BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLİŞKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 175 - 191, 05.08.2016

Öz

İşletmeler küreselleşme ile birlikte, kalite anlayışında ki gelişmeler sonucu sıkı bir rekabet ortamına girmiştir. Bu rekabet ortamında işletmeler tek başlarına başarılı olamayacaklarını anlayarak tedarik zincirlerindeki işletmeler ile işbirliğine yönelmiştir. Tedarik zinciri yönetiminin önemi günümüzde daha da artmıştır ve böylece işletmeler gereksiz gördükleri süreçleri de devrederek ana konularında uzmanlaşma fırsatı yakalamıştır. Artık sadece kendi kuruluşunun değil, tüm tedarik zincirinin performansı önem kazanmıştır. Buna göre kalite ve boyutlarına göre değerlendirme yapılmaktadır. Kalite ile ilgili gelişmeler tedarik zinciri yönetiminin ortaya çıkmasına temel oluşturmuştur. Kalitenin tüm tedarik zincirinde sağlanması gereğini anlayan işletmeler tedarikçilerle uzun süreli ve güvene dayalı işbirlikleri yapmaktadır. Bu işbirlikleri sonucunda işletmeler, maliyetleri düşürmeyi ve kaliteyi artırmayı başarabilmektedir. Kalite kavramını tam olarak kavrayamamış geleneksel işletmeler, birçok konudaki bilgileri tedarikçileriyle paylaşmamaktadır. Bu yüzden de rekabette başarısız olmaktadırlar

Kaynakça

  • 1. ACAR, Nesime, (1999), Tam Zamanında, 4. B., Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi.
  • 2. AKIN, Özcan, (2001), Toplam Kalite Yönetimi Ve Ġnsan, Bursa Ezgi Kitapevi.
  • 3. AMĠROV, Telman, (2006), Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Toplam Kalite Yönetimi, YayınlanmıĢ Tez.
  • 4. BALCI, Ali, (2000), Örgütsel GeliĢme Kuram Ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Basım Yayım Dağıtım.
  • 5. BOLAT, Tamer, (2000), Toplam Kalite Yönetimi, Ġstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.
  • 6. CAVINATO, J. L., Kaufmann, R. G., (2000), “The Purchasing Handbook: A Guide for the Purchasing Ans Supply Professional”, 6.Baskı, Mc Graw- Hill, New York.
  • 7. CHARLES C. Poirer, (2003), The Suply Chain Manager’s ProblemSolver, (Florida: St. Lucie Press) 3.
  • 8. CHRĠSTOPHER, Martin, (1992), Logistics And Supply Chain Management, (UK: Financial Times Pitman Publishing), 12. 9. ÇĠZMECĠ, Fevzi, (2002), Tedarik Zinciri Yönetimi, Alfa Basım Yayım, Ocak.
  • 10. DEMĠR, GÜMÜġOĞLU, Hulusi ġevkinaz, (1998), Uretim Yönetimi (ĠĢlemler Yönetimi),Elif, Ġsmail, (1999b), Yönetimde Kalite Çemberi Ve Uygulama Örnekleri, Ġstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • 11. EYMEN, U. Erman, (2007), Tedarik Zinciri Yönetimi, Kaliteofisi Yayınları No: 14 Ģubat.
