BibTex RIS Kaynak Göster

Coğrafya Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Yöntemine İlişkin Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 14, 01.03.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adayları, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma 2014-2015 güz yarıyılında “Özel Öğretim Yöntemleri” isimli ders kapsamında gerçekleştirilmiştir. Toplam 73 öğretmen adayı ile gerçekleştirilen çalışmada her sınıftan öğretmen adaylarına ulaşılmıştır. “Göç” konusu ile ilgili yaratıcı drama ile zenginleştirilmiş bir ders planı hazırlanmış ve öğretmen adaylarına sunulmuştur. Daha sonra öğretmen adaylarının görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile alınarak analiz edilmiştir. Bulgulara içerik analizi uygulanarak kod ve temalar oluşturulmuştur. Dolayısı ile araştırma nitel yaklaşıma dayalıdır. Bulgular içerik analizine tabi tutularak NVivo 10 programı ile modellenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların büyük bir kısmının yaratıcı drama eğitimi almadığı görülmüştür. Ayrıca; yaratıcı drama coğrafya öğretmen adayları tarafından etkili, eğlenceli, yaratıcı ve sosyalleştiren bir yöntem olarak da nitelendirilmiştir.

The Opinions of Geography Teachers About Creative Drama on Geography Teaching

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 14, 01.03.2015

Öz

The aim of this study was to determine views of geography teacher candidates
on creative drama. To this end, 73 teacher candidates of KTU Fatih Faculty of
Education, Geography Education Program took part as the reserach group. The
research was held during the ‘Teachig Methods’ course that commenced 2014-2015
fall semester. A lesson plan was enriched with creative drama and presented to
the research group. A qualitative approach was conducted to examine the opinions
of the teachers in this study. After the lesson conducted with creative drama, the
views of the teacher candidates were asked using semi-structured interview form.
The results are modeled with NVivo 10 program which were subjected to content
analysis. The opinions of teacher candidates were collected with semi-structured
form which was followed by the content analysis. The result of the study is that
the majority of the participants had not formarly taken creative drama education.
Creative drama is also described by geography teacher candiates as effective,
fun, creative, socializing.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44GG24KF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Akif Bütün Bu kişi benim

Ahmet Tüzüner Bu kişi benim

Neşe Duman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bütün, M. A., Tüzüner, A., & Duman, N. (2015). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Yöntemine İlişkin Görüşleri. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(1), 1-14.