Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PERCEPTION AND RELATIONSHIP WITH EMPLOYEE EMPOWERMENT AND ORGANIZATIONAL COMMITMENT: CASE FROM PORT OPERATION EMPLOYEES

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 10, 235 - 270, 30.12.2018

Öz

The aim of this
study is to examine perception and relationship with employees empowerment and
organizational commitment. The research was carried out at a private port in
İzmir Aliağa and the survey applied to 150 employees. The survey consists of 48
questions three scales (socio demographic, empowerment and commitment). The
survey was implemented in July of 2017. SPSS program was used for data
analysis. Descriptive analyses of socio-demographic variables were performed. ANOVA
and t tests were applied to investigate the differentiation between socio
demographic variables and the empowerment and organizational commitment scales.
Pearson correlation analysis and regression analysis were performed to measure
the relationship between the scales. Differences in dimension of meaning were
found among those over the age of 42 in subdimensions of empowerment.
Differences in dimension of impact were found among those employees with 4
children. Differences in dimension of self determination were found among those
employees with 2 children. Differences in dimension of impact were found among
those 0-5 years employees who lives in İzmir. Differences in dimension of
meaning were found among those 16-20 years employee who lives in İzmir.
Differences in dimension of meaning were found for the participants of for more
than 15 years working on the same title. According to the organizational
commitment and educational status variable, continuance and normative
commitment of primary education graduates were high. According to the title
variable, the normative commitment of the operators was determined to be at the
highest level. A positive and significant relationship was found between
subdimensions of empowerment and organizational commitment. Regression analysis
showed that empowerment has affected on employee’s organizational commitment by
17%.