  • 12. HALĠS, Muhsin, (2000), Paradigmadan Uygulamaya Toplam Kalite Yönetimi Ye ISO 9000 Kalite Güvence Sistemleri, ISO 9002 Kalite Belgesi ÇalıĢmaları, Ġstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.
  • 13. HANDFĠELD, Robert, Ernest Nıchols Jr, (1999), Ġntroduction To Supply Chain Management, (New Jersey: Pretice Hall,), (2).
  • 14. HERGÜNER, Gülten, (1998), Eğitimde Toplam Kalite Uygulamasının Sağlayacağı Yararlar, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Milli Eğitim Yay.
  • 15. HORNFIELD, Arnold, (1994), Toplam Kalitenin Önemi, Toplam Kalite Yönetiminde Türkiye Perspektifi, Ġstanbul: Tky AraĢtırma Komitesi.
  • 16. ISHIKAWA, Kaoru, (1997), Toplam Kalite Kontrolü, (Çev. Nedret Yayla Ve Semih OrdaĢ), Ġstanbul: Kal-Der Yayınlan.
  • 17. KAVRAKOĞLU, Ġ., (1993), Kalite Güvencesi, ISO 9000 ve Toplam Kalite, Rekabetçi Yön. Dizi.
  • 18. KAVRAKOĞLU, Ġbrahim. (1996). Toplam Kalite Yönetimi, Ġstanbul: Kal-Der Yayınları.
  • 19. KOVANCI, Ahmet, (1999), Toplam Kalite Yönetimi, Hava Harp Okulu Yayınları.
  • 20. ÖZDEMĠR Servet, (2000), Eğitimde Örgütsel DeğiĢme, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 21. ÖZDEMĠR, Servet, (1998), Eğitimde Örgütsel YenileĢme, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 22. ÖZDEN, Yüksel, (2000), Eğitimde Yeni Değerler, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 23. ÖZEVREN Mina, (1997), Toplam Kalite Yönetimi-Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa
  • 24. PEġKĠRCĠOĞLU, Nurettin, S. Tan, (1991), Kalitesizliğin Maliyeti, Ankara: Mpm Yayınları, No:
  • 25. RESSEL, Kay, (2001), “Supply Management”, Computerword.
  • 26. SENGUPTA, S. Ve J. Turnbull, (1996), “Seamless Optimization Of The Entire Supply Chain”, Industrial Engineering Solutions.
  • 27. TEĠGEN, Rune, (1997), “Supply Chain Management”, http://eil.utoronto.ca./profiles/rune/node5.html, 12.06.2009
  • 28. TURAN, Güngör, (1998), Toplam Kaliteye GeçiĢte Kalite Kültürünü GeliĢtirme Prosesi, Kamu-ĠĢ, (3).
  • 29. TÜRKMEN, Ġsmail, (1996a), Toplam Kalite Yönetimine GeçiĢ Ve Uygulamada BaĢarıyı Engelleyen Faktörler, Verimlilik Dergisi, (Toplam Kalite Özel Sayı). Yayınları.
  • 30. YENERSOY, Gönül, (1997), Toplam Kalite Yönetimi; Mükemmellik ArayıĢı Yolunda Ġlk Adım, Rota Yayınları.
  • 31. YILDIRIM Hasan Ali, (2002), DıĢ Ticaret Ve Ticaret Eğitimi Veren Ortaöğretim Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Modeli, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi

SUPPLY CHAIN MANAGEMENT İN BUSINESS AND OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 175 - 191, 05.08.2016

Öz

As a result of improvement in quality concept and globalization, enterprises have entered to the competition atmosphere. By realizing that they shouldn’t be successful alone in this competition atmosphere they have oriented to cooperation with enterprises being existed in their supply chain. Supply chain management has become important. In this way, also by alienating redundant processes they have obtained specialization opportunity in main subjects. Now, not only its own enterprise but whole supply chain performance has become important. Here the evolution has been realized according to quality dimensions. Basic principles for appearance of supply chain management have been formed by improvements related to quality. Enterprises, being realized that requirement of providing quality in all of the supply chain; are performing long term and confidence oriented cooperation with suppliers. As a result of this cooperation, enterprises should achieve to reduce cost and to increase quality. Conventional enterprises which are not conceiving quality concept completely, don’t share their information in several subjects. Hereby suppliers of such enterprises have restricted information related to design and production processes. This percentage is not successful in the competition

Kaynakça

  • 1. ACAR, Nesime, (1999), Tam Zamanında, 4. B., Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi.
  • 2. AKIN, Özcan, (2001), Toplam Kalite Yönetimi Ve Ġnsan, Bursa Ezgi Kitapevi.
  • 3. AMĠROV, Telman, (2006), Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Toplam Kalite Yönetimi, YayınlanmıĢ Tez.
  • 4. BALCI, Ali, (2000), Örgütsel GeliĢme Kuram Ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Basım Yayım Dağıtım.
  • 5. BOLAT, Tamer, (2000), Toplam Kalite Yönetimi, Ġstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.
  • 6. CAVINATO, J. L., Kaufmann, R. G., (2000), “The Purchasing Handbook: A Guide for the Purchasing Ans Supply Professional”, 6.Baskı, Mc Graw- Hill, New York.
  • 7. CHARLES C. Poirer, (2003), The Suply Chain Manager’s ProblemSolver, (Florida: St. Lucie Press) 3.
  • 8. CHRĠSTOPHER, Martin, (1992), Logistics And Supply Chain Management, (UK: Financial Times Pitman Publishing), 12. 9. ÇĠZMECĠ, Fevzi, (2002), Tedarik Zinciri Yönetimi, Alfa Basım Yayım, Ocak.
  • 10. DEMĠR, GÜMÜġOĞLU, Hulusi ġevkinaz, (1998), Uretim Yönetimi (ĠĢlemler Yönetimi),Elif, Ġsmail, (1999b), Yönetimde Kalite Çemberi Ve Uygulama Örnekleri, Ġstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • 11. EYMEN, U. Erman, (2007), Tedarik Zinciri Yönetimi, Kaliteofisi Yayınları No: 14 Ģubat.
  • 12. HALĠS, Muhsin, (2000), Paradigmadan Uygulamaya Toplam Kalite Yönetimi Ye ISO 9000 Kalite Güvence Sistemleri, ISO 9002 Kalite Belgesi ÇalıĢmaları, Ġstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.
  • 13. HANDFĠELD, Robert, Ernest Nıchols Jr, (1999), Ġntroduction To Supply Chain Management, (New Jersey: Pretice Hall,), (2).
  • 14. HERGÜNER, Gülten, (1998), Eğitimde Toplam Kalite Uygulamasının Sağlayacağı Yararlar, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Milli Eğitim Yay.
  • 15. HORNFIELD, Arnold, (1994), Toplam Kalitenin Önemi, Toplam Kalite Yönetiminde Türkiye Perspektifi, Ġstanbul: Tky AraĢtırma Komitesi.
  • 16. ISHIKAWA, Kaoru, (1997), Toplam Kalite Kontrolü, (Çev. Nedret Yayla Ve Semih OrdaĢ), Ġstanbul: Kal-Der Yayınlan.
  • 17. KAVRAKOĞLU, Ġ., (1993), Kalite Güvencesi, ISO 9000 ve Toplam Kalite, Rekabetçi Yön. Dizi.
  • 18. KAVRAKOĞLU, Ġbrahim. (1996). Toplam Kalite Yönetimi, Ġstanbul: Kal-Der Yayınları.
  • 19. KOVANCI, Ahmet, (1999), Toplam Kalite Yönetimi, Hava Harp Okulu Yayınları.
  • 20. ÖZDEMĠR Servet, (2000), Eğitimde Örgütsel DeğiĢme, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 21. ÖZDEMĠR, Servet, (1998), Eğitimde Örgütsel YenileĢme, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 22. ÖZDEN, Yüksel, (2000), Eğitimde Yeni Değerler, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 23. ÖZEVREN Mina, (1997), Toplam Kalite Yönetimi-Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa
  • 24. PEġKĠRCĠOĞLU, Nurettin, S. Tan, (1991), Kalitesizliğin Maliyeti, Ankara: Mpm Yayınları, No:
  • 25. RESSEL, Kay, (2001), “Supply Management”, Computerword.
  • 26. SENGUPTA, S. Ve J. Turnbull, (1996), “Seamless Optimization Of The Entire Supply Chain”, Industrial Engineering Solutions.
  • 27. TEĠGEN, Rune, (1997), “Supply Chain Management”, http://eil.utoronto.ca./profiles/rune/node5.html, 12.06.2009
  • 28. TURAN, Güngör, (1998), Toplam Kaliteye GeçiĢte Kalite Kültürünü GeliĢtirme Prosesi, Kamu-ĠĢ, (3).
  • 29. TÜRKMEN, Ġsmail, (1996a), Toplam Kalite Yönetimine GeçiĢ Ve Uygulamada BaĢarıyı Engelleyen Faktörler, Verimlilik Dergisi, (Toplam Kalite Özel Sayı). Yayınları.
  • 30. YENERSOY, Gönül, (1997), Toplam Kalite Yönetimi; Mükemmellik ArayıĢı Yolunda Ġlk Adım, Rota Yayınları.
  • 31. YILDIRIM Hasan Ali, (2002), DıĢ Ticaret Ve Ticaret Eğitimi Veren Ortaöğretim Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Modeli, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57MK92ZC
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Saniye Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, S. (2016). İŞLETMELERDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLİŞKİSİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 1(1), 175-191.

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838