Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Claude Cahun, Cindy Sherman, İlke Veral’ın Oto-Portrelerinden Yansıyanlar

Yıl 2007, Sayı: 1, 82 - 87, 01.07.2007

Öz

Kadın varlığının- kavramının, bir imgeye dönüştürülerek –görsel bir nesne olarak– başta fotoğraf ve sinema olmak üzere, magazin basını, televizyon ve reklam endüstrisi tarafından sürekli yenilenerek tüketilmesi, 20. yüzyılın temel olgularından biridir. Bu tüketim süreci büyük ölçüde modanın yaptırım gücüne dönüştürüldüğü ticari kaygılarla beslenmektedir. Yaratılan kadın imajları, fotoğrafın”....bak, gör, işte” (Barthes, 1992, 14) gücüne dayandırılarak, kitle iletişim araçları ile tüm dünyaya sunulmaktadır. Toplumsal değişimlere rağmen, görsel bombardıman sonucu empoze edilen beğeniler şablonlaşmakta, kadına bakışı ve kadının kendini bulma/ yönlendirme sürecini etkilemektedir.

Yıl 2007, Sayı: 1, 82 - 87, 01.07.2007

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

İşık Özdal

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2007
Gönderilme Tarihi 15 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdal, İ. (2007). Claude Cahun, Cindy Sherman, İlke Veral’ın Oto-Portrelerinden Yansıyanlar. Yedi(1), 82-87.

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.