Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 59 - 67, 21.12.2018
https://doi.org/10.30801/acin.362171

Öz

Türk Telekom bünyesinde yer alan uygulamalar,
birbirine bağlı karmaşık entegrasyonlardan oluşan bir yapıya sahiptir. Türk
Telekom’un sunduğu ürünler için süreçlerin tamamına yakını birden fazla
uygulama üzerinden işlemektedir. Bu yapı nedeniyle, destek verilen
uygulamalarda, sürecin kontrolünü sağlamak için ilgili sorun kaydının birden
fazla destek takımı tarafından incelenmesi gerekmektedir. Bu durum; ilgili
kaydın çözüm süresini uzatmakta, birimler arasındaki bağımlılığı artırmakta ve
sorunun çözülmesini geciktirmektedir. Mevcut işleyişte ise ekiplerin olay
kayıtlarını yönlendirmeden diğer ekiplerin veri tabanında tuttukları bilgileri
çekebildikleri bir platform bulunmamaktadır. Bu çalışmada; operasyon
terminolojisi ile “olay çözüm süresi”ni, bir başka deyişle de iş yapma süresini
iyileştireceği iddia edilen “EntegreAsisTT” uygulaması geliştirilmiştir.
Geliştirilen uygulama, destek ekipleri tarafından birbirlerinden en çok talep
ettikleri bilgileri bir araya getirerek tek bir arayüzden sunmaktadır. Ekipler,
servis masası üzerinden açılan olay kayıtlarını diğer ekiplere yönlendirmek
yerine bilgi gereksinimlerini bu uygulama üzerinden karşılayabilecektir. Bu
sayede olay kayıtlarında hızlı aksiyon alınması sağlanarak olası şikayetlerin
önüne geçildiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Altun, D., 2006, “Türk Telekomünikasyon A.Ş. İl Telekom Müdürlüklerinin Veri Zarflama Analizi ile Etkinlik Ölçümü”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Cyberethics, 2015, “İnternet kullanımının faydaları”. http://www.cyberethics.info/cyethics1/ index.php?option=com_content&view=article&id=186&Itemid=83&lang=tr, (14.11.2015).
  • Oktav, M., Kavas, A., Önce, G., Tanyeri, M., 1990, “Orta ve Küçük İşletmelerde İhracata Yönelik Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri”. Ankara: TOBB Yayınları.
  • Aydın, C., Tarhan, C. ve Tecim, V., 2015, “IT Based Vehicle Tracking System for Effective Management in Public Organizations”, Procedia Economics and Finance, 33 (2015) 506 – 517. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01733-5.
  • Çakal, R., 1996, “Doğal Tekellerde Özelleştirme ve Regülasyon”. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/wp-content/uploads/2014/04/Recep-Cakal_Doga_ Tekellerde_Regulasyon.pdf, (14.11.2015).
