Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher Opinions about Physical Education Teacher's Departmants

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 57 - 65, 20.03.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.429116

Öz

The aim of this study is to investigating of teachers' views on the
adequacy of physical education and sports departments. The study was used the
convergent parallel design, one of the mixed method research designs. As
inquiry group, for maximum variety samples 20 physical education teachers
working at Provincial Directorate of National Education in Malatya, is composed
and for qualitative search method 283 physical education teachers are chosen.
For data gathering tool, semi structured form. and “Adequacy of Physical
Education and Sports Departments Scale” (APESDS) is performed. At the end of
the research, physical education teacher express that licence programs they
graduate from don’t train physical education teachers in accordance with their
conditions and opportunities. Also, they introduce that instructors who carry
out undergraduate courses are not enough and they are inadequate in terms of
quality some subjects. Physical education teachers  state that physical education and sports
teaching parts have problems in terms of facilities and social facilities

Kaynakça

  • Açıkada, C. (1992). Beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirmede müfredat programı sorunları. Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 3-13.
  • Atmiş, S. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecini değerlendirmelerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Barlı, Ö., Bilgili B., Çelik, S. ve Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim okul öğretmenlerinin motivasyonları: farklılıkların ve sorunların araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 5(1), 391-417.
  • Bilge, N. (1989). Türkiye’de beden eğitimi öğretmeninin yetiştirilmesi. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara.
  • Bulca Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37(165), 81-92.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (Dördüncü Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, S., Can, Ş. ve Durukan, E. (1999). Cumhuriyetten günümüze öğretmen ve öğretmenin yetiştirilmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 61-70.
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2015). Karma yöntem araştırmaları: tasarımı ve yürütülmesi. (İkinci Baskıdan Çeviri) (Cev. Ed. Y. Dede ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Siyasal Kitabevi. Ankara.
  • Çiçek, Ş. ve Bizati, Ö. (2002). Stajyer beden eğitimi öğretmenliğinde rehberlik sorunu: diğer alandan mı?, diğer okuldan mı?. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 25-34.
  • Demircan, C. (2007). Okul deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 119-132.
  • Demirhan, G. ve Açıkada, C. (1997). Türkiye ve Avrupa ülkelerinde beden eğitimi öğretmeni yetiştiren bazı yükseköğretim kurumlarının öğrenci, öğretim elemanı ve dersler boyutuyla karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 4-25.
  • Demirhan G. (2003). Beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ve spora ilişkin felsefi görüşleri. Spor Bilimler Dergisi, 13(2), 38-66.
  • Dohman, Z. ve Özmaden, M. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinde öğretmen yetiştirme sorunları. Atatürk Journal of Physical Education and Sport Science, 10(4), 3-17.
  • Doğan, S. ve Koçak, O. (2014). Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(2), 191-216.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Friedman E. D. (1983). The Pupils image of the physical education teacher and suggestions for changing attitudes in teacher training. International Journal of Physical Education, 20(2), 15-18.
  • Koçak, F., Tuncel, S. D. ve Tuncel, F. (2011). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında stratejik yönetim uygulaması (Swot Analizi). Uluslararası Hakemli Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 85-92.
  • Merriam S. B. (2015). Qualitative research a guide to design and implementation. Çeviri: Turan S. Nitel Araştırma Desen Ve Uygulama İçin Bir Rehber, 3. Baskı. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Miles, B. M. ve Huberman, M. A. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. 2nd Edition. California: SAGE Publications.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative interviewing. In Qualitative research and evaluation methods, 3rd Ed, Thousand Oaks, Ca: Sage.
  • ÖSYM. (2017). ÖSYS Yükseköğretim Programlarına Ek Yerleştirme Kılavuzu. (Erişim: 13.02.2017). http://www.osym.gov.tr/TR,13337/2017-osys-ek-yerlestirme--kilavuz-ve-tablolar.html.

Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümlerinin Yeterliliği İle İlgili Öğretmen Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 57 - 65, 20.03.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.429116

Öz

Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinin
yeterliliği hakkında öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma
yöntemlerden yakınsayan paralel desen 
kullanılmıştır. Nitel araştırma grubunu, 20 beden eğitimi öğretmeni
oluştururken nicel araştırma grubunu 283 beden eğitimi öğretmeni
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “yarı yapılandırılmış görüşme
formu” ve “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinin Yeterliliği Ölçeği
(BESÖBYÖ)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenleri mezun
oldukları lisans programlarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okulların imkan
ve şartlarına uygun nitelikte beden eğitimi öğretmeni yetiştirmediklerini ifade
etmişlerdir. Ayrıca lisans derslerini yürüten öğretim elemanlarının yeterli
sayıda olmadıkları ve bazı derslerde nitelik bakımından yetersiz kaldıklarını
ileri sürmüşlerdir.  Beden eğitimi
öğretmenleri beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinin tesis ve sosyal
imkânlar açısından problemlerin olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Açıkada, C. (1992). Beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirmede müfredat programı sorunları. Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 3-13.
  • Atmiş, S. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecini değerlendirmelerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Barlı, Ö., Bilgili B., Çelik, S. ve Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim okul öğretmenlerinin motivasyonları: farklılıkların ve sorunların araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 5(1), 391-417.
  • Bilge, N. (1989). Türkiye’de beden eğitimi öğretmeninin yetiştirilmesi. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara.
  • Bulca Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37(165), 81-92.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (Dördüncü Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, S., Can, Ş. ve Durukan, E. (1999). Cumhuriyetten günümüze öğretmen ve öğretmenin yetiştirilmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 61-70.
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2015). Karma yöntem araştırmaları: tasarımı ve yürütülmesi. (İkinci Baskıdan Çeviri) (Cev. Ed. Y. Dede ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Siyasal Kitabevi. Ankara.
  • Çiçek, Ş. ve Bizati, Ö. (2002). Stajyer beden eğitimi öğretmenliğinde rehberlik sorunu: diğer alandan mı?, diğer okuldan mı?. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 25-34.
  • Demircan, C. (2007). Okul deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 119-132.
  • Demirhan, G. ve Açıkada, C. (1997). Türkiye ve Avrupa ülkelerinde beden eğitimi öğretmeni yetiştiren bazı yükseköğretim kurumlarının öğrenci, öğretim elemanı ve dersler boyutuyla karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 4-25.
  • Demirhan G. (2003). Beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ve spora ilişkin felsefi görüşleri. Spor Bilimler Dergisi, 13(2), 38-66.
  • Dohman, Z. ve Özmaden, M. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinde öğretmen yetiştirme sorunları. Atatürk Journal of Physical Education and Sport Science, 10(4), 3-17.
  • Doğan, S. ve Koçak, O. (2014). Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(2), 191-216.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Friedman E. D. (1983). The Pupils image of the physical education teacher and suggestions for changing attitudes in teacher training. International Journal of Physical Education, 20(2), 15-18.
  • Koçak, F., Tuncel, S. D. ve Tuncel, F. (2011). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında stratejik yönetim uygulaması (Swot Analizi). Uluslararası Hakemli Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 85-92.
  • Merriam S. B. (2015). Qualitative research a guide to design and implementation. Çeviri: Turan S. Nitel Araştırma Desen Ve Uygulama İçin Bir Rehber, 3. Baskı. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Miles, B. M. ve Huberman, M. A. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. 2nd Edition. California: SAGE Publications.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative interviewing. In Qualitative research and evaluation methods, 3rd Ed, Thousand Oaks, Ca: Sage.
  • ÖSYM. (2017). ÖSYS Yükseköğretim Programlarına Ek Yerleştirme Kılavuzu. (Erişim: 13.02.2017). http://www.osym.gov.tr/TR,13337/2017-osys-ek-yerlestirme--kilavuz-ve-tablolar.html.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sinan Uğraş 0000-0003-0792-1497

Mehmet Güllü Bu kişi benim 0000-0002-0930-7178

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Kabul Tarihi 5 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uğraş, S., & Güllü, M. (2019). Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümlerinin Yeterliliği İle İlgili Öğretmen Görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 57-65. https://doi.org/10.18506/anemon.429116

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.