Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Managerial Problems in Timeshare Resort Systems: Afyonkarahisar Sample

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 233 - 237, 20.03.2019
https://doi.org/10.32709/akusosbil.455359

Öz

The
time-share system is one of the newest and fastest developing sectors in the
international tourism market. In recent years, 
many people have opted to buy time-share as an alternative to staying
in  a hotel. The purpose of this research
is to determine how the time-share systems are evaluated by the managers and to
identify the problems related to the human resources in the operation of the
system. For this purpose, in-depth interviews were conducted with the managers
and / or owners of the 6 timeshare resort facilities operating in
Afyonkarahisar. Manual assessments used the descriptive analysis technique to
give the most specific citation to the participants' discourse. According to
the results obtained, businesses are faced with the most human resource-related
and sales and marketing-related problems, at least from contractual issues.
When evaluated from this point of view, it has been revealed that the greatest
problem lies in providing human resources.

Kaynakça

  • Akgün, O. (1993). Türkiye’de Sosyal Turizmde Devre Mülkün Önemi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • ARDA International Foundation (2018), AIF State of Vacation Timeshare Industry:United States Study, American Resort Development Association (ARDA) International Foundation, Washington, DC. 2018 ed.
  • Artuğer, S. (2006). Turistik Bir Ürün Olarak Devre Mülk Ve Devre Tatil Sistemlerinin Turizm Endüstrisi Açısından Değerlendirilmesi: Bodrum Yöresinde Bir Uygulama, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Akçakoca.
  • Brey, E.T. (2011). “Developing a Better Understanding of Resort management:An Inquiry into Industry Practices”, Journal of Hospitality Marketing and Management, 20:79-102.
  • Ceylan, U. (2013). Devre Tatil Sisteminde Müşteri Memnuniyetine Etki Eden Faktörler: Kütahya ve Afyonkarahisar İllerinde Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Dinç, B. (2015). “Okulöncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Çocuk Hakları Eğitimi Konusundaki Görüşleri”, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(1): 7-25.
  • Gregory, A. M. ve Weinland, J., (2016) “Timeshare Research: A Synthesis Of Forty Years Of Publications”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 28(3):438-470.
  • Huang, C., Gray, L., Thapa, B., Phillips, R. Ve Holland, S. (2011). “Timeshare Owners’ Perceptions and Preferred Ways of Participating in Tourism Planning”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 20:103-120.
  • Karaman, S. ve Ceylan, U. (2014) “Devre tatil Sisteminde Algılanan Hizmet Kaltesi:Kütahya İlinde Konaklayan Müşteriler Örneği”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31):369-380
  • Kaufmann, T.J., Lashley, C., ve Schreier, L.A. (2009). Timeshare Management:The Key Issues of Hospitality Managers, Elsevier,1st edition, USA.
  • Kozak, N., Kozak, M. ve Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, 16.baskı, Ankara. Detay Yayıncılık.Liu, J., Pryer, M., ve Roberts, A. 2001. “Timeshare Opportunities in Chine:An Evaluation of the Conditions for Market Development”, Journal of Vacation Marketing, 8(1):88-98.
  • Öztürk, Y., Akdu, U. ve Akdu, S. (2007). “Yabancı Turistlerin Konut/Devre Mülk Satın Almalarının Yöre Halkı Üzerindeki Sosyal ve Kültürel Etkileri:Fethiye Örneği”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2:11-29.
  • Resort Timesharing Worldwide (2003). Edition Summary Report and Resort Timesharing in the United States, Ragatz Associates, RCI, New Jersey, USA. (https://www.rci.com/CDA/HTML/PDF_Conversion_Files/US_Timeshare_Industry_2003_Summary_Mar_31_03.pdf erişim tarihi:23.07.18)
  • Selvi, M.S. (2002). “Termal Ürün Pazarlamada Tutundurma Karması Elemanlarının Rolü:Termal Bölgede Devre Mülk Sistemi Uygulayan İşletmeler ile Diğer Termal Otel İşletmeleri Açısından Bir Karşılaştırma”, D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 17(1):95-104.
  • Selvi, M. S. ve Artuğer, S., (2006). Turizmde Devre Mülk-Devre Tatil, 1.Baskı, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Selvi, M.S., Yıldırım Saçılık, M., Çevik, S. ve Cavlak, N. (2012). “Devre Mülk ve Devre Tatil Sistemlerinde Tüketici Şikayetlerine İlişkin Bir İçerik Analizi”, Turizm&Araştırma Dergisi, 2(1):1-21.
  • Upchurch, R.S. ve Gruber, K. (2002). “The Evolution Of A Sleeping Giant:Resort Timesharing”, Hospitality Management, 21:211-225.
  • Upchurch, R. ve Lashley C. (2006). Timeshare Resort Operations:A Guide to Management Practice, Elsevıer, USA.
  • Üngüren, E., Arslan, S. ve Kaçmaz, Y. Y. (2015). “Bir Turist Taciz Türü Olarak Hanutçuluğun Turistler Üzerindeki Etkisi”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 32: 129-174.
  • Yetimoğlu, U. (2004). “Devreli Tatil Sistemleri ve Tüketici Hukuku”, TBB Dergisi, 55:364-382.
  • http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/devre-mulk-sektorunun-buyuklugu-2-5-milyar-dolar-40827516 (Erişim tarihi:25/07/18)

