avatar
Nur Ütkür Güllühan Doç. Dr. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa
Yayın 29 Hakemlik 13 CrossRef Atıf 17 TR Dizin Atıf 17
29 Yayın
13 Hakemlik
17 CrossRef Atıf
17 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Eğitim Temel Eğitim Sosyal Bilgiler Eğitimi

Biyografi

2005-2009 yılları arasında Uludağ Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda lisans, 2009-2012 yılları arasında ise İstanbul Üniversitesi’nde aynı alanda yüksek lisans eğitimini tamamladı. Yüksek lisans tezinde yaratıcı dramayı Hayat Bilgisi derslerinde yöntem olarak kullanarak öğrenci başarısı ve tutumuna etkisini inceledi. 2009-2011 yılları arasında Beyoğlu’nda bir devlet okulunda sınıf öğretmeni olarak görev yaptı. 2011-2020 arasında İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. 2020 yılından itibaren Doçent unvanını almıştır.  Doktorasını 2012-2016 yılları arasında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda yapmıştır. Doktora tezinin konusu ise Hayat Bilgisi derslerinde örnek olay incelemesi yönteminin kullanılmasına yönelik bir eylem araştırmasıdır. Bu çalışmasında öğretmenlere verilen örnek olay temelli eğitimin, öğretmenlerin sınıf ortamında bu yöntemi kullanmalarında ne derece etkisi olduğunu incelemiştir. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde drama ve örnek olay incelemesi başta olmak üzere çeşitli yöntemlerin kullanılmasına yönelik bilimsel çalışmalarına devam etmektedir.

Kurum

İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa

Popüler Yayınları

Sanal Müze Gezilerine Yönelik İlkokul Öğrencilerinin Görüş ve Farkındalıklarının İncelenmesi
Yayın Bilgisi: 2022 , Milli Eğitim Dergisi
DOI: 10.37669/milliegitim.1032552
ATIF 1 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 973

1

1

973

0

1

327

0

1

234

Yayınlar

0

30

0

191

1

234

0

239

1

973

0

767

0

1607

1

327

0

473

0

1880

0

1076

0

382

Tarihimizi Anlıyoruz: Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih ve Sözlü Tarih
Yazarlar: Nur Ütkür
Yayın Bilgisi: 2020 , Turkish History Education Journal
DOI: 10.17497/tuhed.788446
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 590

0

590

İLKOKUL HAYAT BİLGİSİ DERSLERİNDE ORTAYA KONULAN ÖĞRENCİ ÜRÜNLERİNİN İNCELENMESİ
Yazarlar: Nur Ütkür
Yayın Bilgisi: 2019 , Milli Eğitim Dergisi
DOI: 10.37669/milliegitim.674622
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 546

0

546

İlkokulda Örnek Olay Yönteminin Kullanımı: Bir Öğretmen Eğitimi Süreci
Yazarlar: Nur Ütkür
DOI: 10.14686/buefad.451799
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1025

0

1025

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yönelik 2005-2018 Yılları Arasındaki Makalelerin İncelenmesi
Yazarlar: Nur Ütkür
Yayın Bilgisi: 2018 , Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
DOI: 10.30855/gjes.2018.04.03.001
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1210

0

1210

0

1621

0

1871

0

4213

Yayınlar

Sanal Müze Gezilerine Yönelik İlkokul Öğrencilerinin Görüş ve Farkındalıklarının İncelenmesi
Yayın Bilgisi: 2022 , Milli Eğitim Dergisi
DOI: 10.37669/milliegitim.1032552
ATIF 1 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 973

1

1

973

1

0

827

1

0

1076

1

0

640

Tarihimizi Anlıyoruz: Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih ve Sözlü Tarih
Yazarlar: Nur Ütkür
Yayın Bilgisi: 2020 , Turkish History Education Journal
DOI: 10.17497/tuhed.788446
ATIF 3 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 590

3

0

590

Sınıf Öğretmeni Adayları Hayat Bilgisi Derslerinin Öğretimine Yönelik Neler Düşünüyor?
Yazarlar: Nur Ütkür
DOI: 10.17679/inuefd.340146
ATIF 4 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1621

4

0

1621

2

0

3563

2

0

1871

2

0

4213

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.