Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Öğretmenlerden Beden Eğitimi Dersi Alan Çocukların Bazı Motorik Özelliklerinin Karşılaştırılması

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 99 - 107, 25.12.2018

Öz

Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmeni ve
sınıf öğretmenleri tarafından beden eğitimi dersi yaptırılan ilköğretim öğrencilerinin
bazı motorik özelliklerinin karşılaştırılması amaçlandı.

Çalışmaya,
Kayseri’deki iki farklı ilköğretim okulundaki 8-10 yaş arasında, 24 erkek
öğrenci katıldı. Beden eğitimi öğretmeninden (BÖ) dersi alan 12 öğrenci deney
grubunu; sınıf öğretmeninden (SÖ) dersi alan 12 öğrenci ise kontrol grubunu
oluşturdu. Dönem başında, grupların 20 m sürat, durarak uzun atlama, denge,
esneklik, pençe kuvveti ve bacak kuvveti test ölçümleri yapıldı. Haftada 2 saat
beden eğitimi derslerine katılan öğrencilerin 8 hafta sonunda son test
ölçümleri yapıldı. Elde edilen veriler aritmetik ortalama (X̄) ve standart
sapma (SS) olarak sunuldu. Grupların karşılaştırılmasında indepedent t test ve
paired sample t test kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alındı.

Gruplar arası ön test ölçümlerinde 20 m
sürat ve durarak uzun atlama değerlerinde anlamlı bir fark bulundu. Gruplar
arası son test ölçümlerinde ise 20 m sürat, durarak uzun atlama ve esneklik değerlerinde
anlamlı bir fark bulundu. Beden eğitimi öğretmeninden dersi alan öğrencilerde
yapılan ön test ve son test ölçümlerinde; 20 m sürat, durarak uzun atlama,
denge, esneklik, pençe kuvveti ve bacak kuvveti değerleri arasında
istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu (p<0.05). Sınıf öğretmeninden
dersi alan öğrencilerde ise, tüm test değerleri arasında istatistiksel olarak
anlamlı farklılık bulundu (p<0.05).







Sonuç
olarak, ister beden eğitimi öğretmeninden, isterse sınıf öğretmeninden dersi alsın,
çocukların bazı motorik özelliklerinin olumlu yönde gelişim gösterdiği görüldü.
Buna dayanarak, çocukların motor becerilerinin gelişimi açısından, okul öncesi
dönemde yaptırılan eğitsel oyunların daha aktif bir şekilde ve bunun için
eğitim almış beden eğitimi öğretmenleri eşliğinde yaptırılmasını
önermekteyiz. 
 

Kaynakça

  • KaynakçaAçıkada, C .(1992). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirmede Müfredat Programı Sorunları. Spor Bilimleri Dergisi. Ankara 4; 3-9.Akşit, T., ve Özkol, Z.M. (2006). 8-10 Yaş Tenis Oyuncularında Maç Performansı İle Saha Testleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. Muğla.Bucher, C.A., ve Koenig. C.R. (1983). Method and Material for Secondary School Phycial Education. Saint Louis: The C.V. Mossey Company.Çamlıyer, H. (1999). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Can Ofset Basım. İzmir.Erden, M. (1997). Eğitim Psikolojisi. Arkadaş Yayınevi. Ankara.Erdoğan, A.T., Dal, U., Yakupoğlu, S., ve Beydağı. H. (2010). Genç Erkek Basketbolcularda Sürat Ve Yön Değiştirme Hızı İlişkisi: 505 ve T-testi. 11. Spor Bilimleri Kongresi. 10-12 Kasım. Antalya. s.807.Faigenbaum, A.D., McFarland, J.E., Keiper, F.B., Tevlin, W., Ratamess, N.A., Kang, J., ve Hoffman, J.R. (2007). Effects of A Short-Term Plyometric and Resistance Training Program on Fitness Performance in Boys Age 12 to 15 Years. Journal of Sports Science and Medicine. 6; 519-525.Gökdemir, K., ve Koç, H. (2000). Üst Düzey Hentbolcu ve Voleybolcu Bayan Sporcuların Bazı Fizyolojik Parametrelerinin Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4: 259.Haywood, K.M. (1989). Life Span Motor Development. Champaing Human Kinetics. Pub Inc.Karagül, T. (1993). Beden Eğitimi Öğretim Yöntemleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.Koç, H., Pulur, A., ve Karabulut, E.O. (2010). Comparison of Some Motor Abilities of Male Basketball and Handball Players. 11. Spor Bilimleri Kongresi. 10-12 Kasım. Antalya. s.138.Özşaker, M., ve Orkun, A. (2005). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersinin Amaç ve İçeriğine İlişkin Sorunlar. 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu. İzmir.Pekel, A.H., Bağcı, E., Güzel, N.A., Onay, M., Balcı, Ş.S., ve Pepe, H. (2006). Spor Yapan Çocukların Performansla İlgili Fiziksel Uygunluk Test Sonuçları ile Antropometrik Özellikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14:1; 299-308.Petray, C.K. (1989).Organizing Physical Assessment (Grades K-2): Strategies for The Elementary Physical Education Specialist JOPERD. 60:6; 57-60. Şahin, İ., Karahan, M., Süel, E., Demir, R., Kaya, M., ve Bölükbaş, A. (2010). Kendi bölgesel okul liglerinde şampiyon olmuş basketbol. voleybol ve hentbolcuların bacak gücü. sprint koşu ve çabukluk değerlerinin karşılaştırılması. 11. Spor Bilimleri Kongresi. 10-12 Kasım, Antalya, s.337.Temel, C., ve Avşar, P. (2009). İlköğretim Beden Eğitimi Dersi 1-8. Sınıflar Öğretmen Kılavuz.Yörükoğlu, U., ve Koz, M. (2007) Spor Okulu Çalışmaları İle Basketbol Antrenmanlarının 10-13 Yaş Grubu Erkek Çocukların Fiziksel, Fizyolojik ve Antropometrik Özelliklerine Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 5(2); 79-83.
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 99 - 107, 25.12.2018

