢi Süreci Yöntemiyle Belirlenmesi”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim Ekonomi Dergisi, C.15.
  • 4. ELEREN A., BEKTAġ Ç., GÖRMÜġ A.,(2007), “Hizmet Sektöründe Hizmet Kalitesinin SERVQUAL Yöntemi ile Ölçülmesi ve Hazır Yemek ĠĢletmesinde Bir Uygulama”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Dergisi.
  • 5. GÜLMEZ M., KĠTAPÇI O., (2008), Hastane Hizmet Kalitesi ve Bir Uygulama, H.U. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C. 26.
  • 6. GÜRBÜZ E., ERGÜLEN A.,(2006), “Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Grönroos Modeli Üzerine Bir AraĢtırma”, İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi No:35.
  • 7. HSU, P. and CHEN, B. (2008), “Integrated Analytic Hierarchy Process and Entropy to Develop a Durable Goods Chain Store Franchisee Selection Model”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, V.20, N.1.
  • 8. KINGIR G., (2006), “Bir Hizmet ĠĢletmesi Olarak BeĢ Yıldızlı Otel ĠĢletmelerindeki Yönetsel Sorunlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • 9. KURUÜZÜM, A. ve ATSAN, N. (2001),“Analitik HiyerarĢi Yöntemi ve ĠĢletmecilik Alanındaki Uygulamaları” Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi.
  • 10. MURAT G., ÇELĠK N., (2007), Analitik HiyerarĢi Süreci Yöntemi ile Otel ĠĢletmelerinde Hizmet Kalitesini Değerlendirme: Bartın Örneği, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, C. 3
  • 11. OĞUZLAR, A. (2007), “Analitik HiyerarĢi Süreci Ġle MüĢteri ġikâyetlerinin Analizi”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi.
  • 12. ORAL S., YÜKSEL H., (2006), Hizmet İşletmeleri Yönetimi, Ġzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • 13. ÖZTÜRK S.A., (2007), Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitabevi.
  • 14. ÖZTÜRK Y., SEYHAN K., (2005), Konaklama ĠĢletmelerinde Sunulan Hizmet Kalitesinin Artırılmasında ĠĢ gören Eğitiminin Yeri ve Önemi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • 15. PETERS, M. and ZELEWSKĠ, S. (2008), “Pitfalls in the Application of Analytic Hierarchy Process to Performance Measurement”, Management Decision, V.46, N. 7.
  • 16. TOKSARI, M. (2007), “Analitik HiyerarĢi Prosesi YaklaĢımı Kullanılarak Mobilya Sektörü Ġçin Ege Bölgesi’nde Hedef Pazarın Belirlenmesi”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim Ekonomi Dergisi, C.14.
  • 17. YARALIOĞLU, K. (2001), “Performans Değerlendirmede Analitik HiyerarĢi Proses”, Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C.6.
  • 18. YÜKSEL, Ġ. ve AKIN, A. (2006), “Analitik HiyerarĢi Proses Yöntemiyle ĠĢletmelerde Strateji Belirleme”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, C.7.

THE DETERMINATION OF CUSTOMER PREFERENCE TO HOTES VIA ANALYTIC HIERARCHY PROCESS

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 35, 05.08.2016

Öz

Since the services in hotels can not be tested before, customers can sometimes prefer a hotel that can not meet their expectations. This study is applied on a preference of one of the six “five star hotels” servicing in Belek, Antalya. Testing the hotels and criteria comparatively, the determination of hotels prefered by customers has been realized by means of Analytic Hierarchy Process

Kaynakça

  • 1. BOZDAĞ N., ATAN M., ALTAN ġ.,(2003), Hizmet Sektöründe Toplam Hizmet Kalitesinin SERVQUAL Analizi ile Ölçümü ve Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, VI. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu
  • 2. DAĞDEVĠREN, M. vd. (2004), “ĠĢ Değerlendirme Sürecinde Analitik HiyerarĢi Prosesi ve Uygulaması”, Gazi Üniversitesi Müh. Mim. Fak. Dergisi, C.19.
  • 3. DÜNDAR, S. ve ECER, F. (2008), “Öğrencilerin GSM Operatörü Tercihinin Analitik HiyerarĢi Süreci Yöntemiyle Belirlenmesi”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim Ekonomi Dergisi, C.15.
  • 4. ELEREN A., BEKTAġ Ç., GÖRMÜġ A.,(2007), “Hizmet Sektöründe Hizmet Kalitesinin SERVQUAL Yöntemi ile Ölçülmesi ve Hazır Yemek ĠĢletmesinde Bir Uygulama”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Dergisi.
  • 5. GÜLMEZ M., KĠTAPÇI O., (2008), Hastane Hizmet Kalitesi ve Bir Uygulama, H.U. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C. 26.
  • 6. GÜRBÜZ E., ERGÜLEN A.,(2006), “Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Grönroos Modeli Üzerine Bir AraĢtırma”, İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi No:35.
  • 7. HSU, P. and CHEN, B. (2008), “Integrated Analytic Hierarchy Process and Entropy to Develop a Durable Goods Chain Store Franchisee Selection Model”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, V.20, N.1.
  • 8. KINGIR G., (2006), “Bir Hizmet ĠĢletmesi Olarak BeĢ Yıldızlı Otel ĠĢletmelerindeki Yönetsel Sorunlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • 9. KURUÜZÜM, A. ve ATSAN, N. (2001),“Analitik HiyerarĢi Yöntemi ve ĠĢletmecilik Alanındaki Uygulamaları” Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi.
  • 10. MURAT G., ÇELĠK N., (2007), Analitik HiyerarĢi Süreci Yöntemi ile Otel ĠĢletmelerinde Hizmet Kalitesini Değerlendirme: Bartın Örneği, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, C. 3
  • 11. OĞUZLAR, A. (2007), “Analitik HiyerarĢi Süreci Ġle MüĢteri ġikâyetlerinin Analizi”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi.
  • 12. ORAL S., YÜKSEL H., (2006), Hizmet İşletmeleri Yönetimi, Ġzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • 13. ÖZTÜRK S.A., (2007), Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitabevi.
  • 14. ÖZTÜRK Y., SEYHAN K., (2005), Konaklama ĠĢletmelerinde Sunulan Hizmet Kalitesinin Artırılmasında ĠĢ gören Eğitiminin Yeri ve Önemi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • 15. PETERS, M. and ZELEWSKĠ, S. (2008), “Pitfalls in the Application of Analytic Hierarchy Process to Performance Measurement”, Management Decision, V.46, N. 7.
  • 16. TOKSARI, M. (2007), “Analitik HiyerarĢi Prosesi YaklaĢımı Kullanılarak Mobilya Sektörü Ġçin Ege Bölgesi’nde Hedef Pazarın Belirlenmesi”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim Ekonomi Dergisi, C.14.
  • 17. YARALIOĞLU, K. (2001), “Performans Değerlendirmede Analitik HiyerarĢi Proses”, Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C.6.
  • 18. YÜKSEL, Ġ. ve AKIN, A. (2006), “Analitik HiyerarĢi Proses Yöntemiyle ĠĢletmelerde Strateji Belirleme”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, C.7.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57KR28TM
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Orhan Adıgüzel Bu kişi benim

İbrahim Çetintürk Bu kişi benim

Orhan Er Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Adıgüzel, O., Çetintürk, İ., & Er, O. (2016). KONAKLAMA İŞLETMELERİNE OLAN MÜŞTERİ TERCİHİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİ YÖNTEMİ İLE BELİRLENMESİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 1(1), 17-35.

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838