Year 2019, Volume 5, Issue 1, Pages 159 - 175 2019-04-25

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI
СПЕЦИФИКА ОБЩЕНИЯ И ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА В ТУРЕЦКИХ ВУЗАХ
THE SPECIFICITY OF THE COMMUNICATION AND TEACHING OF RUSSIAN LANGUAGE IN TURKISH UNIVERSITIES

Kamala KARİMOVA [1]

4 19

 

Bugün Türkiye'de, Rus Dili ve Edebiyatı öğrenimine olan ilgi daha çok artmaktadır. Aynı zamanda, Rus Dili ve Edebiyatını öğrenmek Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinin temsilcileriyle iletişim kurmak için fırsat verir.

Dilsel olmayan bir ortamda Rus dili ve Edebiyatı öğretimindezellikle Türkiyede), önemli faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Bu, her şeyden önce, eğitim sistemi ve zihniyettir. Öğrencilerin ulusal-kültürel özelliklerine ve ulusal eğitim sisteminin özelliklerine ilişkin bilgilerinin uygulanması, eğitim sürecinin iyileştirilmesine katkıda bulunacaktır.

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesinin Öğretmenleri olarak Rus Dili ve Edebiyatı derslerinde Türk Öğrencilerin karşılaştığı bazı zorlukları gözlemlediz. Doğal olarak, bu zorlukların üstesinden gelmek için nedenlerini tanımlamadan ortadan kaldırmak imkânsızdır.

Türk Öğrencilere Rus Dilinin öğretilmesindeki en zor yönlerinden birisinin gramer olduğu unutulmamalıdır. Bunun dışında ses bilgisi, imla ve kaligrafi de ayrı bir zorluk teşkil etmektedir. Bu nedenle, Türk öğrencilerle çalışan Rus dili ve Edebiyatı öğretmenleri olarak yazı yazma gibi bu tür iletişim etkinliklerine ayrı bir önem göstermeliyiz. Hazırlık sınıfı ve birinci sınıf öğrencilerini Rus dili derslerinde sözlü yanıtlara alıştırmak gerekmektedir.

Rus Dili ve Edebiyatı, Türk Dilinin özellikleri, milli ve kültürel özellikler
  • 1. Давер М. В. Мотивационно-стратегические аспекты личностно-ориентированного подхода к изучению русского языка как иностранного на начальном этапе. Автореферат дисс. … докт. пед. наук. М., 2008. С. 34 – 35.
  • 2. Ли Ю. А. Реформы в системе образования Турецкой республики. М., 2006. С. 61, 116.
  • 3. Об ошибках, порождённых особенностями грамматического строя турецкого языка, см. в статье: Напольнова Е. М. Особенности преподавания русского языка в турецкой аудитории // Русский язык за рубежом, 2008, № 4. С. 96 – 98.
Primary Language tr
Subjects Social
Published Date NİSAN 2009
Journal Section MAKALELER
Authors

Orcid: 0000-0002-2321-3864
Author: Kamala KARİMOVA (Primary Author)
Country: Turkey


Bibtex @research article { aicusbed510759, journal = {Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {2149-3006}, eissn = {2149-4053}, address = {Ağrı İbrahim Çeçen University}, year = {2019}, volume = {5}, pages = {159 - 175}, doi = {10.31463/aicusbed.510759}, title = {AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI}, key = {cite}, author = {KARİMOVA, Kamala} }
APA KARİMOVA, K . (2019). AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 159-175. DOI: 10.31463/aicusbed.510759
MLA KARİMOVA, K . "AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI". Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 (2019): 159-175 <http://dergipark.org.tr/aicusbed/issue/44953/510759>
Chicago KARİMOVA, K . "AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI". Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 (2019): 159-175
RIS TY - JOUR T1 - AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI AU - Kamala KARİMOVA Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.31463/aicusbed.510759 DO - 10.31463/aicusbed.510759 T2 - Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 159 EP - 175 VL - 5 IS - 1 SN - 2149-3006-2149-4053 M3 - doi: 10.31463/aicusbed.510759 UR - https://doi.org/10.31463/aicusbed.510759 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI %A Kamala KARİMOVA %T AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI %D 2019 %J Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 2149-3006-2149-4053 %V 5 %N 1 %R doi: 10.31463/aicusbed.510759 %U 10.31463/aicusbed.510759
ISNAD KARİMOVA, Kamala . "AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN RUS DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ KONUŞMA ZORLUKLARI". Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 / 1 (April 2019): 159-175. https://doi.org/10.31463/aicusbed.510759