Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Sayı: 30, 364 - 384, 28.12.2018
https://doi.org/10.31123/akil.460921

Öz

Kaynakça

  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çev. Ed. Hasan Aydın, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2012).Social Media As Beat, JournalismPractice, 6:3, ss. 403-419
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2013).Twitterasa News Source, JournalismPractice, 7:4, ss.446-464.
  • Granger, L. C. (2013). Elite Retweets, OpinionsandEngagement: TheUseTwitterby South AfricanJournalistBarryBateman,Doktora Tezi, University of Cape Town.
  • Güreli, N. (2007). “Yerel Basının İşlevi ve Demokrasilerde Önemi”, Türkiye’de Yerel Basın, Ed. Suat Gezgin, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları,ss.173-175.
  • Hermida, A. (2010). “TwitteringThe News”, JournalismPractice, Vol. 4, No 3, ss. 297-308.
  • Hülür, H. Ve Yaşın, C. (2017). “Yeni Medya ve Gazeteciliğin Geleceğini Çerçevelemek”, Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği, Ed. Himmet Hülür ve Cem Yaşın, Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.9 – 38.
  • Kıyan, Z. Ve Törenli, N. (2018). Sosyal Medyanın Gazetecilikteki Rolü: Türkiye’deki Haber Kuruluşları Üzerine Bir İnceleme, Gaziantep UniversityJournal of SocialScience, 17(1), ss.32-52.
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya, Gaziantep UniversityJournal of SocialSciences, 13(4), ss. 821-835.
  • Lowery, C. (2009). An ExplosionPromptsRethinking of Twitterandfacebook. NiemanReports, 63(3), ss.32-34.
  • Ludtke, M. (2009). Let’s Talk: JournalismandSocial Media, NeimanReports, 63 (3), s.4.
  • Murthy, D. (2013). Twitter. UK: PolityPress.
  • Pavlik, J. V. (2001). Yeni Medya ve Gazetecilik, Çev. Müge Demir ve Berrin kalsın, Ankara: Phoneix.
  • Stassen, W. (2010). Your News in 140 Characters: ExploringThe Role of Social Media in Journalism, Global Media JournalAfrican Edition, Vol.4, ss.116-131.
  • Taşkıran, İ. Ve Kırık, A. M. (2016). Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Intermedia International E-Journal, 3(1), ss.213-241.
  • Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat yayınevi. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018, Erişim tarihi: 14.09.2018.
  • http://www.hurri¬yet.com.tr /ge¬zi-olaylarinin-twitter-kullanici-sayisini-arttirdi-25306778, Erişim tarihi: 23.10.2016.

Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya ve Habercilik İlişkisi

Yıl 2018, Sayı: 30, 364 - 384, 28.12.2018
https://doi.org/10.31123/akil.460921

Öz

Yeni medya teknolojilerinin
hayatımıza girmesiyle pek çok alanda dönüşüm yaşanmıştır. Dönüşüm yaşanan
başlıca alanlardan biri de gazetecilik mesleğidir. Değişen teknolojilerle
birlikte gazetecilerin haber kaynaklarına erişimi de kolaylaşmıştır. Özellikle
internet sayesinde habere anında ulaşma imkânına sahip olan gazeteciler haber
kaynaklarında da bir dönüşüm yaşamıştır. Günümüzde sosyal medya denilen
platformların gazetecilerin haber kaynaklarına dahil edildiği gözlenmektedir.
Bu çalışmada bir haber kaynağı olarak sosyal medyanın gazeteciler için önemi
tespit edilmek istenmiştir. Çalışma yöntemi olarak web tabanlı derinlemesine
görüşme tekniği uygulanmıştır. Sekiz medya profesyoneline sosyal medya
hesaplarından canlı olarak sorular sorularak sosyal medyanın gazetecilik
mesleğiyle ilişkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonunda görüşülen
gazetecilerin tümünün sosyal medyayı haber kaynağı olarak kullandığı sonucuna
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çev. Ed. Hasan Aydın, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2012).Social Media As Beat, JournalismPractice, 6:3, ss. 403-419
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2013).Twitterasa News Source, JournalismPractice, 7:4, ss.446-464.
  • Granger, L. C. (2013). Elite Retweets, OpinionsandEngagement: TheUseTwitterby South AfricanJournalistBarryBateman,Doktora Tezi, University of Cape Town.
  • Güreli, N. (2007). “Yerel Basının İşlevi ve Demokrasilerde Önemi”, Türkiye’de Yerel Basın, Ed. Suat Gezgin, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları,ss.173-175.
  • Hermida, A. (2010). “TwitteringThe News”, JournalismPractice, Vol. 4, No 3, ss. 297-308.
  • Hülür, H. Ve Yaşın, C. (2017). “Yeni Medya ve Gazeteciliğin Geleceğini Çerçevelemek”, Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği, Ed. Himmet Hülür ve Cem Yaşın, Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.9 – 38.
  • Kıyan, Z. Ve Törenli, N. (2018). Sosyal Medyanın Gazetecilikteki Rolü: Türkiye’deki Haber Kuruluşları Üzerine Bir İnceleme, Gaziantep UniversityJournal of SocialScience, 17(1), ss.32-52.
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya, Gaziantep UniversityJournal of SocialSciences, 13(4), ss. 821-835.
  • Lowery, C. (2009). An ExplosionPromptsRethinking of Twitterandfacebook. NiemanReports, 63(3), ss.32-34.
  • Ludtke, M. (2009). Let’s Talk: JournalismandSocial Media, NeimanReports, 63 (3), s.4.
  • Murthy, D. (2013). Twitter. UK: PolityPress.
  • Pavlik, J. V. (2001). Yeni Medya ve Gazetecilik, Çev. Müge Demir ve Berrin kalsın, Ankara: Phoneix.
  • Stassen, W. (2010). Your News in 140 Characters: ExploringThe Role of Social Media in Journalism, Global Media JournalAfrican Edition, Vol.4, ss.116-131.
  • Taşkıran, İ. Ve Kırık, A. M. (2016). Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Intermedia International E-Journal, 3(1), ss.213-241.
  • Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat yayınevi. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018, Erişim tarihi: 14.09.2018.
  • http://www.hurri¬yet.com.tr /ge¬zi-olaylarinin-twitter-kullanici-sayisini-arttirdi-25306778, Erişim tarihi: 23.10.2016.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rengim Sine

Gülşah Sarı

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 21 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Sine, R., & Sarı, G. (2018). Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya ve Habercilik İlişkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 364-384. https://doi.org/10.31123/akil.460921