Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 20, 05.07.2019

Öz

Profesyonel gelişim, öğretmen profesyonelliği ve niteliğinin temel taşıdır. Öğretmenlerin değişen şartlara göre farklı becerilerle donanmış olması öğretim süreçlerinin kolaylaşmasına ve profesyonel düzeyde eğitim ve öğretim hizmetlerinin sunulmasına katkı sağlamaktadır. Bilim, teknoloji ve
pedagojik bakı
ş açılarında oluşan değişimlerle, ikinci
dil ö
ğretmenleri için de bir öğrenme ve yükselme süreci olarak
tanımlanabilecek bireysel ve mesleki geli
şim programlarına ihtiyaçlarına dikkat
çekilmektedir. Ara
ştırmalar, etkili mesleki gelişim programlarının öğretmenlerin bilgi ve becerileri
üzerinde olumlu de
ğişimler oluşturduğunu söylemektedir. Bu bağlamda ikinci dil öğretmenlerinin bireysel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak için çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Bu araştırmada, bu çalışmalardan biri olan ve Amerika Birleşik Devletleri’nin pek çok eyaletinde,
üniversitelerin bünyesinde uygulanmakta olan STARTALK Ö
ğretmen Eğitimi Programlarının incelenmesi ve Türkiye’de
Arapça öğretmenlerinin mesleki gelişimi üzerine katkısının tartışılması
amaçlanmıştır. Çalı
şmanın odak noktasını Arapça Öğretmeni Eğitim Programları oluşturmaktadır. Bu araştırma ile ülkemizdeki Arapça öğretmenlerinin bireysel ve mesleki
yönden geli
şimlerine destek olmak amacıyla STARTALK
Programının tanıtılması, metodolojik uygulamalar içeren etkinlik ba
şlıklarının sunulması ve Türkiye’de
Arapça ö
ğretiminin iyileştirilmesine katkı sağlanması hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Balcı, A.(2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Beemt, A. V., Diepstraten, I. (2016). Teacher Perspectives on ICT: A Learning Ecology Approach. Computers & Education 92-93, 161-170.
  • Borko, H. (2004). Professional Development And Teacher Learning: Mapping The Terrain. Educational Researcher, 33(8), 3–15.
  • Cochran-Smith M. (1991) Learning To Teach Against The Grain. Harvard Educational Review, 61(3), 279–311.
  • Cochran-Smith M., Power C. (2010) New Directions İn Teacher Education. Educational Leadership, 67(8), 6–13.
  • Cordingley, P. (2015). The Contribution of Research to Teachers' Professional Learning and Development. Oxford Review of Education, 41(2), 234-252.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları. Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. İstanbul: Edam-Eğitim Kitapları.
  • Freeman, D. Q., Johnson, K. (Eds.). (1998). Reconceptualizing the Knowledge-Base of Language Teacher Education. TESOL Quarterly, 32, 397-417.
  • Fullan, M., Hargreaves, A. (2002). Teacher Development and Educational Change. New York: Routledge.
  • Ganda N. M. (2010). Teacher Professional Development: The Needs Of Tesol Teachers In The Republic Of Niger. (Yayımlanmamış doktora tezi) Indiana Üniversitesi. Pennsylvania.
  • Giraldo, F. (2014). The Impact of Professional Development Program on English Language Teachers' Classroom Performance. Profile: Issues in Teachers' Professional Development, 16(1), 65.
  • Guskey, T. R., (2000) Professional Development and Teacher Change; Teacher and Teaching. Theory and Practice, Vol. 8, No – 314, 16.
  • Guskey, T. R. (2002). Professional Development and Teacher Change. Teachers and Teaching, 8, 381-391.
  • Hewson, P. W. (2007). Teacher professional development in science. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of research on science education Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kanadlı, S. (2012). Öğretmenlere Yönelik Hazırlanan bir Mesleki Gelişim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kent, A. M. (2004) Improving Teacher Quality Through Professional Development. Education, 3(124), 427-435.
  • Kim, Y., Erekson, J., Bunten, B., Hinchey, P. (2014). Toward Sustainable Educational Changes through School-Based Professional Development on ELL Assessment for New Teachers. Theory Into Practice, 53(3), 1-17.
  • Mellom, P. J., Straubhaar, R., Balderas, C., Ariail, M., Portes, P. R. (2018). They Come with Nothing:” How Professional Development in a Culturally Responsive Pedagogy Shapes Teacher Attitudes Towards Latino/a English language learners. Teaching and Teacher Education (71), 98-107.
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Selahattin Turan (Çev.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Reimers, E. V. (2003)Teacher Professional Development: An İnternational Review of the Literatüre. Paris: UNESCO: International Institute for Educational Planning.
  • Richards, J. C., & Nunan, D. (Eds.). (1990). Second language teacher education. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Standards for Foreign Language Learning in the 21st Century. (2006) 3rd Edition. Kansas: Allen Press.