Öz

Kaynakça

  • KaynakçaAçıkada, C .(1992). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirmede Müfredat Programı Sorunları. Spor Bilimleri Dergisi. Ankara 4; 3-9.Akşit, T., ve Özkol, Z.M. (2006). 8-10 Yaş Tenis Oyuncularında Maç Performansı İle Saha Testleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. Muğla.Bucher, C.A., ve Koenig. C.R. (1983). Method and Material for Secondary School Phycial Education. Saint Louis: The C.V. Mossey Company.Çamlıyer, H. (1999). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Can Ofset Basım. İzmir.Erden, M. (1997). Eğitim Psikolojisi. Arkadaş Yayınevi. Ankara.Erdoğan, A.T., Dal, U., Yakupoğlu, S., ve Beydağı. H. (2010). Genç Erkek Basketbolcularda Sürat Ve Yön Değiştirme Hızı İlişkisi: 505 ve T-testi. 11. Spor Bilimleri Kongresi. 10-12 Kasım. Antalya. s.807.Faigenbaum, A.D., McFarland, J.E., Keiper, F.B., Tevlin, W., Ratamess, N.A., Kang, J., ve Hoffman, J.R. (2007). Effects of A Short-Term Plyometric and Resistance Training Program on Fitness Performance in Boys Age 12 to 15 Years. Journal of Sports Science and Medicine. 6; 519-525.Gökdemir, K., ve Koç, H. (2000). Üst Düzey Hentbolcu ve Voleybolcu Bayan Sporcuların Bazı Fizyolojik Parametrelerinin Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4: 259.Haywood, K.M. (1989). Life Span Motor Development. Champaing Human Kinetics. Pub Inc.Karagül, T. (1993). Beden Eğitimi Öğretim Yöntemleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.Koç, H., Pulur, A., ve Karabulut, E.O. (2010). Comparison of Some Motor Abilities of Male Basketball and Handball Players. 11. Spor Bilimleri Kongresi. 10-12 Kasım. Antalya. s.138.Özşaker, M., ve Orkun, A. (2005). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersinin Amaç ve İçeriğine İlişkin Sorunlar. 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu. İzmir.Pekel, A.H., Bağcı, E., Güzel, N.A., Onay, M., Balcı, Ş.S., ve Pepe, H. (2006). Spor Yapan Çocukların Performansla İlgili Fiziksel Uygunluk Test Sonuçları ile Antropometrik Özellikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14:1; 299-308.Petray, C.K. (1989).Organizing Physical Assessment (Grades K-2): Strategies for The Elementary Physical Education Specialist JOPERD. 60:6; 57-60. Şahin, İ., Karahan, M., Süel, E., Demir, R., Kaya, M., ve Bölükbaş, A. (2010). Kendi bölgesel okul liglerinde şampiyon olmuş basketbol. voleybol ve hentbolcuların bacak gücü. sprint koşu ve çabukluk değerlerinin karşılaştırılması. 11. Spor Bilimleri Kongresi. 10-12 Kasım, Antalya, s.337.Temel, C., ve Avşar, P. (2009). İlköğretim Beden Eğitimi Dersi 1-8. Sınıflar Öğretmen Kılavuz.Yörükoğlu, U., ve Koz, M. (2007) Spor Okulu Çalışmaları İle Basketbol Antrenmanlarının 10-13 Yaş Grubu Erkek Çocukların Fiziksel, Fizyolojik ve Antropometrik Özelliklerine Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 5(2); 79-83.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Mustafa Kaya 0000-0002-2438-2678

Nazmi Sarıtaş 0000-0003-3402-6498

Yaşar Köroğlu Bu kişi benim 0000-0003-4662-3353

Emire Özkatar Kaya Bu kişi benim 0000-0002-6349-8761

Serdar Sucan 0000-0001-6371-6151

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2019
Kabul Tarihi 17 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, M., Sarıtaş, N., Köroğlu, Y., Özkatar Kaya, E., vd. (2018). Farklı Öğretmenlerden Beden Eğitimi Dersi Alan Çocukların Bazı Motorik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 99-107.

  Flag Counter     


27208
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


26245 26366