Year 2011, Volume 4, Issue 1, Pages 38 - 49 2011-06-01

Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
Investigation of Teacher Candidate’s Social Skill Levels

Günseli Girgin [1] , Duygu Çetingöz [2] , Deniz Ekinci Vural [3]

118 288

Öğretmenlerin başkalarıyla etkileşim kurabilecek, sosyal açıdan kabul edilebilir olan davranışlara sahip olması oldukça önemlidir. Bu davranışlar, genel olarak sosyal beceri olarak adlandırılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği, Matematik Eğitimi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Eğitimi Öğretmenliği lisans programlarına devam eden 222, 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilere ait sosyo-demografik özelliklere ilişkin bilgi edinmek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ile Sosyal Beceri Envanteri (Yüksel, 2004) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ölçeğin alt bölümleriyle bazı faktörler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
It is very important for teachers to have behaviors which may interact with others and are acceptable in social aspect. These behaviors are generally termed as social skill. The aim of this research is to investigate the social skill levels of teacher candidates in the aspect of various variables. 222 4th grade students who are educating in license program of Primary Education Department Pre-School Education Teaching, Social Studies Education Teaching, Mathematics Education Teaching and Science Education Teaching in Buca Faculty of Education in University of Dokuz Eylül constitute the sample of this research. In this research, with a view to obtain information related to socio-demographic characteristics, Personal Data Form and Social Skill Inventory are used as data collection tools. As a consequence of research, there are meaningful relations between the subparts and some factors of the scale
Subjects
Other ID JA47JB75ZC
Journal Section Articles
Authors

Author: Günseli Girgin

Author: Duygu Çetingöz

Author: Deniz Ekinci Vural

Bibtex @ { akukeg313991, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Afyon Kocatepe University}, year = {2011}, volume = {4}, pages = {38 - 49}, doi = {}, title = {Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Girgin, Günseli and Çetingöz, Duygu and Vural, Deniz Ekinci} }
APA Girgin, G , Çetingöz, D , Vural, D . (2011). Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4 (1), 38-49. Retrieved from http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29342/313991
MLA Girgin, G , Çetingöz, D , Vural, D . "Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 (2011): 38-49 <http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29342/313991>
Chicago Girgin, G , Çetingöz, D , Vural, D . "Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 (2011): 38-49
RIS TY - JOUR T1 - Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi AU - Günseli Girgin , Duygu Çetingöz , Deniz Ekinci Vural Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 38 EP - 49 VL - 4 IS - 1 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Theoretical Educational Science Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi %A Günseli Girgin , Duygu Çetingöz , Deniz Ekinci Vural %T Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi %D 2011 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 4 %N 1 %R %U
ISNAD Girgin, Günseli , Çetingöz, Duygu , Vural, Deniz Ekinci . "Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 / 1 (June 2011): 38-49.