BibTex RIS Kaynak Göster

The Study Of Validity And Reliability Test Of Progress İn Maths 6 For 60-77, Month Old Chıldren

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 146 - 153, 01.06.2011

Öz

This study was planned to evaluate the validity and reliability works of “Progress in Maths 6” for 60-77 month-old children. The research was carried out with 60-77 month-old 334 kindergarten children in 2009-2010 education year. The kindergartens are dependent to the Ministry of Education. Test retest correlation coefficient was found as r=95. In addition, in order to determine the validity of the test, interior consistency coefficient was calculated and KR-20 value was found .81. Analyses indicate that “Progress in Maths 6” has high level of reliability and validity to measure mathematics ability of 60-77 month-old children

Matematik Gelişimi 6 Testi (Progress in Maths) nin 60-77 Aylar Arasında Olan Çocuklar İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 146 - 153, 01.06.2011

Öz

Bu çalışma Matematik Gelişimi 6 Testi (Progress in Maths)’nın 60-77 aylar arasındaki çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla planlanmıştır. Araştırma 2009-2010 öğretim yılında Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı, bağımsız anaokullarına devam eden 60-77 aylar arasında olan 334 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda test tekrar test korelasyon katsayısı r=95 bulunmuştur. Testin güvenirliğini belirlemek amacıyla iç tutarlık katsayısı hesaplanmış ve KR-20 değeri .81 olarak bulunmuştur. Analizler, 60-77 aylar arasında olan çocukların matematik yeteneğini ölçmede testin geçerlik ve güvenirlik düzeyinin yüksek olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54GC36CN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meryem Çelik Bu kişi benim

Adalet Kandır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, M., & Kandır, A. (2011). The Study Of Validity And Reliability Test Of Progress İn Maths 6 For 60-77, Month Old Chıldren. Journal of Theoretical Educational Science, 4(1), 146-153.