  • Schulz, R. A. (2000). Foreign Language Teacher Development: MLJ Perspectives 1916-1999. Modern Language Journal, 84, 496-522.
  • Tabatabaee-Yazdi, M., Motallebzadeh, K., Ashraf, H., Baghaei, P. (2018). Continuing Professional Development Strategies: A Model for the Iranian EFL Teachers’ Success. SAGE Open, Vol.8(1). 1-14.
  • Taymaz, A.H. (1992) Hizmet içi eğitim. Ankara: Pegem Yayın No:3.
  • Vescio, V., Ross, D., and Adams, A. (2008). A Review of Research on the Impact of Professional Learning Communities on Teaching Practice and Student Learning. Teaching and Teacher Education, 24(1), 80-91.
  • Wei, R. C., Darling-Hammond, L., Andree, A., Richardson, N., Orphanos, S. (2009). Professional learning in the learning profession: A status report on teacher development in the United States and abroad. Dallas, TX. National Staff Development Council.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M. (2011). “Arapça Öğretmenlerinin Meslekî Gelişimleriyle İlgili Okuma Programları”, İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi Sempozyumu (24-25 Aralık 2011), İstanbul 2011.
  • Http-1: http://www.nflc.umd.edu/projects/index adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-2: http://www.tellproject.org/about/purpose/adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-3: http://www.tellproject.org/framework/ adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-4:https://www.actfl.org/about-the-american-council-the-teaching-foreign-languages adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-5: https://www.actfl.org/about-the-american-council-the-teaching-foreign-languages adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-6: https://coerll.utexas.edu/methods/modules/teacher/02/index.php adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-7:https://coerll.utexas.edu/methods/modules/teacher/02/index.php adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-8:https://www.actfl.org/sites/default/files/publications/standards/World-ReadinessStandardsforLearningLanguages.pdf adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-9: www.matadornetwork.com. adresinden 23.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-10: https://startalk.umd.edu/public/about adresinden 25.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-11: https://nsep.gov. adresinden 18.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-12: STARTALK-Endorsed Principles for Effective Teaching & Learning https://startalk.umd.edu/public/principles adresinden 26.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-13: https://startalk.umd.edu/public/find-a-summer-program/ adresinden 25.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-14: https://startalk.umd.edu/public/find-a-summer-program/ adresinden 25.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-15: TELL Projesi Alanları Çerçevesi. http://www.tellproject.org/framework/ adresinden 28.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-16:STELLA modülleri-TELL Kriterleri ve Eğitsel Başlıkları https://startalk.umd.edu/public/resources/stella adresinden 03-05-2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 20, 05.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Balcı, A.(2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Beemt, A. V., Diepstraten, I. (2016). Teacher Perspectives on ICT: A Learning Ecology Approach. Computers & Education 92-93, 161-170.
  • Borko, H. (2004). Professional Development And Teacher Learning: Mapping The Terrain. Educational Researcher, 33(8), 3–15.
  • Cochran-Smith M. (1991) Learning To Teach Against The Grain. Harvard Educational Review, 61(3), 279–311.
  • Cochran-Smith M., Power C. (2010) New Directions İn Teacher Education. Educational Leadership, 67(8), 6–13.
  • Cordingley, P. (2015). The Contribution of Research to Teachers' Professional Learning and Development. Oxford Review of Education, 41(2), 234-252.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları. Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. İstanbul: Edam-Eğitim Kitapları.
  • Freeman, D. Q., Johnson, K. (Eds.). (1998). Reconceptualizing the Knowledge-Base of Language Teacher Education. TESOL Quarterly, 32, 397-417.
  • Fullan, M., Hargreaves, A. (2002). Teacher Development and Educational Change. New York: Routledge.
  • Ganda N. M. (2010). Teacher Professional Development: The Needs Of Tesol Teachers In The Republic Of Niger. (Yayımlanmamış doktora tezi) Indiana Üniversitesi. Pennsylvania.
  • Giraldo, F. (2014). The Impact of Professional Development Program on English Language Teachers' Classroom Performance. Profile: Issues in Teachers' Professional Development, 16(1), 65.
  • Guskey, T. R., (2000) Professional Development and Teacher Change; Teacher and Teaching. Theory and Practice, Vol. 8, No – 314, 16.
  • Guskey, T. R. (2002). Professional Development and Teacher Change. Teachers and Teaching, 8, 381-391.
  • Hewson, P. W. (2007). Teacher professional development in science. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of research on science education Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kanadlı, S. (2012). Öğretmenlere Yönelik Hazırlanan bir Mesleki Gelişim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kent, A. M. (2004) Improving Teacher Quality Through Professional Development. Education, 3(124), 427-435.
  • Kim, Y., Erekson, J., Bunten, B., Hinchey, P. (2014). Toward Sustainable Educational Changes through School-Based Professional Development on ELL Assessment for New Teachers. Theory Into Practice, 53(3), 1-17.
