Year 2011, Volume 4, Issue 1, Pages 1 - 17 2011-06-01

Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi
Scale Development for The Utilization Of Information And Communication Technologies

Mustafa Özmusul [1]

145 201

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerini ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek yapısının belirlenmesi amacıyla, 157 ilköğretim ikinci kademe öğrencisi örnekleme alınmıştır. Bu uygulama ile ölçeğin yapısına uymayan maddelerin ölçekten çıkarılmasıyla elde edilen ölçeğin son hali geçerlik ve güvenirlik testlerinin yapılması amacıyla 734 ilköğretim ikinci kademe öğrencisine uygulanmıştır. Dörtlü likert tipte hazırlanan ölçeğin ilk formunda yer alan 45 madde yapılan uygulama ve analizler sonunda 18 maddeye indirilmiştir. Ölçeğin, bilgi edinme, araştırma-inceleme, iletişim, oyun-eğlence ve kendini ifade etme seklinde beş faktörü olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin tamamının cronbach α güvenirlik katsayısı 0.85 olarak hesaplanmıştır.
The aim of this study is to develop a reliable and valid scale in order to determine upper primary school students’ levels of utilization of Information and Communication Technologies (ICT). In order to determine the structure of scale, the scale was administered to 157 upper primary school students. The final form of the scale was administered to 734 upper primary school students for testing reliability and validity. After the analyses, 45 items in the initial scale were reduced to 18 items. It was determined that the scale had five factors. There factors are acquiring information, research and examination, communication, entertainment-game and self expression. The calculated alpha Cronbach coefficient for the scale was 0.85.
Subjects
Other ID JA33VV92HZ
Journal Section Articles
Authors

Author: Mustafa Özmusul

Bibtex @ { akukeg313989, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Afyon Kocatepe University}, year = {2011}, volume = {4}, pages = {1 - 17}, doi = {}, title = {Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi}, key = {cite}, author = {Özmusul, Mustafa} }
APA Özmusul, M . (2011). Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4 (1), 1-17. Retrieved from http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29342/313989
MLA Özmusul, M . "Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 (2011): 1-17 <http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29342/313989>
Chicago Özmusul, M . "Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 (2011): 1-17
RIS TY - JOUR T1 - Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi AU - Mustafa Özmusul Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 17 VL - 4 IS - 1 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Theoretical Educational Science Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi %A Mustafa Özmusul %T Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi %D 2011 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 4 %N 1 %R %U
ISNAD Özmusul, Mustafa . "Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 / 1 (June 2011): 1-17.