Kaynakça

  • Akgün, Y. E. (2015). Örgütlerde Algılanan Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık İle İlişkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment to the Organization, Journal of Occupational Pychology, 63. Sayı. 1-18.
  • Ambad, S. N.A. ve Bahron, A. (August 2012). Psychological Empowerment: The Influence on Organizational Commitment Among Employees in the Constuction Sector, The Journal of Global Business Management, 8(2). 73-81.
  • Arabacı, İ. B., Alanoğlu, M. ve Doğan, B. (Ocak 2014). Okul Müdürlerinin Karizmatik Liderlik Özellikleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki, Turkish Journal of Educational Studies, 1(1). 192-221.
  • Ateş, A. (2016). Türkiye’deki Limanların İnternet Sitelerinde Yer Alan Misyon ve Vizyon Beyanlarının Verimlilik Odaklı İçerik Analizi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34). 401-415.
  • Çalışkan, A. ve Hazır, K. (2012). Psikolojik Güçlendirmenin İş Tatminine Etkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracılık Rolü, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2). 49-77.
  • Çelebi, M. A. (2009). Örgütsel Bağlılığın Sağlanılmasında Bir Araç Olarak Personel Güçlendirme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Çöl, G. (2008). Algılanan Güçlendirmenin İş gören Performansı Üzerine Etkileri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1). 35-46.
  • Doğan, S. ve Demiral, Ö. (Ocak-Haziran 2009). Örgütsel Bağlılığın Sağlanmasında Personel Güçlendirme ve Psikolojik Sözleşmenin Etkisine İlişkin Bir Araştırma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32. Sayı. 47-80.
  • Elüstün, T.S. (2018). Personel Güçlendirme İle Örgütsel Bağlılık Algısı ve İlişkisi: Liman İşletmesi Çalışanları Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdem, M. ve Uçar, İ. H (2013). Öğretmenlere Göre İlköğretimde Öğrenen Örgüt Algısı ve Öğrenen Örgütün Örgütsel Bağlılığa Etkisi, Kurum ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Educational Sciences: Theory & Sciences, 13(3). 1515-1534. doi: 10.12738/estp.2013.3.1693
  • Erol, E. (2013). İş gören Güçlendirme ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki: Konaklama İşletmeleri Açısından Bir İnceleme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gider, İ. ve Şencan, H. (Bahar 2016). İşletmelerin Farklılık Yönetimi Anlayışı İle İşletme Üyelerinin Örgütsel Bağlılık Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29. Özel Sayı. 189-204.
  • Gören, T. (2012). İlköğretim Kurumlarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Gümüştekin, G. E. ve Emet, C. (2015). Güçlendirme Algılarında Değişimin Örgütsel Kültür ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkileri, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17. Sayı. 90-116.
  • Güneş, İ. Bayraktaroğlu, S. ve Kutanis, R. Ö. (2009). Çalışanların Örgütsel Bağlılık ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3). 481-497.
  • Gürbüz, G. Kumkale, İ. ve Oğuzhan, A. (2013). Bankacılık Sektöründe Personel Güçlendirme Uygulamalarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Trakya Bölgesi Bankalarında Araştırma, International Conference on Eurasian Economies 2013, SESSION 7C: Sektörel Sorunlar, 791-800.
  • Henkin, A. B. ve Marchiori, D. M. (2003). Empowerment and Organizational Commitment of Chiropractic Faculty, Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics, 26(5). 275-281.
  • IMEAK DTO (2015). Deniz Ticareti Dergisi, Deniz Ticaret Odası Resmi Yayını. Haziran Sayısı.
  • Karakaş, A. ve Serçek, S. (2014). Psikolojik Güçlendirme Algısının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(2). 90-107.
  • Kaya, N. ve Selçuk, S. (2007). Bireysel Başarı Güdüsü Organizasyonel Bağlılığı Nasıl Etkiler, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(2). 175-190.
  • Kaynak, R. ve Satılmış, Ş. (2016). Ticari Limanlarda Hesap Verebilirliğin Lojistik Performansa Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, ÖS-ULK, 179-196. doi: 10.18613/deudfd.31505
  • Kitapçı, H. ve Kaygısız, Ö. C. (2014). IKY Uygulamalarına Yönelik Algının Örgütsel Bağlılığa Etkisinde İş Tatmininin Ara Değişken Olarak İncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31). 57-192.
  • Koç, R. (2008). Personel Güçlendirme İle Çalışanların Örgüte Bağlılığı Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Meletiou, M. (March 2006). Improved Port PerformanceThrough Training the Contribution of the International Labour Organization, 22nd International Port Conference Human Recources and Sea Ports Performance, Egypt, 1-9.
  • Mujka, F. (2011). Personel Güçlendirme İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öter, S. ve Ayan, M. S. (2016). Denizcilik İşletmelerinde Dönüşümcü Liderlik ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Literatür Araştırması, Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizcilik Fakültesi Dergisi, 8(1). 129-157. doi: 10.18613/deudfd.10550 Özaslan, B. Ö. (2006). Yeniden Yapılanma Sürecinde Liman İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevinin Organizasyonu ve Bir Örnek Olay, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Perçin, M. (2008). İşletmenin Örgüt Yapısının İş Görenlerin Örgütsel Bağlılığına Etkisine İlişkin Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta. Sigler, T. H., Pearson, C. M. (February 2000). Creating on Empowering Culture: Examining The Relationship Between Organizational Culture and Perceptions of Empowerment, Journal of Quality Management, 5(2000). 27-52.
  • Spreitzer, G. M. (1995). Psychological Empowerment in the Workplace: Dimensions, Measurement and Validation, Academy of Management Journal, 38(5). 1442.
  • Suyabasmaz, H. (2015). Türkiye Denizcilik Sektörünün Mevcut Durumu, Sorunları ve Çözümlerine Yönelik Teklifler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şan, B. Ç. (2017). Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Psikolojik Güçlendirme ve Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Şenergüç, S. (2009). Örgütsel Bağlılığın İş Doyumu Üzerindeki Etkileri ve Özel Sektörde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tekiner, M. A. (Nisan 2014). Psikolojik Güçlendirme ve Duygusal Bağlılık: Emniyet Teşkilatı Örneklemi, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14. Sayı. 172-203.
  • Telli, E. ve Ünal, Z. (Temmuz 2015). Kurumsal İtibar Olgusunun Çalışanların Örgütsel Bağlılığı Üzerine Etkisi: Bir Alan Araştırması, Tekirdağ S.M.M.M. Odası Sosyal Bilimler Dergisi, 4. Sayı. 1-17.
  • Thomas, K. W. ve Velthouse B. A. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An ‘’Interpretive’’ Model of Intrinsic Task Motivation, Academy of Management Review 15(4). 666-681.
  • TSAI, C. L. (2014). The Organizational Climate and Employees Job Satisfaction in the Terminal Operation Content of Kaohsiung Port, The Asian Journal of Shipping and Logistics, 30(3). 373-392.
  • Türker, F. (2007). Denizcilik Sektöründe İş Tatmini ve Örgüte Bağlılığın İş Gücü Devrine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yaşar, Ş. (2015). Zaman Esaslı Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Sisteminin Liman İşletmeciliğinde Uygulama Önerisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Yeni, K., Esmer, S. ve Bilgin, İ. (Mayıs 2016). Türkiye’de Limanlar İçin Fiyatlandırma Faaliyetine Etki Eden Yasal Faktörler, V. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi Bildiriler Kitabı, Toros Üniversitesi, Mersin: Can Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, İ. ve Erol, E. (2016). The Examination of the Relationship between Employees Empowerment Perceptions and Their Organizational Commitments in Hotel Operations, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4). 219-229. doi: 10.20491/isarder.2016.215

PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 10, 235 - 270, 30.12.2018

Öz

Çalışmanın
amacı, liman işletmeleri çalışanlarının personel güçlendirme ve örgütsel
bağlılık algılarının incelenmesi, personel güçlendirme, örgütsel bağlılık
ilişkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İzmir ili Aliağa ilçesinde özel bir
liman işletmesinde yapılmış olup, 150 çalışana anket uygulanmıştır. Anket 2017
yılının Temmuz ayında uygulanmış ve 48 sorudan oluşmuştur. Ankette sosyo
demografik verilere yönelik bir ölçek, personel güçlendirme ve örgütsel
bağlılık için ayrı ölçekler kullanılmıştır. Veri analizleri SPSS programıyla
yapılmıştır. Sosyo demografik değişkenlerin tanımlayıcı istatistik analizleri
yapılmıştır. Personel güçlendirme ve örgütsel bağlılık ölçeklerinin, sosyo
demografik değişkenler arasındaki farklılaşma durumunu araştırmak için ANOVA ve
t testleri uygulanmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkiyi ölçmek için Pearson
korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Personel güçlendirme yaş
değişkeninde 42 yaş üstü çalışanlarda anlam boyutunda farklılıklar
saptanmıştır. Çocuk sayısı değişkeninde 4 çocuk sahibi çalışanlarda etki
boyutunda, 2 çocuk sahibi çalışanlarda özerklik boyutunda farklılıklar
saptanmıştır. İzmir’de bulunma süresi değişkeninde 0-5 yıldır İzmir’de bulunan
çalışanların etki boyutunda farklılıklar, 16-20 yıldır İzmir’de bulunan
çalışanların anlam boyutunda yüksek puanlar ortaya çıkmıştır. Unvanda çalışma
süresi değişkeninde 15 yıl ve üzeri çalışanların anlam boyutunda farklılıklar
görülmüştür. Örgütsel bağlılık ile eğitim durumu değişkenine göre ilköğretim
mezunu çalışanların devam ve normatif bağlılıklarının yüksek seviyede olduğu
görülmüştür. Unvan değişkenine göre, operatör unvanındaki çalışanların normatif
bağlılıklarının en yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Personel
güçlendirme alt boyutlarıyla örgütsel bağlılık arasında pozitif yönlü ve
anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Yapılan regresyon analiziyle personel
güçlendirme uygulamalarının, çalışanların örgütsel bağlılıklarındaki
değişikliği %17 oranında açıkladığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgün, Y. E. (2015). Örgütlerde Algılanan Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık İle İlişkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment to the Organization, Journal of Occupational Pychology, 63. Sayı. 1-18.
  • Ambad, S. N.A. ve Bahron, A. (August 2012). Psychological Empowerment: The Influence on Organizational Commitment Among Employees in the Constuction Sector, The Journal of Global Business Management, 8(2). 73-81.
  • Arabacı, İ. B., Alanoğlu, M. ve Doğan, B. (Ocak 2014). Okul Müdürlerinin Karizmatik Liderlik Özellikleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki, Turkish Journal of Educational Studies, 1(1). 192-221.
  • Ateş, A. (2016). Türkiye’deki Limanların İnternet Sitelerinde Yer Alan Misyon ve Vizyon Beyanlarının Verimlilik Odaklı İçerik Analizi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34). 401-415.
  • Çalışkan, A. ve Hazır, K. (2012). Psikolojik Güçlendirmenin İş Tatminine Etkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracılık Rolü, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2). 49-77.
  • Çelebi, M. A. (2009). Örgütsel Bağlılığın Sağlanılmasında Bir Araç Olarak Personel Güçlendirme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Çöl, G. (2008). Algılanan Güçlendirmenin İş gören Performansı Üzerine Etkileri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1). 35-46.
  • Doğan, S. ve Demiral, Ö. (Ocak-Haziran 2009). Örgütsel Bağlılığın Sağlanmasında Personel Güçlendirme ve Psikolojik Sözleşmenin Etkisine İlişkin Bir Araştırma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32. Sayı. 47-80.
  • Elüstün, T.S. (2018). Personel Güçlendirme İle Örgütsel Bağlılık Algısı ve İlişkisi: Liman İşletmesi Çalışanları Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdem, M. ve Uçar, İ. H (2013). Öğretmenlere Göre İlköğretimde Öğrenen Örgüt Algısı ve Öğrenen Örgütün Örgütsel Bağlılığa Etkisi, Kurum ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Educational Sciences: Theory & Sciences, 13(3). 1515-1534. doi: 10.12738/estp.2013.3.1693
  • Erol, E. (2013). İş gören Güçlendirme ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki: Konaklama İşletmeleri Açısından Bir İnceleme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gider, İ. ve Şencan, H. (Bahar 2016). İşletmelerin Farklılık Yönetimi Anlayışı İle İşletme Üyelerinin Örgütsel Bağlılık Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29. Özel Sayı. 189-204.
  • Gören, T. (2012). İlköğretim Kurumlarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Gümüştekin, G. E. ve Emet, C. (2015). Güçlendirme Algılarında Değişimin Örgütsel Kültür ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkileri, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17. Sayı. 90-116.
  • Güneş, İ. Bayraktaroğlu, S. ve Kutanis, R. Ö. (2009). Çalışanların Örgütsel Bağlılık ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3). 481-497.
  • Gürbüz, G. Kumkale, İ. ve Oğuzhan, A. (2013). Bankacılık Sektöründe Personel Güçlendirme Uygulamalarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Trakya Bölgesi Bankalarında Araştırma, International Conference on Eurasian Economies 2013, SESSION 7C: Sektörel Sorunlar, 791-800.
  • Henkin, A. B. ve Marchiori, D. M. (2003). Empowerment and Organizational Commitment of Chiropractic Faculty, Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics, 26(5). 275-281.
  • IMEAK DTO (2015). Deniz Ticareti Dergisi, Deniz Ticaret Odası Resmi Yayını. Haziran Sayısı.
  • Karakaş, A. ve Serçek, S. (2014). Psikolojik Güçlendirme Algısının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(2). 90-107.
  • Kaya, N. ve Selçuk, S. (2007). Bireysel Başarı Güdüsü Organizasyonel Bağlılığı Nasıl Etkiler, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(2). 175-190.
  • Kaynak, R. ve Satılmış, Ş. (2016). Ticari Limanlarda Hesap Verebilirliğin Lojistik Performansa Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, ÖS-ULK, 179-196. doi: 10.18613/deudfd.31505
  • Kitapçı, H. ve Kaygısız, Ö. C. (2014). IKY Uygulamalarına Yönelik Algının Örgütsel Bağlılığa Etkisinde İş Tatmininin Ara Değişken Olarak İncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31). 57-192.
  • Koç, R. (2008). Personel Güçlendirme İle Çalışanların Örgüte Bağlılığı Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Meletiou, M. (March 2006). Improved Port PerformanceThrough Training the Contribution of the International Labour Organization, 22nd International Port Conference Human Recources and Sea Ports Performance, Egypt, 1-9.
  • Mujka, F. (2011). Personel Güçlendirme İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öter, S. ve Ayan, M. S. (2016). Denizcilik İşletmelerinde Dönüşümcü Liderlik ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Literatür Araştırması, Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizcilik Fakültesi Dergisi, 8(1). 129-157. doi: 10.18613/deudfd.10550 Özaslan, B. Ö. (2006). Yeniden Yapılanma Sürecinde Liman İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevinin Organizasyonu ve Bir Örnek Olay, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Perçin, M. (2008). İşletmenin Örgüt Yapısının İş Görenlerin Örgütsel Bağlılığına Etkisine İlişkin Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta. Sigler, T. H., Pearson, C. M. (February 2000). Creating on Empowering Culture: Examining The Relationship Between Organizational Culture and Perceptions of Empowerment, Journal of Quality Management, 5(2000). 27-52.
  • Spreitzer, G. M. (1995). Psychological Empowerment in the Workplace: Dimensions, Measurement and Validation, Academy of Management Journal, 38(5). 1442.
  • Suyabasmaz, H. (2015). Türkiye Denizcilik Sektörünün Mevcut Durumu, Sorunları ve Çözümlerine Yönelik Teklifler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şan, B. Ç. (2017). Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Psikolojik Güçlendirme ve Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Şenergüç, S. (2009). Örgütsel Bağlılığın İş Doyumu Üzerindeki Etkileri ve Özel Sektörde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tekiner, M. A. (Nisan 2014). Psikolojik Güçlendirme ve Duygusal Bağlılık: Emniyet Teşkilatı Örneklemi, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14. Sayı. 172-203.
  • Telli, E. ve Ünal, Z. (Temmuz 2015). Kurumsal İtibar Olgusunun Çalışanların Örgütsel Bağlılığı Üzerine Etkisi: Bir Alan Araştırması, Tekirdağ S.M.M.M. Odası Sosyal Bilimler Dergisi, 4. Sayı. 1-17.
  • Thomas, K. W. ve Velthouse B. A. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An ‘’Interpretive’’ Model of Intrinsic Task Motivation, Academy of Management Review 15(4). 666-681.
  • TSAI, C. L. (2014). The Organizational Climate and Employees Job Satisfaction in the Terminal Operation Content of Kaohsiung Port, The Asian Journal of Shipping and Logistics, 30(3). 373-392.
  • Türker, F. (2007). Denizcilik Sektöründe İş Tatmini ve Örgüte Bağlılığın İş Gücü Devrine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yaşar, Ş. (2015). Zaman Esaslı Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Sisteminin Liman İşletmeciliğinde Uygulama Önerisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Yeni, K., Esmer, S. ve Bilgin, İ. (Mayıs 2016). Türkiye’de Limanlar İçin Fiyatlandırma Faaliyetine Etki Eden Yasal Faktörler, V. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi Bildiriler Kitabı, Toros Üniversitesi, Mersin: Can Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, İ. ve Erol, E. (2016). The Examination of the Relationship between Employees Empowerment Perceptions and Their Organizational Commitments in Hotel Operations, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4). 219-229. doi: 10.20491/isarder.2016.215
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Tunay Sever Elüstün

