BibTex RIS Kaynak Göster

MOBİL OYUN GELİŞTİRME SÜRECİNDE ARAYÜZ TASARIMI

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 18 - 26, 31.12.2015

Öz

Özellikle son 15 yıl içerisinde mobil telefonların insanların günlük yaşantısına girmesiyle birlikte bu araçların teknolojilerinde büyük gelişmeler görülmektedir. Mobil telefonlar tamamen iletişim amaçlı tasarlanmış olsalar da farklı amaçlar doğrultusunda kullanılabilecek birçok özellikleri vardır. Mobil telefonların insanlar tarafından kullanılan özelliklerinin içerisinde en popüler olanı hiç şüphe yok ki mobil oyunlardır. İnternet ve bilgisayar teknolojilerinin önemli katkılarıyla oluşan dijital (sayısal) oyun platformlarından birisi olan mobil oyunlar, hem kolay erişilebilir hem de ekonomik olması sebebiyle milyonlarca kişi tarafından tercih edilmektedir. Günümüzde, geniş kitlere ulaşan ve eğlence sektörünü oluşturan mobil oyunlar büyük bir endüstri haline gelmiştir. Bir mobil oyun oluşturulurken, fikir aşamasından kullanıcıya ulaşmasına kadar geçen süreçte yazılımcı ve tasarımcının ortak çalışması gerekmektedir. Bu ortak çalışma sürecinde kullanıcılar üzerinde önemli bir etkiye sahip olan grafik tasarım, illüstrasyon, animasyon ve arayüz tasarımları önemli bir yer tutmaktadır. Bu araştırma mobil oyunlarda kullanıcı dostu arayüz ve grafik tasarımların estetik ve işlevsel yönü üzerine temellendirilmiştir.

Kaynakça

  • BİNARK, M. ve G. BAYRAKTUTAN (2008). Dijital Oyun, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • BİNARK, M., G. BAYRAKTUTAN ve I. FİDANER (2009), Dijital Oyun Rehberi, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • FOX, B. (2004). Game Interface Design, Course Technology PTR, Boston.
  • KEŞ, Y. (2001). El-Cezeri' nin "Otomata" Diğer Adıyla "Kitab Fi Ma'rifat El- Hiyel El Hendesiye" deki Minyatürlerin Teknik İllüstrasyon Bakımından İrdelenmesi - Prof. Dr. Zafer Bayburtluoğlu Armağan "Sanat Yazıları" Kitabı.
  • KEŞ, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarım, Hiperlink, İstanbul.
  • SCHELL, J. (2008). Art of Game Design, Elsevier, New York.
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 18 - 26, 31.12.2015

Öz

Kaynakça

  • BİNARK, M. ve G. BAYRAKTUTAN (2008). Dijital Oyun, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • BİNARK, M., G. BAYRAKTUTAN ve I. FİDANER (2009), Dijital Oyun Rehberi, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • FOX, B. (2004). Game Interface Design, Course Technology PTR, Boston.
  • KEŞ, Y. (2001). El-Cezeri' nin "Otomata" Diğer Adıyla "Kitab Fi Ma'rifat El- Hiyel El Hendesiye" deki Minyatürlerin Teknik İllüstrasyon Bakımından İrdelenmesi - Prof. Dr. Zafer Bayburtluoğlu Armağan "Sanat Yazıları" Kitabı.
  • KEŞ, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarım, Hiperlink, İstanbul.
  • SCHELL, J. (2008). Art of Game Design, Elsevier, New York.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Keş

Murat Kara

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keş, Y., & Kara, M. (2015). MOBİL OYUN GELİŞTİRME SÜRECİNDE ARAYÜZ TASARIMI. Yıldız Journal of Art and Design, 2(2), 18-26.

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD