Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 34 - 54, 30.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Hegner, S., M., M.Fetscherin, M. Delzen(2017), "Determinants and Outcomes of Brand Hate," Journal of Product & Brand Management 26.1: 13-25.
  • Kaplan, M.D. D. Atik, N. Gürkaynak(2011), “Sanal Topluluklarda Marka Kaçınması Davranışı”, İktisat İşletme ve Finans Dergisi, 26(300), 93-120.
  • Lee, M.S., J. Motion, D. Conroy, (2009), “Anti-Consumption and Brand Avoidance”, Journal of Business Research, 62(2), 169-180.

TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 34 - 54, 30.01.2019

Öz

Tüketim
karşıtlığının spesifik bir türü olarak karşımıza çıkan marka kaçınması,
tüketicilerin belli bir markayı kasıtlı olarak terk etmesine veya ondan
uzaklaşmak istemesine yönelik davranış olarak ifade edilmektedir.  Bu araştırmanın konusu tüketicilerin GSM
operatörü markalarına yönelik kaçınma davranışlarının analizi olarak
belirlenmiştir. Bu çalışma ile tüketicilerin bir markadan neden kaçındıkları,
kaçınma davranışında etkili olan faktörlerin ne olduğu ve kaçınma
davranışlarının hangi boyutlarda olduğu sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır.
Araştırma amacı doğrultusunda oluşturulan araştırma modeli ve kurulan
hipotezler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırmanın
örneklem büyüklüğü 655 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre marka
kaçınması boyutlarının tüketicilerin satın almayı bırakma, olumsuz ağızdan
ağıza iletişim ve online şikayet davranışları üzerinde genel olarak etkili
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Hegner, S., M., M.Fetscherin, M. Delzen(2017), "Determinants and Outcomes of Brand Hate," Journal of Product & Brand Management 26.1: 13-25.
  • Kaplan, M.D. D. Atik, N. Gürkaynak(2011), “Sanal Topluluklarda Marka Kaçınması Davranışı”, İktisat İşletme ve Finans Dergisi, 26(300), 93-120.
  • Lee, M.S., J. Motion, D. Conroy, (2009), “Anti-Consumption and Brand Avoidance”, Journal of Business Research, 62(2), 169-180.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bulut Dülek 0000-0002-7241-8559

Yavuz Cömert

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dülek, B., & Cömert, Y. (2019). TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(1), 34-54.