Devre Mülk/Tatil Sisteminde Karşılaşılan Yönetsel Sorunlar: Afyonkarahisar Örneği

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 233 - 237, 20.03.2019
https://doi.org/10.32709/akusosbil.455359

Öz

Devre
mülk sistemi uluslararası turizm pazarında en yeni ve hızlı gelişen
sektörlerden birisidir. Son yıllarda ise birçok insan otelde konaklamaya
alternatif olarak devre mülk satın almayı tercih etmeye başlamıştır. Bu
araştırmanın amacı, devre mülk sistemlerinin yöneticiler tarafından nasıl
değerlendirildiğini saptamak ve sistemin işleyişinde karşılaşılan yönetsel
sorunları tespit etmektir. Bu amaca yönelik olarak, Afyonkarahisar’da faaliyet
gösteren 6 adet devre mülk/tatil tesisi yönetici ve/veya sahipleri ile
derinlemesine mülakat yapılmıştır.
Manuel olarak yapılan
değerlendirmelerde betimsel analiz tekniği kullanılarak katılımcıların
söylemlerine yönelik en belirgin alıntılara yer verilmiştir. Elde edilen
sonuçlara göre
, işletmelerin en çok insan kaynaklarına ilişkin ve pazarlama-satış kaynaklı,
en az da sözleşmeden kaynaklı sorunlarla karşı karşıya kaldıklarıdır. Bu
açılardan değerlendirildiğinde de en büyük sorunun insan kaynağını temin etmede
yaşadıkları ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • Akgün, O. (1993). Türkiye’de Sosyal Turizmde Devre Mülkün Önemi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • ARDA International Foundation (2018), AIF State of Vacation Timeshare Industry:United States Study, American Resort Development Association (ARDA) International Foundation, Washington, DC. 2018 ed.
  • Artuğer, S. (2006). Turistik Bir Ürün Olarak Devre Mülk Ve Devre Tatil Sistemlerinin Turizm Endüstrisi Açısından Değerlendirilmesi: Bodrum Yöresinde Bir Uygulama, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Akçakoca.
  • Brey, E.T. (2011). “Developing a Better Understanding of Resort management:An Inquiry into Industry Practices”, Journal of Hospitality Marketing and Management, 20:79-102.
  • Ceylan, U. (2013). Devre Tatil Sisteminde Müşteri Memnuniyetine Etki Eden Faktörler: Kütahya ve Afyonkarahisar İllerinde Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Dinç, B. (2015). “Okulöncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Çocuk Hakları Eğitimi Konusundaki Görüşleri”, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(1): 7-25.
  • Gregory, A. M. ve Weinland, J., (2016) “Timeshare Research: A Synthesis Of Forty Years Of Publications”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 28(3):438-470.
  • Huang, C., Gray, L., Thapa, B., Phillips, R. Ve Holland, S. (2011). “Timeshare Owners’ Perceptions and Preferred Ways of Participating in Tourism Planning”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 20:103-120.
  • Karaman, S. ve Ceylan, U. (2014) “Devre tatil Sisteminde Algılanan Hizmet Kaltesi:Kütahya İlinde Konaklayan Müşteriler Örneği”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31):369-380
  • Kaufmann, T.J., Lashley, C., ve Schreier, L.A. (2009). Timeshare Management:The Key Issues of Hospitality Managers, Elsevier,1st edition, USA.
  • Kozak, N., Kozak, M. ve Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, 16.baskı, Ankara. Detay Yayıncılık.Liu, J., Pryer, M., ve Roberts, A. 2001. “Timeshare Opportunities in Chine:An Evaluation of the Conditions for Market Development”, Journal of Vacation Marketing, 8(1):88-98.
  • Öztürk, Y., Akdu, U. ve Akdu, S. (2007). “Yabancı Turistlerin Konut/Devre Mülk Satın Almalarının Yöre Halkı Üzerindeki Sosyal ve Kültürel Etkileri:Fethiye Örneği”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2:11-29.
  • Resort Timesharing Worldwide (2003). Edition Summary Report and Resort Timesharing in the United States, Ragatz Associates, RCI, New Jersey, USA. (https://www.rci.com/CDA/HTML/PDF_Conversion_Files/US_Timeshare_Industry_2003_Summary_Mar_31_03.pdf erişim tarihi:23.07.18)
  • Selvi, M.S. (2002). “Termal Ürün Pazarlamada Tutundurma Karması Elemanlarının Rolü:Termal Bölgede Devre Mülk Sistemi Uygulayan İşletmeler ile Diğer Termal Otel İşletmeleri Açısından Bir Karşılaştırma”, D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 17(1):95-104.
  • Selvi, M. S. ve Artuğer, S., (2006). Turizmde Devre Mülk-Devre Tatil, 1.Baskı, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Selvi, M.S., Yıldırım Saçılık, M., Çevik, S. ve Cavlak, N. (2012). “Devre Mülk ve Devre Tatil Sistemlerinde Tüketici Şikayetlerine İlişkin Bir İçerik Analizi”, Turizm&Araştırma Dergisi, 2(1):1-21.
  • Upchurch, R.S. ve Gruber, K. (2002). “The Evolution Of A Sleeping Giant:Resort Timesharing”, Hospitality Management, 21:211-225.
  • Upchurch, R. ve Lashley C. (2006). Timeshare Resort Operations:A Guide to Management Practice, Elsevıer, USA.
  • Üngüren, E., Arslan, S. ve Kaçmaz, Y. Y. (2015). “Bir Turist Taciz Türü Olarak Hanutçuluğun Turistler Üzerindeki Etkisi”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 32: 129-174.
  • Yetimoğlu, U. (2004). “Devreli Tatil Sistemleri ve Tüketici Hukuku”, TBB Dergisi, 55:364-382.
  • http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/devre-mulk-sektorunun-buyuklugu-2-5-milyar-dolar-40827516 (Erişim tarihi:25/07/18)
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Sandıkçı 0000-0002-1437-2484

Aylin Aktaş Alan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sandıkçı, M., & Aktaş Alan, A. (2019). Devre Mülk/Tatil Sisteminde Karşılaşılan Yönetsel Sorunlar: Afyonkarahisar Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 233-237. https://doi.org/10.32709/akusosbil.455359