İngilizce
öğretmenliği programlarında Bilimsel Araştırma Becerileri derslerinin yer
almasından sonra bu derslerin daha çok araştırma türleri ve bunların nasıl
yapılacağına yoğunlaştığı gözlemlenmektedir. Hâlbuki bu derslerin
planlanmasında önemli bir unsur da öğrencilerin hali hazırda var olan tutum ve
algılarının nasıl olduğunun bilinmesidir. Bu konularda yapılacak araştırmalar
öğretmen adaylarının araştırma ile ilgili düşüncelerini ve kendilerini
araştırmacı olarak görüp göremediklerini ortaya çıkarabilir. Bu çalışmada
İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin bilimsel araştırma tutum ve
algıları araştırılmıştır. Türkiye’deki bir devlet üniversitesi öğrencileri olan
katılımcılara tutum ve algılarını belirlemek üzere bir anket uygulanmıştır.
Sonuçlar katılımcıların araştırmaya karşı olumlu tutum içinde olduklarını ve
araştırma algılarının da geleneksel bilimsel araştırma anlayışı ile aynı
doğrultuda olduğunu göstermiştir.
Araştırma algıları araştırmaya karşı tutum öğretmenin araştırma yapması öğretmen adayları
With the recent addition of courses, revolving around
scientific research in the curriculums of ELT (English Language Teaching)
classes in Turkish institutions of higher education, it was noticed that the
ideals of lectures were highly focusing on the structures of investigation and
how to fully participate in it. There is the need to take into account the
existing perceptions of the teacher candidates to make informed choices about
the planning of the research methods education. Such research could delineate
teacher candidates’ views on what research is and find out to which extent they
think they are research-engaged. This study examines English language
pre-service teachers’ attitudes and conceptions of research. The participants
were students from a state university in Turkey. They were delivered a
questionnaire to determine their attitudes and conceptions. The results showed that the participants held
positive attitudes towards research and that their understanding of research
was in line with conventional conceptions of scientific inquiry.
Conceptions of research attitudes towards research teacher research engagement pre-service
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |