Year 2015, Volume 8, Issue 3, Pages 360 - 379 2015-09-01

Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği
Teacher Views On Students’ Mistakes and Misconceptions: Equation Example

Ramazan GÜRBÜZ [1] , Zeynep ÇAVUŞ ERDEM [2]

174 293

Bu çalışmanın amacı, denklem konusunda öğrenci hata ve yanılgılarına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemektir. Bu amaçla bir ilin 6 farklı ortaokulunda görev yapan 6 öğretmenle, denklemler konusunda olası öğrenci hata ve yanılgılarının nedenleri ve giderilmesine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Toplanan verinin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğretmenlerin, öğrenci hata ve yanılgılarının sebeplerini, öğretim metoduyla, zaman yetersizliğiyle, öğrencilerin hatalı öğrenmeleriyle ilişkilendirdikleri ve bu sorunların kaynağını oluşturan bilişsel yapıya yönelmeden ziyade matematik sorularının çözümlerini ezberletmeye çalıştıkları tespit edilmiştir.
Aim of this study is examine the opinions of teachers about students' misconceptions and mistakes in equation. For this purpose, were carried out to the semi-structured interviews related removing their and the causes of errors and mistakes in equations with six teacher who working in six different middle schools in the city. Descriptive analysis of interview technique was used. As a result of the analysis of teachers, have been identified that they associate with teaching methods, lack of time, the student faulty learning students’ mistakes and misconceptions and that they tried to memorize the math questions solutions without have to resort the cognitive structure constituting the source of problems.
Other ID JA26UP54AR
Journal Section Articles
Authors

Author: Ramazan GÜRBÜZ

Author: Zeynep ÇAVUŞ ERDEM

Dates

Publication Date: September 1, 2015

Bibtex @ { akukeg314139, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Afyon Kocatepe University}, year = {2015}, volume = {8}, pages = {360 - 379}, doi = {}, title = {Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği}, key = {cite}, author = {GÜRBÜZ, Ramazan and ÇAVUŞ ERDEM, Zeynep} }
APA GÜRBÜZ, R , ÇAVUŞ ERDEM, Z . (2015). Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8 (3), 360-379. Retrieved from http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29358/314139
MLA GÜRBÜZ, R , ÇAVUŞ ERDEM, Z . "Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 8 (2015): 360-379 <http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29358/314139>
Chicago GÜRBÜZ, R , ÇAVUŞ ERDEM, Z . "Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 8 (2015): 360-379
RIS TY - JOUR T1 - Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği AU - Ramazan GÜRBÜZ , Zeynep ÇAVUŞ ERDEM Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 360 EP - 379 VL - 8 IS - 3 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Theoretical Educational Science Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği %A Ramazan GÜRBÜZ , Zeynep ÇAVUŞ ERDEM %T Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği %D 2015 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 8 %N 3 %R %U
ISNAD GÜRBÜZ, Ramazan , ÇAVUŞ ERDEM, Zeynep . "Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 8 / 3 (September 2015): 360-379.
AMA GÜRBÜZ R , ÇAVUŞ ERDEM Z . Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2015; 8(3): 360-379.
Vancouver GÜRBÜZ R , ÇAVUŞ ERDEM Z . Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2015; 8(3): 379-360.