  • Beyler, A., 2014, “Türk Telekom İl Türk Telekom Müdürlüklerinin Veri Zarflama Analizi Yöntemi ile Performans Değerlendirmesi”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Fatih Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ekergil, V., 2005, “Telekomünikasyon Sektöründe Maliyetleme ve Maliyete Dayalı Fiyatlandırma Yaklaşımları: Türk Telekomünikasyon A.Ş. İçin Bir Model Önerisi”. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türk Telekom Veri Merkezi, 2015, https://www. ttvm.com.tr/ttvmwp.web/idc/index.xhtml, (20.06.2015).
  • Demirhan, D., 2002, “İşletmelerde Stratejik Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Rekabet Üstünlüğü Elde Edilmesindeki Rolü”, http://www.acarindex.com/dos yalar /makale/ acarindex-1423877185.pdf, (21.09.2015).
  • Hazer, M., 2008, “Agile Yazılım Geliştirme ve Scrum”. http://mhazer.blogspot.com.tr/2008/10/agile-yazlm-gelitirme-ve-scrum.html, (02.08.2015).
  • Baytam, V., 2011, “Scrum Yazılım Geliştirme Metodolojisi İçin Yönetim Sistemi Tasarımı ve Gerçeklenmesi”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Demiroğ, E., 2012, “Yazılım Devi”. http://www.yazilimdevi.com/Makaleler-864-scrum-ogreniyorum-serisi-1--scrum-nedir-nicin-gereklidir.aspx, (01.07.2015).
  • Karlıdere, T., Kalıpsız, O., 2003, “Yazılım Mühendisliği Projelerinde Çevik Yaklaşımların Yeri”. 1.Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu- p.205-212. http://www.emo.org.tr/ekler/ 39e76be5fe76133_ek.pdf, (15.08.2015).
  • Şahin, E., Keskin Kaynak İ., Koç, H., 2013, CMMI-DEV Seviye-3 Sertifikasyonuna Sahip Bir Organizasyonda SCRUM Çevik Yazılım Geliştirme Yöntemi’nin Yazılım Geliştirme Çalışmalarında Uygulanması. http://ceur-ws.org/Vol-1072/submission8 .pdf, (07.08.2015).
  • Süloğlu, S., 2005, “Yöntem Çevik Olunca”. 2.Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu. http://www.emo. org.tr/ekler/401bb41f7e78637_ek.pdf, (16.08.2015).
  • Atmaca, G., 2012, “Agile neden ortaya çıktı, geleneksel yöntemlerden ne farkı var?”, https://www.kocsistem.com.tr/tr/ksblog/Sayfalar/agile-yaklasimi-ve-scrum-yonetimi.aspx, (08.08.2015).
  • Yazılım Her Yerde, 2014, “Agile Metodolojisi & Scrum”. http://www.yazilimheryerde.com /2014/09/agile-metodoloji-scrum.html, (17.08.2015).
  • Agile, 2015, Scrum. http://www.acm-software.com/scrum/, (20.08.2015).
  • MEB, 2012, “Etkileşimli Web Uygulamalarına Giriş”. http://ayrancicpl.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/70/02 /320095/dosyalar/2014_10/07102925_etkilesimliwebuygulamalarinagiris.pdf, (08.10.2015).
  • Oral, S., 2012, “Microsoft Visual Studio Nedir? Ne Amaçla Kullanılır?” http://www.mshowto.org/microsoft-visual-studio-nedir-ne-amacla-kullanilir.html, (15.09.2015).
  • Öztürk, M., 2012, “Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme Sistemi Tasarımı ve Yazılım Test Teknikleri ile Performans Analizi”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 59 - 67, 21.12.2018
https://doi.org/10.30801/acin.362171

