Beğenmeli mal kapsamında ifade edilen otomobillerin tüketiciler tarafından satın alınma
evresi uzun bir dönemi kapsayabilmektedir. Otomobil satın alımının yüksek maliyet içermesi,
tüketiciler tarafından dikkat edilen en önemli risk unsurlarından birisidir. Küreselleşen dünya ile
birlikte otomotiv sektörü günden güne gelişim göstermektedir. Yine Türkiye’de otomotiv sektörü yıllar
itibariyle değişim göstermiş ve güçlü bir evrim geçirmiştir. Otomobil markaları, Türkiye’deki
otomobil kullanıcılarına yönelik en uygun otomobilleri üretme çabasına girmişlerdir. Türkiye’de
ekonominin büyümesine paralel olarak otomobile olan talebin artması sebebiyle otomobil
sahipliğinin hangi değişkenlere göre farklılık göstereceği araştırılmak istenmiştir. Bu nedenle Tokat
ili kentsel alanda ikamet eden 438 ailenin otomobil sahibi olup olmadıkları incelenmiştir. Otomobil
sahipliğini belirleyen sosyoekonomik ve demografik faktörlerin neler olduğu ve bu faktörlerin
tüketicilerin otomobil sahibi olup olmamalarını etkileme dereceleri araştırılmıştır. Çalışmada Binary
Logit Modeli kullanılmıştır. Modelde aile reisinin erkek, esnaf, yüksek gelirli, ev sahibi ve kredi
kartının bulunması değişkenleri istatistiksel olarak anlamlı olup otomobil sahipliğini olumlu yönde
etkilediği bulunmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 22 Sayı: 2 |