  • Mellom, P. J., Straubhaar, R., Balderas, C., Ariail, M., Portes, P. R. (2018). They Come with Nothing:” How Professional Development in a Culturally Responsive Pedagogy Shapes Teacher Attitudes Towards Latino/a English language learners. Teaching and Teacher Education (71), 98-107.
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Selahattin Turan (Çev.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Reimers, E. V. (2003)Teacher Professional Development: An İnternational Review of the Literatüre. Paris: UNESCO: International Institute for Educational Planning.
  • Richards, J. C., & Nunan, D. (Eds.). (1990). Second language teacher education. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Standards for Foreign Language Learning in the 21st Century. (2006) 3rd Edition. Kansas: Allen Press.
  • Schulz, R. A. (2000). Foreign Language Teacher Development: MLJ Perspectives 1916-1999. Modern Language Journal, 84, 496-522.
  • Tabatabaee-Yazdi, M., Motallebzadeh, K., Ashraf, H., Baghaei, P. (2018). Continuing Professional Development Strategies: A Model for the Iranian EFL Teachers’ Success. SAGE Open, Vol.8(1). 1-14.
  • Taymaz, A.H. (1992) Hizmet içi eğitim. Ankara: Pegem Yayın No:3.
  • Vescio, V., Ross, D., and Adams, A. (2008). A Review of Research on the Impact of Professional Learning Communities on Teaching Practice and Student Learning. Teaching and Teacher Education, 24(1), 80-91.
  • Wei, R. C., Darling-Hammond, L., Andree, A., Richardson, N., Orphanos, S. (2009). Professional learning in the learning profession: A status report on teacher development in the United States and abroad. Dallas, TX. National Staff Development Council.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M. (2011). “Arapça Öğretmenlerinin Meslekî Gelişimleriyle İlgili Okuma Programları”, İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi Sempozyumu (24-25 Aralık 2011), İstanbul 2011.
  • Http-1: http://www.nflc.umd.edu/projects/index adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-2: http://www.tellproject.org/about/purpose/adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-3: http://www.tellproject.org/framework/ adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-4:https://www.actfl.org/about-the-american-council-the-teaching-foreign-languages adresinden 20.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-5: https://www.actfl.org/about-the-american-council-the-teaching-foreign-languages adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-6: https://coerll.utexas.edu/methods/modules/teacher/02/index.php adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-7:https://coerll.utexas.edu/methods/modules/teacher/02/index.php adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-8:https://www.actfl.org/sites/default/files/publications/standards/World-ReadinessStandardsforLearningLanguages.pdf adresinden 21.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-9: www.matadornetwork.com. adresinden 23.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-10: https://startalk.umd.edu/public/about adresinden 25.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-11: https://nsep.gov. adresinden 18.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-12: STARTALK-Endorsed Principles for Effective Teaching & Learning https://startalk.umd.edu/public/principles adresinden 26.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-13: https://startalk.umd.edu/public/find-a-summer-program/ adresinden 25.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-14: https://startalk.umd.edu/public/find-a-summer-program/ adresinden 25.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-15: TELL Projesi Alanları Çerçevesi. http://www.tellproject.org/framework/ adresinden 28.04.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Http-16:STELLA modülleri-TELL Kriterleri ve Eğitsel Başlıkları https://startalk.umd.edu/public/resources/stella adresinden 03-05-2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Musa Yıldız 0000-0002-5274-9481

Zeynep Arkan 0000-0003-0534-186X

Yayımlanma Tarihi 5 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 3 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 16 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, M., & Arkan, Z. (2019). ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 4(1), 1-20.
AMA Yıldız M, Arkan Z. ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI. Research and Experience Journal (REJ). Temmuz 2019;4(1):1-20.
Chicago Yıldız, Musa, ve Zeynep Arkan. “ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 4, sy. 1 (Temmuz 2019): 1-20.
EndNote Yıldız M, Arkan Z (01 Temmuz 2019) ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI. Araştırma ve Deneyim Dergisi 4 1 1–20.
IEEE M. Yıldız ve Z. Arkan, “ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI”, Research and Experience Journal (REJ), c. 4, sy. 1, ss. 1–20, 2019.
ISNAD Yıldız, Musa - Arkan, Zeynep. “ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 4/1 (Temmuz 2019), 1-20.
JAMA Yıldız M, Arkan Z. ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI. Research and Experience Journal (REJ). 2019;4:1–20.
MLA Yıldız, Musa ve Zeynep Arkan. “ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, c. 4, sy. 1, 2019, ss. 1-20.
Vancouver Yıldız M, Arkan Z. ARAPÇA ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ GELİŞİMİ VE STARTALK ARAPÇA ÖĞRETMENİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI. Research and Experience Journal (REJ). 2019;4(1):1-20.