Öz

Kaynakça

  • Altun, D., 2006, “Türk Telekomünikasyon A.Ş. İl Telekom Müdürlüklerinin Veri Zarflama Analizi ile Etkinlik Ölçümü”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Cyberethics, 2015, “İnternet kullanımının faydaları”. http://www.cyberethics.info/cyethics1/ index.php?option=com_content&view=article&id=186&Itemid=83&lang=tr, (14.11.2015).
  • Oktav, M., Kavas, A., Önce, G., Tanyeri, M., 1990, “Orta ve Küçük İşletmelerde İhracata Yönelik Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri”. Ankara: TOBB Yayınları.
  • Aydın, C., Tarhan, C. ve Tecim, V., 2015, “IT Based Vehicle Tracking System for Effective Management in Public Organizations”, Procedia Economics and Finance, 33 (2015) 506 – 517. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01733-5.
  • Çakal, R., 1996, “Doğal Tekellerde Özelleştirme ve Regülasyon”. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/wp-content/uploads/2014/04/Recep-Cakal_Doga_ Tekellerde_Regulasyon.pdf, (14.11.2015).
  • Beyler, A., 2014, “Türk Telekom İl Türk Telekom Müdürlüklerinin Veri Zarflama Analizi Yöntemi ile Performans Değerlendirmesi”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Fatih Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ekergil, V., 2005, “Telekomünikasyon Sektöründe Maliyetleme ve Maliyete Dayalı Fiyatlandırma Yaklaşımları: Türk Telekomünikasyon A.Ş. İçin Bir Model Önerisi”. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türk Telekom Veri Merkezi, 2015, https://www. ttvm.com.tr/ttvmwp.web/idc/index.xhtml, (20.06.2015).
  • Demirhan, D., 2002, “İşletmelerde Stratejik Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Rekabet Üstünlüğü Elde Edilmesindeki Rolü”, http://www.acarindex.com/dos yalar /makale/ acarindex-1423877185.pdf, (21.09.2015).
  • Hazer, M., 2008, “Agile Yazılım Geliştirme ve Scrum”. http://mhazer.blogspot.com.tr/2008/10/agile-yazlm-gelitirme-ve-scrum.html, (02.08.2015).
  • Baytam, V., 2011, “Scrum Yazılım Geliştirme Metodolojisi İçin Yönetim Sistemi Tasarımı ve Gerçeklenmesi”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Demiroğ, E., 2012, “Yazılım Devi”. http://www.yazilimdevi.com/Makaleler-864-scrum-ogreniyorum-serisi-1--scrum-nedir-nicin-gereklidir.aspx, (01.07.2015).
  • Karlıdere, T., Kalıpsız, O., 2003, “Yazılım Mühendisliği Projelerinde Çevik Yaklaşımların Yeri”. 1.Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu- p.205-212. http://www.emo.org.tr/ekler/ 39e76be5fe76133_ek.pdf, (15.08.2015).
  • Şahin, E., Keskin Kaynak İ., Koç, H., 2013, CMMI-DEV Seviye-3 Sertifikasyonuna Sahip Bir Organizasyonda SCRUM Çevik Yazılım Geliştirme Yöntemi’nin Yazılım Geliştirme Çalışmalarında Uygulanması. http://ceur-ws.org/Vol-1072/submission8 .pdf, (07.08.2015).
  • Süloğlu, S., 2005, “Yöntem Çevik Olunca”. 2.Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu. http://www.emo. org.tr/ekler/401bb41f7e78637_ek.pdf, (16.08.2015).
  • Atmaca, G., 2012, “Agile neden ortaya çıktı, geleneksel yöntemlerden ne farkı var?”, https://www.kocsistem.com.tr/tr/ksblog/Sayfalar/agile-yaklasimi-ve-scrum-yonetimi.aspx, (08.08.2015).
  • Yazılım Her Yerde, 2014, “Agile Metodolojisi & Scrum”. http://www.yazilimheryerde.com /2014/09/agile-metodoloji-scrum.html, (17.08.2015).
  • Agile, 2015, Scrum. http://www.acm-software.com/scrum/, (20.08.2015).
  • MEB, 2012, “Etkileşimli Web Uygulamalarına Giriş”. http://ayrancicpl.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/70/02 /320095/dosyalar/2014_10/07102925_etkilesimliwebuygulamalarinagiris.pdf, (08.10.2015).
  • Oral, S., 2012, “Microsoft Visual Studio Nedir? Ne Amaçla Kullanılır?” http://www.mshowto.org/microsoft-visual-studio-nedir-ne-amacla-kullanilir.html, (15.09.2015).
  • Öztürk, M., 2012, “Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme Sistemi Tasarımı ve Yazılım Test Teknikleri ile Performans Analizi”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Tarhan

Fulden Neoman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tarhan, Ç., & Neoman, F. (2018). Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme. Acta Infologica, 2(2), 59-67. https://doi.org/10.30801/acin.362171
AMA Tarhan Ç, Neoman F. Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme. ACIN. Aralık 2018;2(2):59-67. doi:10.30801/acin.362171
Chicago Tarhan, Çiğdem, ve Fulden Neoman. “Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme”. Acta Infologica 2, sy. 2 (Aralık 2018): 59-67. https://doi.org/10.30801/acin.362171.
EndNote Tarhan Ç, Neoman F (01 Aralık 2018) Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme. Acta Infologica 2 2 59–67.
IEEE Ç. Tarhan ve F. Neoman, “Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme”, ACIN, c. 2, sy. 2, ss. 59–67, 2018, doi: 10.30801/acin.362171.
ISNAD Tarhan, Çiğdem - Neoman, Fulden. “Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme”. Acta Infologica 2/2 (Aralık 2018), 59-67. https://doi.org/10.30801/acin.362171.
JAMA Tarhan Ç, Neoman F. Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme. ACIN. 2018;2:59–67.
MLA Tarhan, Çiğdem ve Fulden Neoman. “Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme”. Acta Infologica, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 59-67, doi:10.30801/acin.362171.
Vancouver Tarhan Ç, Neoman F. Türk Telekom Bünyesindeki Uygulama Destek Ekipleri İçin Olay Çözüm Süresini Kısaltmaya Yönelik Yardımcı Uygulama Geliştirme. ACIN. 2018;2(2):59-67.