Year 2013, Volume 6, Issue 1, Pages 120 - 135 2013-03-01

Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri
Reasons and Levels of Teachers’ Resistance to Change at Schools According To Inspectors’ Perspectives

M. Akif Helvacı [1] , İbrahim Çankaya [2] , Aynur B. Bostancı [3]

183 298

Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarda değişime karşı direniş nedenlerini eğitim denetmenlerinin görüşlerine göre saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Türkiye Eğitim Müfettişleri Sendikasına üye 172 eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, “Değişime Karşı Direnme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin değişime karşı direnişleri daha çok değişim süreci konusundaki bilgi eksikliklerinden, yeni görev, rol ve sorumluluklar alma isteksizliklerinden, okulun kapasite eksikliğinden ve okul yöneticilerinin değişimi yönetememesinden kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte öğretmenlerin değişimden zarar görme korkusu nedeniyle değişime orta düzeyde direnç gösterdikleri belirlenmiştir.
This study aims to determine reasons and levels of primary school teachers’ resistance to change at schools according to inspectors’ perspectives. The sample of this descriptive study conducted in the 2009-2010 academic year consisted of 172 inspectors who are Union of All Inspectors (TEMSEN) members. The findings showed that teachers’ lack of knowledge of the change process and their reluctance to own new duties, roles, and responsibilities, lack of school capacity, school administrators’ ineffectiveness in management of change, and fear of being hurt by change are all under reasons of teachers’ resistance to change. Also, teachers’ level of resistance to change due to fear of being hurt by change is “medium” while due to other reasons, it is “high”.
Other ID JA64CB35DE
Journal Section Articles
Authors

Author: M. Akif Helvacı

Author: İbrahim Çankaya

Author: Aynur B. Bostancı

Dates

Publication Date: March 1, 2013

Bibtex @ { akukeg314056, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Afyon Kocatepe University}, year = {2013}, volume = {6}, pages = {120 - 135}, doi = {}, title = {Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri}, key = {cite}, author = {Helvacı, M. Akif and Çankaya, İbrahim and Bostancı, Aynur B.} }
APA Helvacı, M , Çankaya, İ , Bostancı, A . (2013). Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6 (1), 120-135. Retrieved from http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29348/314056
MLA Helvacı, M , Çankaya, İ , Bostancı, A . "Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 6 (2013): 120-135 <http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29348/314056>
Chicago Helvacı, M , Çankaya, İ , Bostancı, A . "Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 6 (2013): 120-135
RIS TY - JOUR T1 - Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri AU - M. Akif Helvacı , İbrahim Çankaya , Aynur B. Bostancı Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 120 EP - 135 VL - 6 IS - 1 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Theoretical Educational Science Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri %A M. Akif Helvacı , İbrahim Çankaya , Aynur B. Bostancı %T Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri %D 2013 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 6 %N 1 %R %U
ISNAD Helvacı, M. Akif , Çankaya, İbrahim , Bostancı, Aynur B. . "Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 6 / 1 (March 2013): 120-135.
AMA Helvacı M , Çankaya İ , Bostancı A . Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2013; 6(1): 120-135.
Vancouver Helvacı M , Çankaya İ , Bostancı A . Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2013; 6(1): 135-120.