İlyas Sözen

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Sever Elüstün, T., & Sözen, İ. (2018). PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler, 5(10), 235-270.
AMA Sever Elüstün T, Sözen İ. PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler. Aralık 2018;5(10):235-270.
Chicago Sever Elüstün, Tunay, ve İlyas Sözen. “PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”. Akademik Hassasiyetler 5, sy. 10 (Aralık 2018): 235-70.
EndNote Sever Elüstün T, Sözen İ (01 Aralık 2018) PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler 5 10 235–270.
IEEE T. Sever Elüstün ve İ. Sözen, “PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”, Akademik Hassasiyetler, c. 5, sy. 10, ss. 235–270, 2018.
ISNAD Sever Elüstün, Tunay - Sözen, İlyas. “PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”. Akademik Hassasiyetler 5/10 (Aralık 2018), 235-270.
JAMA Sever Elüstün T, Sözen İ. PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler. 2018;5:235–270.
MLA Sever Elüstün, Tunay ve İlyas Sözen. “PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”. Akademik Hassasiyetler, c. 5, sy. 10, 2018, ss. 235-70.
Vancouver Sever Elüstün T, Sözen İ. PERSONEL GÜÇLENDİRME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ALGISI VE İLİŞKİSİ: LİMAN İŞLETMESİ ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler. 2018;5(10):235-70.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.